Może właśnie klapki wirowe się zacinają?? niestety w przeciwieństwie do przepustnicy gaszenia silnika (silniki z elektrycznym EGR), to klapki nie mają czujnika położenia nie zdiagnozuję tego w czasie jazdy czy się otworzyły czy nie...mosfer pisze:(...)Zaś gdy wyczyscilem kolektor ssący i klapki wirowe auto na pedal gazu reagowało naprawde dobrze.
Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Janusz
Jeśli nie czysciłeś klapek to napewno jest na nich sporo sadzy i oleju. Blaszka klapki ma około 1mm grubości, kiedy czysciłem u siebie klapki oblepione syfem mialy 3mm i były lekko przegięte (chyba 1 lub 2) w efekcie czego nie zamykały się całkowicie lecz lekko po skosie. Także otwory pod nimi były również oblepione. W trakcie jazdy tego nie zdiagnozujesz, zostaje tylko rozebrać i wyczyścić.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
No dobra - tylko czy klapki są normalnie otwarte? Rozumiem że są otwarte. Czy są sprzęgnięte na sztywno z osią i dźwignią siłownika pneumatycznego - rozumiem że tak. Czyli jeżeli jestem w stanie przestawić na maksa dźwignię w kierunku od siłownika pneumatycznego, tzn że klapki się domykają...
Janusz
Tak, klapki są otwarte, jest to ich bazowa pozycja.No dobra - tylko czy klapki są normalnie otwarte?
Tak, gdy poruszasz dźwignią silownika klapki się zamykają.Czy są sprzęgnięte na sztywno z osią i dźwignią siłownika pneumatycznego
Ostatnio zmieniony 12 lis 2015, 23:45 przez mosfer, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Są klapy ale to nie są klapy wirowe - to nie jest twinport. Nie jest to nawet klapa jak w kolektorze o zmiennej geometrii. Ja bym porównał to do przepustnic. Gdzieś w necie znalazłem wpis o diagnostyce elektrozaworów i był tam też wpis dot działania klap. Podobno zamykają się po odjęciu gazu gdy auto ma duże obroty silnika (hamowanie silnikiem). Oto fragment:jarecki69 pisze:Panowie, w silniku 2,0 DTi serio są klapy wirowe w dolocie? ja miałem poprzednio 2,2 DTi i nie namierzyłem tam takowego ustrojstwa
" (...) 8.Działanie klapek zawirowań i siłownika od turbo.
Zastanawia nas jedno jak sprawdzaliśmy podcisnienie na klapach zawirowan odrazu po zapaleniu silnika jest 0.05 bara,ale siłownika nie rusza,zaczynamy dodawać gazu i tez nic więc wyciągamy podłączony do układu podciśnienia zegar do mierzenia podciśnienia z pod maski i montujemy go do np wycieraczki żebyśmy widzieli co sie dzieje z podciśnieniem i jedziemy tak pare kilometrów i nawet przy 4000-4500 obr/min podcisnienie sie nie pokazuje,a tu nagle pokazalo sie ale dopiero jak przydławiliśmy silnik (za duzy bieg) -0,6 ,zatrzymujemy sie i ruszamy z dwójki kilka razy i podcisnienie czyli (zamkniecie klapek)pokazuje sie w momecie przyduszenia sie,ruszanie z 2 lub 3.
Klapki otwarte-pełen przeplyw powietrza pełne doładowanie -najwieksza moc.
Klapki w pewnym sensie zabezpieczają i osłaniają silnik przed przeładowaniem i regulują pracę właśnie przy hamoawaniu silnikiem -zamykają sie wtedy gdy po dynamicznej jeżdzie puścimy pedał gazu.
9.I tak na biegu jałowym są otwarte i nawet wymuszenie (ręczne) zamknięcia nie powoduje widocznych efektów w pracy silnika.
Czyli nawet przy przegazowaniu klapki sie nie poruszają (na postoju). (...)"
Janusz
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 lis 2015, 14:56
- Imię: Kamila
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Opel Zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DH
Witam
Mam Zafirę 2.0 DTI i problem już tu opisywany, czyli po przejechaniu kilku km, w momencie np. zbliżania się do skrzyżowania i zwalniania zapala mi się autko z kluczykiem i przy przyspieszaniu traci moc, dopiero na wyższych obrotach wraca do normy. Układ podciśnienia został przeczyszczony i zauważyłam, że EGR wygląda jak nówka, więc musiał być niedawno wymieniany (autko mam od kilku dni). Niestety nic to nie zmieniło, co jeszcze można zrobić? Podjadę na pewno na diagnozę ale może macie jakiś pomysł co jest nie tak? Nie zauważyłam żadnego dymienia itp. ale pod maską było dużo sadzy. No i jest pęknięty wąż/kolanko dolotowe powietrza i sklejone taśmą - szukam właśnie tej części. Czy to może być przyczyną?
Mam Zafirę 2.0 DTI i problem już tu opisywany, czyli po przejechaniu kilku km, w momencie np. zbliżania się do skrzyżowania i zwalniania zapala mi się autko z kluczykiem i przy przyspieszaniu traci moc, dopiero na wyższych obrotach wraca do normy. Układ podciśnienia został przeczyszczony i zauważyłam, że EGR wygląda jak nówka, więc musiał być niedawno wymieniany (autko mam od kilku dni). Niestety nic to nie zmieniło, co jeszcze można zrobić? Podjadę na pewno na diagnozę ale może macie jakiś pomysł co jest nie tak? Nie zauważyłam żadnego dymienia itp. ale pod maską było dużo sadzy. No i jest pęknięty wąż/kolanko dolotowe powietrza i sklejone taśmą - szukam właśnie tej części. Czy to może być przyczyną?
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 lis 2015, 14:56
- Imię: Kamila
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Opel Zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DH
Witam ponownie.
Byłam w międzyczasie wymienić opony, płyn chłodnicowy i od razu podłączyłam pod komputer moją zafirkę.
Błąd jaki mi się pokazał to:
P0400 - Brak zmiany sygnału w obwodzie sterującym obejściem chłodnicy Uk... (dalej urwane)
a pod spodem: Wykryty niewłaściwy przepływ.
Jakieś pomysły? Mechanik powiedział, że w 90% przypadkach podpięcie pod komputer nic nie daje poza małą wskazówką, a resztę i tak trzeba szukać..
Wydaje mi się, że kontrolka autka z kluczykiem po czyszczeniu układu podciśnienia zapala się przy niższych obrotach niż wcześniej, praktycznie przy zatrzymywaniu się.
No i jeszcze co jest dziwne pokazuje mi przy wsiadaniu do auta 59 stopni C, ale mam holenderskie menu i nie wiem czy to temperatura silnika? Co byłoby dziwne bo jak wsiadam po całej nocy to raczej powinien być zimny.
Byłam w międzyczasie wymienić opony, płyn chłodnicowy i od razu podłączyłam pod komputer moją zafirkę.
Błąd jaki mi się pokazał to:
P0400 - Brak zmiany sygnału w obwodzie sterującym obejściem chłodnicy Uk... (dalej urwane)
a pod spodem: Wykryty niewłaściwy przepływ.
Jakieś pomysły? Mechanik powiedział, że w 90% przypadkach podpięcie pod komputer nic nie daje poza małą wskazówką, a resztę i tak trzeba szukać..
Wydaje mi się, że kontrolka autka z kluczykiem po czyszczeniu układu podciśnienia zapala się przy niższych obrotach niż wcześniej, praktycznie przy zatrzymywaniu się.
No i jeszcze co jest dziwne pokazuje mi przy wsiadaniu do auta 59 stopni C, ale mam holenderskie menu i nie wiem czy to temperatura silnika? Co byłoby dziwne bo jak wsiadam po całej nocy to raczej powinien być zimny.
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Pokazuje temperaturę na zewnątrz pewnie masz uszkodzony czujnik temperatury zewnetrznej który znajduje sie na dolnym grillu po środkuKalcia pisze:Witam ponownie.
Twój komputer mówi po holendersku
REMVOERINGEN - klocki hamulcowe
DIMLICHT ACHTERL -przepalona żarówka
KOELvLOEI-STOFPEIL -płyn chłodniczy, niski poziom
PEIL RUITE SPROEIER - płyn do spryskiwaczy, niski poziom
OLIETEKORT - niski poziom oleju
MOTOROLIEPEIL -brak oleju
REMLICH KONTROL - test świateł stopu
Co do LICHTSTAND DIMLICHT to coś z regulacją poziomu ksenonów (jezeli je posiadasz
A tu pod tym LINKIEM masz wykaz błedów