(170)-Bogaty wydech - nie istnieje.
Moderator: Sebu$
- beniamin82
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 13 lip 2015, 08:51
- Lokalizacja: Zielina, k.Krapkowic
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
mariusz_technik, błąd wyskakiwał również przed zainstalowaniem LPG.
Tak jak piszesz wszystko wskazuje na przepływomierz lub sondę lambda (?).
Na razie ze spalania jestem zadowolony więc kasuje błąd i jeżdżę dalej.
Po za tym oryginalna przepływka to wydatek 500zł, których aktualnie nie mam.
Zastanawia mnie jedno, ten błąd wyskakuje niezmiernie losowo, rekordowo przejechałem 700 km bez błędu. najkrótsza odległość to 32 km.
Co ciekawe w zamrożonych ramkach występuje zwykle przepływ 0g/sek.
Warto przepływkę wyczyścić?
Zaważyłem jeszcze że wtyczka przepływki jest owinięta taśmą izolacyjną...
Aha, mam też zamontowaną nową sondę za katalizatorem.
Niemiecki właściciel musiał więc też z tym błędem walczyć i w końcu zrezygnował i sprzedał handlarzowi...
Dodano:
Tutaj zamrożone ramki, dla kolejnych wystąpień błędów.
Obciążenie silnika 34,90% 25,88% 38,43% 17,26%
Temperatura płynu chłodzącego 82 93 87 93
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 8,59% 8,59% 8,59% 8,59%
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 15,63% 15,63% 15,63% 15,63%
Obroty silnika obr./min 2 430 3 280 1 378 2 524
Prędkość (OBD) 89 120 4 92
Kąt wyprzedzenia zapłonu 16,5 63,5 7,5 63,5
Temperatura powietrza na wlocie 32 52 53 21
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza g/s 0,06 0 3,63 0
Położenie przepustnicy 7,06% 6,67% 4,31% 7,06%
Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 1 0% 0% 0% 0%
Tak jak piszesz wszystko wskazuje na przepływomierz lub sondę lambda (?).
Na razie ze spalania jestem zadowolony więc kasuje błąd i jeżdżę dalej.
Po za tym oryginalna przepływka to wydatek 500zł, których aktualnie nie mam.
Zastanawia mnie jedno, ten błąd wyskakuje niezmiernie losowo, rekordowo przejechałem 700 km bez błędu. najkrótsza odległość to 32 km.
Co ciekawe w zamrożonych ramkach występuje zwykle przepływ 0g/sek.
Warto przepływkę wyczyścić?
Zaważyłem jeszcze że wtyczka przepływki jest owinięta taśmą izolacyjną...
Aha, mam też zamontowaną nową sondę za katalizatorem.
Niemiecki właściciel musiał więc też z tym błędem walczyć i w końcu zrezygnował i sprzedał handlarzowi...
Dodano:
Tutaj zamrożone ramki, dla kolejnych wystąpień błędów.
Obciążenie silnika 34,90% 25,88% 38,43% 17,26%
Temperatura płynu chłodzącego 82 93 87 93
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 8,59% 8,59% 8,59% 8,59%
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 15,63% 15,63% 15,63% 15,63%
Obroty silnika obr./min 2 430 3 280 1 378 2 524
Prędkość (OBD) 89 120 4 92
Kąt wyprzedzenia zapłonu 16,5 63,5 7,5 63,5
Temperatura powietrza na wlocie 32 52 53 21
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza g/s 0,06 0 3,63 0
Położenie przepustnicy 7,06% 6,67% 4,31% 7,06%
Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 1 0% 0% 0% 0%
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2015, 11:10 przez beniamin82, łącznie zmieniany 5 razy.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Tyle może być mniej więcej na wolnych obrotach,po przegazowaniu powinno zdecydowanie wzrastać. Odepnijcie przepływomierz, i zobaczycie czy wtedy silnik nie będzie lepiej pracowałSeweryn82 pisze: czy wskazanie przepływomierza rzędu 7 kg/h jest na tyle niepoprawne żeby zastanawiać się nad jego wymianą?
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2015, 11:10 przez mariusz_technik, łącznie zmieniany 1 raz.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
beniamin82 ,nie rozumiem tych twoich wskazań przepływomierza, co to ma być 0,06g/s,na wolnych w gramach powinno być coś koło 2,5-3g/s z tego co pamiętam. Czy po przegazowaniu wzrastają wartości?
Z tą owiniętą wtyczką przepływki to tez trzeba by sprawdzić co tam było robione, no i jak chcesz mieć auto zrobione to trzeba inwestować
Z tą owiniętą wtyczką przepływki to tez trzeba by sprawdzić co tam było robione, no i jak chcesz mieć auto zrobione to trzeba inwestować
- beniamin82
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 13 lip 2015, 08:51
- Lokalizacja: Zielina, k.Krapkowic
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Mariusz technik, to są wskazania które zarejestrował ECU dokładnie w czasie wystąpienia błędu. To że nie jest to na postoju poznasz po prędkościach jakie zarejestrowano.
Odpowiednio 89, 120, 4, 92 kmh. Błąd występuje losowo, ostatnio wystąpił po 200km od kasowania.
Podczas tych 200km przepływomierz wskazywał dużo większe ilości powietrza.
Tutaj reakcja sondy lambda, tej za katalizatorem oraz wskazania przepływomierza. Wykres robiony na postoju, podnosiłem tylko kilkukrotnie obroty do około 2tys
Odpowiednio 89, 120, 4, 92 kmh. Błąd występuje losowo, ostatnio wystąpił po 200km od kasowania.
Podczas tych 200km przepływomierz wskazywał dużo większe ilości powietrza.
Tutaj reakcja sondy lambda, tej za katalizatorem oraz wskazania przepływomierza. Wykres robiony na postoju, podnosiłem tylko kilkukrotnie obroty do około 2tys
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2015, 21:03 przez beniamin82, łącznie zmieniany 2 razy.
- beniamin82
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 13 lip 2015, 08:51
- Lokalizacja: Zielina, k.Krapkowic
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- beniamin82
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 13 lip 2015, 08:51
- Lokalizacja: Zielina, k.Krapkowic
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Bambek pisze:Witam wszystkich, mam taki problem z Zafira 1.8 2002r. Benzyna (bez LPG)
Jak auto jest zimne to świrują wolne obroty, znacząco spadają, czasami prawie gaśnie, po paru minutach jest ok, później jak auto jest ciepłe jest już ok. Wystarczy że auto postoi dobrych kilka godzin i jak ostygnie to jest to samo. Zdarza się że na autostradzie czasem delikatnie szarpnie.
Mechanik stwierdził że to wina pierwszej sondy przed katalizatorem, została wymieniona na nową NTK i niestety nic to nie dało
Po podłączeniu komputera w domu (OP-COM China klon) wyskakuje błąd P0170 (Exhaust leak bodajże)
Ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny? Druga sonda? Jakieś sugestie?
Witaj kolego.
A możesz dokładniej opisać, jak po uruchomieniu zimnej Zafirt falują obroty- w jakim przedziale "skaczą", czy są to skoki miarowe, czy takie wystrzeliwanie 700-1800-750??
Ostatnio zmieniony 02 lip 2017, 20:36 przez K.O.M.A.R., łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 sie 2017, 17:22
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Anglia
- Auto: Zafira 1.8
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z18xe
- Gender:
Witam mam problem mialem blad 170 I wymienilem przeplywomierz niebardzo mial mocy .Potem niewiem co sie stalo mam choinke I duzo bledow .sprawdzilem opcom I nie dziala przepl komp. niewidzi jej sprawdzalem opornosc w normie kostka tez ok tak jakby komp padl I jeszcze skrzynia automat to samo kupa bledow zalamka pomocy
Darek, czy możesz pisać bardziej zrozumiale
Darek, czy możesz pisać bardziej zrozumiale
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2018, 00:41 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.