Zeby wykluczyć sondę i katalizator to potrzebujesz analizy spalin na stacji diagnostycznej.Na analizie spalin wyjdzie co jest z katalizatorem i sondą.predator66611 pisze:Witam
sprowadziłem zafirę 1.8 125 km
Na zimnym po bezproblemowym odpaleniu nie mogę przez minutę wciśnąć gazu bo obroty spadają i nawet zgaśnie , po minucie już można jechać jednak strasznie muli jak by miał zgasnąć przy dodawaniu gazu, po 5 minutach ten problem znika , jednak w trasie podczas dodawania gazu na około 3000-4000 obrotów strasznie szarpie i muli
kody błędów to
P0130 sonda rząd 1 czujnik 1
P0170 korekta palia rząd 1
P1555 pozycja silnika przepustnicy
wynieniony rozrząd olej i płyny
czujnik rozrządu oraz wału na oryginalne bo na innych ie odpalał
też wyskakiwały te błędy przed wymianą
nie wiem za co pierwsze się zabrać bo poczytałem w necie jednak pomysłów jest tyle ile części , cewka, lambda, katalizator zapchany, przepustnica do czyszczenia,czy nawet soft sterownika
nie mam niestety komputera do diagnostyki co może być przyczyną tych objawów ???
dodam iż zauważyłem ze największe zamolenie odczuwalne jest przy wciśniętym pedale gazu tak na około 3/4 wręcz spowalnia
Zafira 1.8 125km szarpanie
Moderator: Sebu$
Ostatnio zmieniony 06 sie 2016, 20:45 przez qcim, łącznie zmieniany 1 raz.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Domniemam,że umiera Ci przepływomierz.predator66611 pisze:Witam
sprowadziłem zafirę 1.8 125 km
Na zimnym po bezproblemowym odpaleniu nie mogę przez minutę wciśnąć gazu bo obroty spadają i nawet zgaśnie , po minucie już można jechać jednak strasznie muli jak by miał zgasnąć przy dodawaniu gazu, po 5 minutach ten problem znika , jednak w trasie podczas dodawania gazu na około 3000-4000 obrotów strasznie szarpie i muli
kody błędów to
P0130 sonda rząd 1 czujnik 1
P0170 korekta palia rząd 1
P1555 pozycja silnika przepustnicy
wynieniony rozrząd olej i płyny
czujnik rozrządu oraz wału na oryginalne bo na innych ie odpalał
też wyskakiwały te błędy przed wymianą
nie wiem za co pierwsze się zabrać bo poczytałem w necie jednak pomysłów jest tyle ile części , cewka, lambda, katalizator zapchany, przepustnica do czyszczenia,czy nawet soft sterownika
nie mam niestety komputera do diagnostyki co może być przyczyną tych objawów ???
dodam iż zauważyłem ze największe zamolenie odczuwalne jest przy wciśniętym pedale gazu tak na około 3/4 wręcz spowalnia
Oczywiście!
Sprawdzi parametry i ciśnienia paliwa, czy dawkowanie nie jest np. za duże. Rozrząd czy jest ustawiony książkowo. Jeśli problem z katem to raczej błąd sondy rzędu 2, zobacz czy jest możliwość jej podmienienia, nie pacz że nr są inne czy kabel dłuższy krótszy jeśli kostki pasują podmień sondy i zobacz czy błąd jest ten sam.
Wymieniona sonda lambda lekka poprawa z płynnym przyspieszeniem jednak dalej wyskakuje check engine i szarpie
po diagnostyce w bosch serwis stwierdzili uszkodzenie sterownika , przekłamuje wyniki z górnej sondy lambda , przyczyną mogło być zwarcie na sondzie bo kabel był uszkodzony
wiec sterownik do naprawy
po diagnostyce w bosch serwis stwierdzili uszkodzenie sterownika , przekłamuje wyniki z górnej sondy lambda , przyczyną mogło być zwarcie na sondzie bo kabel był uszkodzony
wiec sterownik do naprawy
Witam, mam problem z moją Zafira otorz szarpie w przedziale obrotów 1000-1700 powyżej jest lepiej miałem też przypadki że mi hasła wlaczala się kontrola trakcji podczas jazdy i dopiero po 30 min odpaliła został wymieniony sterownik bo niby się go nie dało naprawić i został mi wysłany zregenerowany została też wymieniona cewka i świece ostatnio jak byłem w servisie powiedzieli mi że błędy wywala przez cewkę bo jest nie oryginalną wstawiona firmy meyle została włożona oryginalną używana jest lepiej ale w dalszym ciągu nie mogę utrzymać obrotów np na 1500 bo falują od 1200 do 1700 i przy przyspieszaniu w tym przedziale też szarpie czy ktoś wie co to może być? Błędów nie ma żadnych
Dzisiaj podczas jazdy wyskoczył mi check i kontrola trakcji zaświeciła na stałe i wyskoczył błąd P0302 cylinder 2 co dziwne wyłączyli mi samoczynnie gaz i przelaczylo na benzynę cewkę miałem mayle ale mechanik mi kazał ja zmienić bo robi zakłócenia wywołało przez nią inne błędy niezwiązane z cewka wsadzilem stara oryginalną i przy przyspieszaniu do 2500 obrotów szarpie przy mocnym dodaniu gazu i mam pytanie jaka cewkę kupić ? Ta mayle kosztowała 300 zl niby miała być zgodna z oryginałem a jaka jest oryginalna ?bo z sagema tylko używane znalazłem 😔Nie wiem czy też świec nie wywalić bo gazownik mi powiedział z kolei że Bosch do Opla się nie nadaje tylko gm żeby kupić, ja nie wiem kto dopuszcza takie zamienniki do sprzedaży skoro nie działają poprawniekacza1982 pisze:Spróbuj jazdy bez przepływomierza, odłącz go, odpal auto i pojeździj. Jeżeli chodzi o cewkę to raczej wywala zapłony, a nie falują obroty. Falujące obroty to zabrudzona przepustnica, przepływomierz, sondy lambda... najpierw spróbuj bez przepływki, później czyszczenie przepustnicy.