Opel Zafira 2,2 Dti gaśnie po rozgrzaniu
Moderator: Sebu$
Cześć , chwile mnie nie było i auto też stało bo nie miałem czasu sie nim zajmować . Podpięte pod komputer pokazało błąd czujnika wału . Zaprowadziłem do kolegi i wymienił mi ten czujnik na jakiś Valeo . Pojechałem gdzieś i dalej poszarpywał . Za kilka dni kobita wzięła auto i zdechło na mieście . Po pracy pojechałem by odprowadzić do mechanika ale auto o dziwo odpaliło na dotyk tylko strasznie przerywało i utrzymanie go na obrotach graniczyło z cudem . Jazda wyglądała jak bym jechał na kwadratowych kołach . Szarpie przerywa i dymi jak by na biało . Udało się dojechać i go zostawiłem . Maches inny już podpiął pod komp i ten sam objaw -błąd czujnika wału . Kupiłem oryginalny czujnik bosch dałem 115 złotych i maches wymienił dzwoni że naprawione , że się przejechał ze jest ok. Na drugi dzień odebrałem i ledwo do bramki dojechałem i to samo . Już nie sprawdzałem co jaki błąd postawiłem niech stoi . Dowiedziałem się kto regeneruje w okolicach płocka i okazało się że jest magik Jak Białaszewski ma urządzenia do takich regeneracji dał milion złotych i każdy kto mnie kierował wskazywał na niego . Auto pojechało z niby uszkodzoną pompą i zobaczymy jaki koszt . Mówił że maksymalnie wyjdzie 2 tys . Faktura pójdzie na kolegę to mi VAT zwróci . Czytam to forum i ciężko porady znaleźć , a wiem jak to działa bo parę lat byłem moderatorem na forum MondeoKlubPolska . Może się okazać że to nie pompa . Dodam tylko że problem się zaczął jak dolałem do baku ten środek do czyszczenia układu LiquiMoly < nie wiem czy poprawnie . Wcześniej od kupna było w miarę ok . Teraz jak już naprawię pompę to chyba auto zostanie w domu bo już miałem sprzedać jak stoi . Będę informował co i jak z autem .Dek pisze:To znaczy? Gdzie ma sprawdzić?Janus pisze:Sprawdź czy masz właściwy sterownik pompy (powinien być Y22DTR)
W samochodzie pod maską ?
W oprogramowaniu diagnostycznym mechanika ?
(mechanik mógł używać dowolnego testera do opli gdzie nie trzeba wybierać typu sterownika )
A skoro to Y22DTR to podciśnienie nie steruje EGR-em bo tam jest elektroniczny EGR.Janus pisze: Polecam diagnostykę vacuumetrem układu podciśnienia, bo on odpowiada za obsługę EGR-a ........
A skoro zostały wyjaśnione pewne nieścisłości to teraz nich kolega Rafek coś więcej powie o jakichkolwiek niepokojących zachowaniach samochodu.
Samo poszarpywanie podczas jazdy niewiele mówi. Musi być coś jeszcze.
Tak jak kolega Janus wcześniej pisał spróbuj stwierdzić w którym momencie następuje szarpnięcie (chwilowy zanik mocy zapewne ).
Czy podczas przyśpieszania, spokojnej jednostajnej jazdy, czy na przykład podczas przyśpieszania zaraz po redukcji biegu.
Teraz tak:
Czy są problemy z zapalaniem rano (bak poniżej połowy stanu paliwa),
Niech mechanik sprawdzi czy nie przycina się zawór EGR (ściągnąć szarą pokrywkę mechanizmu EGR-a i sprawdzić czy się krzywka nie zacina przy ręcznym obracaniu nią do skrajnych zakresów - robić to przy wyłączonym zapłonie)
Troszkę mnie martwi jednak fakt, że problem jest tylko na rozgrzanym samochodzie i brak błędów w komputerze (zakładam, że lampka samochodu z kluczem w dachu gaśnie zanim zapalisz silnik.)
No nic pozostaje czekanie na więcej informacji od ciebie na temat większej ilości objawów bo samo szarpanie to za mało żeby cokolwiek stwierdzić.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 mar 2016, 14:50 przez rafek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jak by sprawdził obroty silnika i obroty pompy to by widział czy pompa ma o połowe obrotów mniej jak nie to wymiana na pewno tańsza naprawa, jedna zasada nr czujnika ma być taki sam bo w nim jest też czujnik temperatury paliwa.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2016, 16:29 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.