Problemy związane z użytkowaniem turbosprężarki

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Nuk
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 12 maja 2010, 15:54
Lokalizacja: Śląsk
Model:

#226 Post autor: Nuk »

Ostatnio w czasie jazdy auto straciło moc, po otwarciu klapy okazało się że rura idąca od intercoolera do egr jest płaska (tak jakby ją zassało). Po wyłączeniu silnika wróciła do poprzedniego kształtu. I już auto jechało normalnie. Co mogło być przyczyną ?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#227 Post autor: Janus »

Strzelam - nie zadziałały klapy w dolocie...?
Janusz

Nuk
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 12 maja 2010, 15:54
Lokalizacja: Śląsk
Model:

#228 Post autor: Nuk »

Czyli wina zaworku ? Jak poruszam zaworkiem od klapek to chodzą bezproblemowo.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#229 Post autor: Janus »

Nuk pisze:Czyli wina zaworku ? Jak poruszam zaworkiem od klapek to chodzą bezproblemowo.
Ale które klapki? W roczniku 2004 masz jedną klapę (przepustnicę) do gaszenia silnika oraz 4 motyle w kolektorze dolotowym - o tych klapkach mówiłem. Nie wiem czy wina zaworka - trudno zdiagnozować. Moim zdaniem to zawór załącza się w momencie hamowania silnikiem (duże obroty po puszczeniu sprzęgła, a pedał gazu puszczony). Ale nikt nigdzie tego nie potwierdził...

Poza tym - ja tylko napisałem swoje przypuszczenie. Na logikę - żeby zapadła się rura musiało tam być podciśnienie silne. Podciśnienie będzie tylko wtedy, kiedy silnik zassie więcej powietrza niż poda turbina. Ewentualnie zapchany intercooler??
Janusz

LENIWIEC
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 02 maja 2012, 23:07
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wadowice
Auto: OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#230 Post autor: LENIWIEC »

Witam bardzo serdecznie.

Padło mi turbo w 2.0 T OPC, policja zabrała dowód za kopcenie, ogólnie szkoda gadać...

Teraz pytanie do Was...

Oddałem turbo do regeneracji. I tutaj mam 2 opcje. Regenerazja zwykła czyli tzw. seria i opcja 2 czyli hybryda.

Powiem szczerze że nie znam się za bardzo dlatego piszę tutaj.

Dodam jeszcze że mam zamontowany gaz.

I teraz pytanie: Co robić ? Warto dołożyć te 500 zł do tej hybrydy ?

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#231 Post autor: Wojti »

Dwie opcje
-standart i nie masz nigdy problemu z naprawa ip
-hybryda większe koszty i zawsze problem ze coś może być nie tak
Ja kupiłem nową oryginalną co b mieć spokój :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

LENIWIEC
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 02 maja 2012, 23:07
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wadowice
Auto: OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#232 Post autor: LENIWIEC »

Wojti pisze:Dwie opcje
-standart i nie masz nigdy problemu z naprawa ip
-hybryda większe koszty i zawsze problem ze coś może być nie tak
Ja kupiłem nową oryginalną co b mieć spokój :lol:

Co przy hybrydzie może być nie tak... ??

Ile kosztuje nowe turbo ??

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#233 Post autor: ryba1 »

Wojti pisze: -hybryda większe koszty i zawsze problem ze coś może być nie tak
tzn???jakie???i co może byc nie tak???

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#234 Post autor: Wojti »

Przeróbka oryginalnej turbiny na hybrydę zawsze jest droższa u mnie to ok 3-4 tys w zależności od dobranej mocy ,naprawa takiego podzespołu tylko u gościa który to mi wykona ,nie wiadomo jak będzie się sprawowała na dłuższą metę a ponadto z żywotnością takich hybryd jest różnie Oczywiście wszystko można w zależności od źródła i pieniędzy ..
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#235 Post autor: ryba1 »

Wojti, nie pisz co u Ciebie bo tam strasznie kroją za byle co.co do reszty wszystko będzie działać jak zrobisz to głową.po za jak ktos nie umie użytkować silników turbo to i zwykła turbinę zarżnie.a co do samej hybrydy jak robisz regeneracje to i tak na gwarancji odsyłasz do tej samej firmy więc w czym widzisz problem???


jak chcesz coś doradzić w kwestii hybrydy powiedz co trzeba zrobić żeby pracowała tak długo jak zwykła.bo chyba nie wiesz
Ostatnio zmieniony 28 gru 2015, 09:59 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.

rynna83

#236 Post autor: rynna83 »

Pytałem w TX Perfomance Turbo
Odpisali mi:
regeneracja turbo 800zł, ewentualne spawanie żeliwa 100zł (często pod klapką pękają), Wersja z większym kutym kołem plus 600zł z toczeniem.
Gwarancja na rok, ale nie słyszałem żeby komuś coś padło szybko

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#237 Post autor: ryba1 »

rynna83 pisze: Wersja z większym kutym kołem plus 600zł z toczeniem.
tylko powiedz mi na co Ci to???

rynna83

#238 Post autor: rynna83 »

Tzw hybryda, większe koło większe przyrosty

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#239 Post autor: ryba1 »

rynna83 pisze:Tzw hybryda, większe koło większe przyrosty
no żeś Amerykę odkrył.tylko do czego chcesz tą hybrydę założyć jak masz wszystko seryjne???

rynna83

#240 Post autor: rynna83 »

Czy ja napisałem że będę to montować? W temacie chodzi o regeneracje to podrzuciłem namiary na speca w dobrej cenie. Do 280KM seria wytrzyma, zmienić by należało icka i śruby na korbach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”