Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ale które klapki? W roczniku 2004 masz jedną klapę (przepustnicę) do gaszenia silnika oraz 4 motyle w kolektorze dolotowym - o tych klapkach mówiłem. Nie wiem czy wina zaworka - trudno zdiagnozować. Moim zdaniem to zawór załącza się w momencie hamowania silnikiem (duże obroty po puszczeniu sprzęgła, a pedał gazu puszczony). Ale nikt nigdzie tego nie potwierdził...Nuk pisze:Czyli wina zaworku ? Jak poruszam zaworkiem od klapek to chodzą bezproblemowo.
Poza tym - ja tylko napisałem swoje przypuszczenie. Na logikę - żeby zapadła się rura musiało tam być podciśnienie silne. Podciśnienie będzie tylko wtedy, kiedy silnik zassie więcej powietrza niż poda turbina. Ewentualnie zapchany intercooler??
Janusz
-
- Przeglądacz
- Posty: 51
- Rejestracja: 02 maja 2012, 23:07
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Wadowice
- Auto: OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
Witam bardzo serdecznie.
Padło mi turbo w 2.0 T OPC, policja zabrała dowód za kopcenie, ogólnie szkoda gadać...
Teraz pytanie do Was...
Oddałem turbo do regeneracji. I tutaj mam 2 opcje. Regenerazja zwykła czyli tzw. seria i opcja 2 czyli hybryda.
Powiem szczerze że nie znam się za bardzo dlatego piszę tutaj.
Dodam jeszcze że mam zamontowany gaz.
I teraz pytanie: Co robić ? Warto dołożyć te 500 zł do tej hybrydy ?
Padło mi turbo w 2.0 T OPC, policja zabrała dowód za kopcenie, ogólnie szkoda gadać...
Teraz pytanie do Was...
Oddałem turbo do regeneracji. I tutaj mam 2 opcje. Regenerazja zwykła czyli tzw. seria i opcja 2 czyli hybryda.
Powiem szczerze że nie znam się za bardzo dlatego piszę tutaj.
Dodam jeszcze że mam zamontowany gaz.
I teraz pytanie: Co robić ? Warto dołożyć te 500 zł do tej hybrydy ?
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Przeróbka oryginalnej turbiny na hybrydę zawsze jest droższa u mnie to ok 3-4 tys w zależności od dobranej mocy ,naprawa takiego podzespołu tylko u gościa który to mi wykona ,nie wiadomo jak będzie się sprawowała na dłuższą metę a ponadto z żywotnością takich hybryd jest różnie Oczywiście wszystko można w zależności od źródła i pieniędzy ..
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Wojti, nie pisz co u Ciebie bo tam strasznie kroją za byle co.co do reszty wszystko będzie działać jak zrobisz to głową.po za jak ktos nie umie użytkować silników turbo to i zwykła turbinę zarżnie.a co do samej hybrydy jak robisz regeneracje to i tak na gwarancji odsyłasz do tej samej firmy więc w czym widzisz problem???
jak chcesz coś doradzić w kwestii hybrydy powiedz co trzeba zrobić żeby pracowała tak długo jak zwykła.bo chyba nie wiesz
jak chcesz coś doradzić w kwestii hybrydy powiedz co trzeba zrobić żeby pracowała tak długo jak zwykła.bo chyba nie wiesz
Ostatnio zmieniony 28 gru 2015, 09:59 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
no żeś Amerykę odkrył.tylko do czego chcesz tą hybrydę założyć jak masz wszystko seryjne???rynna83 pisze:Tzw hybryda, większe koło większe przyrosty