Wymiana cewki zapłonowej

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#76 Post autor: janekW67 »

Cewka albo przepływka.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#77 Post autor: kibic997 »

Wroce na tym do domu?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#78 Post autor: janekW67 »

kibic997 pisze:Wroce na tym do domu?
Komfortowa jazda to nie będzie.
Odepnij przepływkę i zobacz,czy będzie poprawa.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#79 Post autor: kibic997 »

Jasne. Jak wspomniałem nie dotykam niczego sam. Nie znam sie :D Komfortowa jazda skonczyla sie 80 km temu. Teraz wazne czy na takiej cewce/przepływomierzu wroce 230km z powrotem do domu :piwo:

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#80 Post autor: janekW67 »

Nikt nie da gwarancji,że z takimi objawami dojedziesz do domu.
Oczywiście!

jachu34

#81 Post autor: jachu34 »

Miałem podobne objawy doTwoich. Podejrzewałem właśnie cewke, przepływomierz, albo przepustnice. U mniemnie skonczyło się na wymianie świec i cewki. Cewke kupiłem Valeo (taka mi doradzili koledzy tu na forum). Zapłaciłem chyba 290 zł + 50 za świece. Wymieniłem sam. U mnie pomogło.

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#82 Post autor: kibic997 »

W związku z tym ze ja nie robiłem sam zapłaciłem 540 zł.
Cewka do wymiany.
Świece do wymiany.
Skasowanie bledu i robocizna. Tanio nie bylo. Cewka Valeo.
Do domu dojechalem bez najmniejszego problemu, tyle ze na 3 garach ;)
Faktura w next tygodniu dopiero to sie dokładniej dowiem co i za ile. :piwo:

p.s.
ale powiem wam ze auto jezdzi teraz do wtedy, to jak niebo a ziemia :lol:

Awatar użytkownika
MAYDAY112
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 29 sty 2013, 21:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Zafira Tourer 1,4T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NET
Gender:

#83 Post autor: MAYDAY112 »

Czy jak wymienię cewkę na nową a błędu nie usunę to będzie jakaś poprawa w jeździe bo sam nie mam możliwości usunięcia błędu

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#84 Post autor: janekW67 »

Jeżeli faktycznie uszkodzona była cewka,to poprawa będzie.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#85 Post autor: wamka18 »

Jak wymieniałem w astrze G 1.6 to błąd sam znikł ale jak nie zniknie to spróbuj odpięcia akumulatora.

Seweryn82

#86 Post autor: Seweryn82 »

koledzy u mnie pękła ostatnio fajka na 1-wszym cylindrze i wypadał mi tam zapłon - kupilem używaną i było w miarę dobrze - od czasu do czasu ale bardzo rzadko mi przerywał - raz miałem taką sytuację że wyskoczył mi błąd samochód jechał kiepsko, a po odczytaniu błędów wyszło że tym razem szwankuje 4 cylinder - po skasowaniu błędów i poruszaniu cewką wszysko wróciło do normy. Niestety do czasu gdy założyłem LPG - cylinder 4 zaczął coraz częściej się "odzywać" Z racji tego że starej cewki się nie pozbyłem postanowiłem ją zregenorować - pokleiłem "fajkę" silikonem a na całość założyłem koszulkę termokurczliwą - Okazuję się że teraz chodzi jak złoto. Polecam zawsze sprawdzić co jest przyczyna defektu cewki, bo niekiedy w prosty sposób można ją zregenerować (np przebicia )

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#87 Post autor: gRZENIU »

Seweryn82, :brawo: Parę złoty w kieszeni...

Awatar użytkownika
Opelek97
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 05 sty 2015, 15:18
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Model:

#88 Post autor: Opelek97 »

Hej.
Dajcie namiary jaka cewka zapl. Idzie
do zośki (oryginał lub dobre zamienniki)
Pozdrawiam ...

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#89 Post autor: gRZENIU »

Opelek97, w zasadzie masz Zafirę B ale zajrzyj tu :
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=10686
Ostatnio zmieniony 10 paź 2015, 19:01 przez gRZENIU, łącznie zmieniany 1 raz.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#90 Post autor: MARCEL! »

Hmmm żeby nie zaczynać nowego tematu...
Auto stało około tygodnia na parkingu. Zgaszone było wcześniej na benzynie (auto wyposażone w LPG).
Samochód normalnie odpalił.
Zaraz po przełączeniu na gaz wyskoczył mi CHECK ENGINE (auto ciut szarpało przez chwilę silnikiem, jakby chodził na 3 gary). Akurat stałem na światłach i wtedy przełączył się na gaz i przez chwilę na postoju silnik nierówno pracował. Ruszyłem - Auto jechało normalnie. Na wszelki wypadek przełączyłem na benzynę.
Przejechałem ok 40 km na benzynie... Parę razy ponownie odpaliłem samochód-Check już się nie pokazuje na tablicy wskaźników.
Został błąd w pamięci (metodą gaz-hamulec sprawdziłem) - P0301 (Cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonów).
Świece mają ok 3000 km przebiegu (GM Champion oryginał), w lutym czyszczony przepływomierz i przepustnica.
W następnym tygodniu chce wymienić reduktor gazu (już do wymiany) i robić regulacje gazu.
Może to mieć związek z reduktorem gazu? (trudno odpala jak się zgasi na gazie, na benzynie jak zgasze jest ok).

Czy też już cewka do wymiany?

Przebieg ok 216 000 km z czego ok 60 000 km na gazie.
W poniedziałek i tak oddaje auto do elektromechanika. To rozumiem, że najpierw cewkę trzeba sprawdzić a później po wymianie cewki wymiana reduktora gazu i regulacja gazu?

Podobno auto na gazie jest bardziej wrażliwe na wszelkie niedomagania układu zapłonowego.

Z góry dzięki za odpowiedź.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”