Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
mosfer
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2014, 17:54
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Model:

#601 Post autor: mosfer »

P0400 to jest błąd EGR, ale na początek można go wyczyścić. I jesli membrana w nim nie jest przerwana będzie działał dalej.

Kalcia
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2015, 14:56
Imię: Kamila
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DH

#602 Post autor: Kalcia »

Ale właśnie egr był sprawdzany i wygląda na nowy, został przeczyszczony, podobnie jak układ podciśnienia.

Awatar użytkownika
mosfer
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2014, 17:54
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Model:

#603 Post autor: mosfer »

A czy egr trzyma podciśnienie? Wciskajac grzybek i zatykając palcem krociec po prawej stronie. Grzybek nie powinien sie cofnąć, dopiero gdy sie odetka krociec wtedy grzybek wraca na swoje miejsce.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#604 Post autor: Rybka »

P400 to nie tylko EGR ale cały układ podciśnieniowy. (Pompa vac, elektrozawory, gruszki, serwo, itd)
1 Zobacz czy wyskoczy błąd podczas zatrzymywania się ale dodając troszkę gazu.
Np. dajesz na luz hamujesz np ręcznym lub nożnym i utrzymuj większe obroty niż jałowe.
2 Odpal auto i wciskaj szybko pedał hamulca, zobacz czy pedał stwardnieje i zapali się kontrolka z autem.
Poinformuj o wynikach testu.

Skasowany użytkownik 6483

#605 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Kolega miał podobne objawy z Astrą 2,0 DTi i okazało sie ,że to był problem z serwem :)

Kalcia
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2015, 14:56
Imię: Kamila
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DH

#606 Post autor: Kalcia »

Rybka pisze:P400 to nie tylko EGR ale cały układ podciśnieniowy. (Pompa vac, elektrozawory, gruszki, serwo, itd)
1 Zobacz czy wyskoczy błąd podczas zatrzymywania się ale dodając troszkę gazu.
Np. dajesz na luz hamujesz np ręcznym lub nożnym i utrzymuj większe obroty niż jałowe.
2 Odpal auto i wciskaj szybko pedał hamulca, zobacz czy pedał stwardnieje i zapali się kontrolka z autem.
Poinformuj o wynikach testu.
Więc tak:
Ad.1 kontrolka nie zapaliła się podczas gazowania, dopiero jak przestaje się gazować i jest na luzie całkowitym to się zapaliła ale to po zagrzaniu silnika. Na krótkiej trasie kilku km to nie zapala się nawet po zatrzymaniu jak jest na luzie.

Ad.2. Pedał stwardniał i za chwilę puścił ale kontrolka nie zapaliła się.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#607 Post autor: Rybka »

Musisz jeszcze podjechać do jakiegoś mechanika niech sprawdzi podciśnienie wakuometrem na wyjściu z pompy vac. Oczywiście auto zagrzane i na wolnych obrotach.
Ja obstawiam że pompa vacum powoli zaczyna siadać. Ale mogę się mylić.
Ewentualnie po rozgrzaniu silnika robi się gdzieś mikro nieszczelność na wężykach od podciśnienia.

Kalcia
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 22 lis 2015, 14:56
Imię: Kamila
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Opel Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DH

#608 Post autor: Kalcia »

Ok, dzięki za pomoc :-)

piotr41

#609 Post autor: piotr41 »

Witam, problem polega na tym że:
po zapaleniu silnika zapala się awaryjna kontrolka, silnik jest słaby pomału wchodzi na obroty w czasie jazdy, jak się rozgrzeje i osiągnie sie na 4biegu 80km/h odcina obroty. Jednym słowem silnik jest słaby.
Filtr paliwa jest wymieniony


Opel Zafira 2.0 DTI 2002r

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#610 Post autor: Janus »

piotr41 pisze:Witam, problem polega na tym że:
po zapaleniu silnika zapala się awaryjna kontrolka (...)
Opel Zafira 2.0 DTI 2002r
Zczytaj błędy Kolego - nikt tutaj nic nie zgadnie w ciemno
Janusz

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#611 Post autor: miodzik »

Usterka wygląda mi na padnięty egr.

Myślę, że wyjdzie Ci z odczytu P0400.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

djmaly
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2015, 09:27
Lokalizacja: Żary
Model:

#612 Post autor: djmaly »

Witam, mam taki problem. Jak jade sobie prędkością około 120Km/h nie przekraczając 3 tyś obr to jest wszystko ok. Jak nacisnę pedał gazu aby przyśpieszyć i przekroczę 3 tyś obr to zapali się kluczyk z samochodem i auto traci moc, nie przyśpiesza. Taki stan utrzymuje się do czasu gdy wyłączę silnik i odpalę ponownie to już wszystko jest ok do kiedy znów nie przekroczę 3 tyś obr. Testowałem tylko na 5 biegu na pozostałych jest ok. Ktoś miał podobny problem?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#613 Post autor: Rybka »

Przeczyść map sensor.
Znajduje się tutaj.

Obrazek

Zabrudzony czujnik przeładowuje turbo i dlatego błąd ci wywala.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2015, 21:21 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#614 Post autor: janekW67 »

djrolex pisze:Witam, wiem, że ten temat był wałkowany już nie raz ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek, otóz auto to zafira a 2.0 di 99 r, jakis czas temu zastrajkował i sie zapowietrzył, okazało się że filtr się mocno zabrudził bo zaciągał olej spod uszczelek wtrysków, wymieniłem te uszczelki ale problem zapowietrzania dalej pozostał, od chwili wymiany uszczelek wymieniem już 3 filtry paliwa ( w ok miesiac), wymieniłem wszystkie wężyki do pompy i do przelewu oraz założyłem elektrozawór za pompą, problem zapowietrzania sie rozwiązał, rano pali od kopa i po kilku godzinach jak sie zapala swiece tez ladnie pali, natomiast jesli swiece sie nie zapala to ciezko ma odpalic, a dzisiaj jechałem i zaczał m szarpać dusić się zapaliła się na 3 s kontrokla check i zgasła i samochód zaczął jechać normalnie a za chwile powtórzyło się to i wcale nie chciał wejść na obroty, dopiero po 3 opdaleniu gdy kontrolka zgasła można było jechać dalej. Dodam, że sprawdzałem pompę i okazało się że się rozczelniła i jakiś czas temu zawiesił się nastawnik w niej, mechanik go wyjął i wyczyścił i do tej pory było ok. Czy czeka mnie wymiana pompy cy moze problem tkwi np w zaworze egr ze tak se dzieje?ze na 3 sekundy zapali sie check i auto traci moc nie wchodzi na obroty a za chwile gasnie i wszystko wraca do normy? prosze o pomoc.

Skoro zapala się check, to jest jakiś błąd i na początek trzeba by to odczytać.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2015, 13:33 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście!

djrolex

#615 Post autor: djrolex »

Podlaczylem pod kompa to pokazalo pompę bo w sumie tez jest do naprawy bo jest rozszczelniona ale te objawy bardziej na egr mi wyglądają i boje się ze zrobię pompę a problem pozostanie.dodam jeszcze ze jak to się dzieje to strasznie kopci na bialo a jak kontrolka zgaśnie to przestaje kopcic.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2015, 14:35 przez djrolex, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”