Problem TURBO Z20let

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
michaslipknot
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 02 lip 2015, 16:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let

Problem TURBO Z20let

#1 Post autor: michaslipknot »

Witajcie. Mam mały problem ze swoją Zosią. Generalnie wszystko byłoby ok, ale od paru dniu podczas przyspieszania jak turbo zaczyna pompować, słychać dziwny dźwięk. Sprawdzałem dolot, węże i itp, brak nieszczelności, ale jest olej w intercoolerze jak i wali olejem z blow offa. Sam dźwięk, to podejrzewam, że padła uszczelka turbo-głowica (ten dźwięk jest trudny do opisania i trudno go do czegoś porównać....), a podejrzewam przez to, że czuć w kabinie spaliny. Nie wiem czy to są trafne spostrzeżenia... Mam wskaźnik, turbo pompuje 0,5-0,6 bara, z tego co czytałem seria właśnie tak ma, więc wszystko chyba ok. Ale czemu jest olej intercoolerze, w dolocie i blow offie? Czy zaczyna padać turbo? Proszę Was o radę.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1982
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: ryba1 »

Ile masz przebiegu???

Awatar użytkownika
michaslipknot
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 02 lip 2015, 16:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let

#3 Post autor: michaslipknot »

ryba1 pisze:Ile masz przebiegu???
250 tyś z groszami

Awatar użytkownika
doktor
Mieszkaniec
Posty: 298
Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
Imię: Sebek
Lokalizacja: Rotterdam
Auto: Astra H OPC 'Burg
Model: AH
Oznaczenie silnika: z20leh

#4 Post autor: doktor »

olej w dolocie i icku zawsze bedzie, nie mowie o tym ze ma sie wylewac ale taki nalot bedzie zawsze ;)
to ze czuc spaliny w kabinie to musisz na kanal wjechac i zobaczec skad cieknie, a cieknie na bank bo splywa na wydech i stad czujesz spaliny
do sprawdzenia:
- splyw oleju z turbiny
- pokrywa zaworow
- chlodniczka oleju a w szczegolnosci weze ( z kanalu, jest z tylu pod kolektorem)

jesli chodzi o dzwiek:
- sprawdz DVke bo to 20 sekund :) wtedy slychac taki jakby swist
- i tak jak piszesz uszczelka turbo-glowica (dzwiek przypominajacy cykanie)
- lub polaczenie turbo-wydech (dzwiek przypomina syczenie z furczeniem)

w wersji nieoptymistycznej... przy tym przebiegu juz mogl sie blok zwichrowac(tak blok) na 3 i 4 cylindrze
musisz wtedy sprawdzic czy na polaczeniu bloku i glowicy nie cieknie, bedzie tam taka magistrala z roznymi czujnikami, miedzy blokiem a akumulatorem
wtedy remont lub inny silnik

pozdro :)
Ostatnio zmieniony 28 maja 2016, 16:13 przez doktor, łącznie zmieniany 1 raz.
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1982
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: ryba1 »

michaslipknot pisze:
ryba1 pisze:Ile masz przebiegu???
250 tyś z groszami
@doktor wyczerpał temat do zera i nic mi nie pozostaje jak potwierdzić.przy tym przybiegu jiz ma prawo cos dolegać w mniejszym lub większym stopniu

Awatar użytkownika
michaslipknot
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 02 lip 2015, 16:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let

#6 Post autor: michaslipknot »

doktor pisze:olej w dolocie i icku zawsze bedzie, nie mowie o tym ze ma sie wylewac ale taki nalot bedzie zawsze ;)
to ze czuc spaliny w kabinie to musisz na kanal wjechac i zobaczec skad cieknie, a cieknie na bank bo splywa na wydech i stad czujesz spaliny
do sprawdzenia:
- splyw oleju z turbiny
- pokrywa zaworow
- chlodniczka oleju a w szczegolnosci weze ( z kanalu, jest z tylu pod kolektorem)

jesli chodzi o dzwiek:
- sprawdz DVke bo to 20 sekund :) wtedy slychac taki jakby swist
- i tak jak piszesz uszczelka turbo-glowica (dzwiek przypominajacy cykanie)
- lub polaczenie turbo-wydech (dzwiek przypomina syczenie z furczeniem)

w wersji nieoptymistycznej... przy tym przebiegu juz mogl sie blok zwichrowac(tak blok) na 3 i 4 cylindrze
musisz wtedy sprawdzic czy na polaczeniu bloku i glowicy nie cieknie, bedzie tam taka magistrala z roznymi czujnikami, miedzy blokiem a akumulatorem
wtedy remont lub inny silnik

pozdro :)
Dzięki bardzo za sugestie ;), ale:
- spływ oleju czysty(generalnie turbo jest suche)
- pokrywa zaworów czysta
- węże przy chłodnicy, faktycznie trochę się pocą, ale przy większej naprawie będę zakuwał na nowo, bo w zafirze niestety jest bardzo ciężki dostęp do tych przewodów i niestety trochę trzeba rozebrać żeby wymienić :/ , a tragedii nie ma '' nie leje się'' :)
Jest sporo oleju w blow offie, widzę, że leje nim trochę po silniku...
Co do dźwięku, to właśnie mam takie syczenie jak wchodzi na obroty i furczenie jak jest gaz w podłogę.....
- zawór dv sprawdzałem, jest ok
- uszczelka na bank, bo już turbo miałem zluzowane ma śrubach, było skręcone, problem przez pół roku nie występował, teraz widzę ze powrócił i widzę, że ta podkładka "pływająca" jest pęknięta, więc tylko wymiana całości...
- połączenie turbo wydech, opaska v band, myślę, że jest dobrze skręcone. Nie było ruszane i itp. Ale widzę po sprężynie co w niej jest, że jest bardzo mocno skręcona, nie wiem czy tak powinno być... Jak możecie to wrzućcie proszę jakieś foto to porównam ze swoim ;)

A z kolei z tymi cylindrami, to mnie nie załamuj... Ogólnie auto miało remont przy 200tyś, książka jest, telefon do serwisu i potwierdzili naprawy... Jeśli chodzi Ci o miejsce, mniej więcej stojąc przodem do silnika i patrząc od prawej strony bloku, pod podłączeniem cewki zapłonowej, a między dolotem z intercoolera, to jest sucho. Oczywiście pomijając fakt, że strasznie tam zbiera się syf, to wydaje mi się, że wycieków brak. Jeśli oczywiście patrzę na dobre miejsce....
Ostatnio zmieniony 28 maja 2016, 17:11 przez michaslipknot, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1982
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: ryba1 »

michaslipknot, na przyszły piątek będę w okolicach Kielc mogę zeknąć jak chcesz.
michaslipknot pisze: Ogólnie auto miało remont przy 200tyś, książka jest, telefon do serwisu i potwierdzili naprawy..
co było robione???

ja37

#8 Post autor: ja37 »

Z tą chłodniczką oleju, to nie przesadzajcie, też mam mało miejsca, ale daję radę odkręcić węże i dokręcić normalnie z góry.
Gimnastyki jest, ale się da.
Jakbyś potrzebował, to mam węże z podstawką niepotrzebne, bo ja mam inaczej zrobione - to corsa B....

Awatar użytkownika
michaslipknot
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 02 lip 2015, 16:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let

#9 Post autor: michaslipknot »

Wszystko już jest jasne. Tylko jeden telefon od ryba1 i wszystko wyjaśnione :) . Naprawdę mało jest osób, które mają tak wielką wiedzę i do tego, potrafią pomóc tylko przez telefon nie widząc silnika :) . Pozdrawiam serdecznie Krzysiek :piwo:
Ostatnio zmieniony 01 cze 2016, 07:36 przez michaslipknot, łącznie zmieniany 1 raz.

ja37

#10 Post autor: ja37 »

Czyli rozwiązanie zachowujesz dla siebie?

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1982
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: ryba1 »

ja37 pisze:Czyli rozwiązanie zachowujesz dla siebie?
ale co chcesz wiedzieć???

Awatar użytkownika
michaslipknot
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 02 lip 2015, 16:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let

#12 Post autor: michaslipknot »

A no tak, sorki. Jesteśmy tu po to, żeby sobie pomagać ;) Moj problem to jednak samo turbo i wszystko z nim związane, czyli uszczelki, olej i itp. Niby turbo pompuje, a jednak się skończyło... Każdy przypadek jest inny i trzeba go zweryfikować, dlatego wal śmiało do ryba1, na pewno Ci pomoże, bo pomógł już nie jedenej osobie :)... Pozdro.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2016, 08:31 przez michaslipknot, łącznie zmieniany 1 raz.

ja37

#13 Post autor: ja37 »

Bo tak zaciekawiło mnie"turbo suche, a olej w IC"
Właśnie z tego powodu oddałem swoje na reklamację, bo kopciło, a przejechałem raptem 1500km po regeneracji.
Nie chcę, żeby mnie wkrecili, że źle użytkowałem.

Awatar użytkownika
michaslipknot
Debiutant
Posty: 28
Rejestracja: 02 lip 2015, 16:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce
Auto: Opel Zafira OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let

#14 Post autor: michaslipknot »

ja37 pisze:Bo tak zaciekawiło mnie"turbo suche, a olej w IC"
Właśnie z tego powodu oddałem swoje na reklamację, bo kopciło, a przejechałem raptem 1500km po regeneracji.
Nie chcę, żeby mnie wkrecili, że źle użytkowałem.
A gdzie robiłeś turbo? Masz jakąś konkretna firmę? Czasem lepiej dołożyć 200-300zł, a zrobić to w porządnej firmie, nie ma co oszczędzać :)

ja37

#15 Post autor: ja37 »

Turbo-Tech, w Łodzi na ulicy Giewont.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”