Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów
Moderator: Sebu$
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
P400 to nie tylko EGR ale cały układ podciśnieniowy. (Pompa vac, elektrozawory, gruszki, serwo, itd)
1 Zobacz czy wyskoczy błąd podczas zatrzymywania się ale dodając troszkę gazu.
Np. dajesz na luz hamujesz np ręcznym lub nożnym i utrzymuj większe obroty niż jałowe.
2 Odpal auto i wciskaj szybko pedał hamulca, zobacz czy pedał stwardnieje i zapali się kontrolka z autem.
Poinformuj o wynikach testu.
1 Zobacz czy wyskoczy błąd podczas zatrzymywania się ale dodając troszkę gazu.
Np. dajesz na luz hamujesz np ręcznym lub nożnym i utrzymuj większe obroty niż jałowe.
2 Odpal auto i wciskaj szybko pedał hamulca, zobacz czy pedał stwardnieje i zapali się kontrolka z autem.
Poinformuj o wynikach testu.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 22 lis 2015, 14:56
- Imię: Kamila
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Opel Zafira
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DH
Więc tak:Rybka pisze:P400 to nie tylko EGR ale cały układ podciśnieniowy. (Pompa vac, elektrozawory, gruszki, serwo, itd)
1 Zobacz czy wyskoczy błąd podczas zatrzymywania się ale dodając troszkę gazu.
Np. dajesz na luz hamujesz np ręcznym lub nożnym i utrzymuj większe obroty niż jałowe.
2 Odpal auto i wciskaj szybko pedał hamulca, zobacz czy pedał stwardnieje i zapali się kontrolka z autem.
Poinformuj o wynikach testu.
Ad.1 kontrolka nie zapaliła się podczas gazowania, dopiero jak przestaje się gazować i jest na luzie całkowitym to się zapaliła ale to po zagrzaniu silnika. Na krótkiej trasie kilku km to nie zapala się nawet po zatrzymaniu jak jest na luzie.
Ad.2. Pedał stwardniał i za chwilę puścił ale kontrolka nie zapaliła się.
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Musisz jeszcze podjechać do jakiegoś mechanika niech sprawdzi podciśnienie wakuometrem na wyjściu z pompy vac. Oczywiście auto zagrzane i na wolnych obrotach.
Ja obstawiam że pompa vacum powoli zaczyna siadać. Ale mogę się mylić.
Ewentualnie po rozgrzaniu silnika robi się gdzieś mikro nieszczelność na wężykach od podciśnienia.
Ja obstawiam że pompa vacum powoli zaczyna siadać. Ale mogę się mylić.
Ewentualnie po rozgrzaniu silnika robi się gdzieś mikro nieszczelność na wężykach od podciśnienia.
Witam, mam taki problem. Jak jade sobie prędkością około 120Km/h nie przekraczając 3 tyś obr to jest wszystko ok. Jak nacisnę pedał gazu aby przyśpieszyć i przekroczę 3 tyś obr to zapali się kluczyk z samochodem i auto traci moc, nie przyśpiesza. Taki stan utrzymuje się do czasu gdy wyłączę silnik i odpalę ponownie to już wszystko jest ok do kiedy znów nie przekroczę 3 tyś obr. Testowałem tylko na 5 biegu na pozostałych jest ok. Ktoś miał podobny problem?
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Przeczyść map sensor.
Znajduje się tutaj.
Zabrudzony czujnik przeładowuje turbo i dlatego błąd ci wywala.
Znajduje się tutaj.
Zabrudzony czujnik przeładowuje turbo i dlatego błąd ci wywala.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, 21:21 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
djrolex pisze:Witam, wiem, że ten temat był wałkowany już nie raz ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek, otóz auto to zafira a 2.0 di 99 r, jakis czas temu zastrajkował i sie zapowietrzył, okazało się że filtr się mocno zabrudził bo zaciągał olej spod uszczelek wtrysków, wymieniłem te uszczelki ale problem zapowietrzania dalej pozostał, od chwili wymiany uszczelek wymieniem już 3 filtry paliwa ( w ok miesiac), wymieniłem wszystkie wężyki do pompy i do przelewu oraz założyłem elektrozawór za pompą, problem zapowietrzania sie rozwiązał, rano pali od kopa i po kilku godzinach jak sie zapala swiece tez ladnie pali, natomiast jesli swiece sie nie zapala to ciezko ma odpalic, a dzisiaj jechałem i zaczał m szarpać dusić się zapaliła się na 3 s kontrokla check i zgasła i samochód zaczął jechać normalnie a za chwile powtórzyło się to i wcale nie chciał wejść na obroty, dopiero po 3 opdaleniu gdy kontrolka zgasła można było jechać dalej. Dodam, że sprawdzałem pompę i okazało się że się rozczelniła i jakiś czas temu zawiesił się nastawnik w niej, mechanik go wyjął i wyczyścił i do tej pory było ok. Czy czeka mnie wymiana pompy cy moze problem tkwi np w zaworze egr ze tak se dzieje?ze na 3 sekundy zapali sie check i auto traci moc nie wchodzi na obroty a za chwile gasnie i wszystko wraca do normy? prosze o pomoc.
Skoro zapala się check, to jest jakiś błąd i na początek trzeba by to odczytać.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2015, 13:33 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście!
Podlaczylem pod kompa to pokazalo pompę bo w sumie tez jest do naprawy bo jest rozszczelniona ale te objawy bardziej na egr mi wyglądają i boje się ze zrobię pompę a problem pozostanie.dodam jeszcze ze jak to się dzieje to strasznie kopci na bialo a jak kontrolka zgaśnie to przestaje kopcic.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2015, 14:35 przez djrolex, łącznie zmieniany 1 raz.