Zafira 1.8 125km szarpanie

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
qcim
Debiutant
Posty: 25
Rejestracja: 14 maja 2015, 02:51
Lokalizacja: Kraków
Model:

#1 Post autor: qcim »

predator66611 pisze:Witam

sprowadziłem zafirę 1.8 125 km

Na zimnym po bezproblemowym odpaleniu nie mogę przez minutę wciśnąć gazu bo obroty spadają i nawet zgaśnie , po minucie już można jechać jednak strasznie muli jak by miał zgasnąć przy dodawaniu gazu, po 5 minutach ten problem znika , jednak w trasie podczas dodawania gazu na około 3000-4000 obrotów strasznie szarpie i muli

kody błędów to

P0130 sonda rząd 1 czujnik 1
P0170 korekta palia rząd 1
P1555 pozycja silnika przepustnicy

wynieniony rozrząd olej i płyny
czujnik rozrządu oraz wału na oryginalne bo na innych ie odpalał
też wyskakiwały te błędy przed wymianą

nie wiem za co pierwsze się zabrać bo poczytałem w necie jednak pomysłów jest tyle ile części , cewka, lambda, katalizator zapchany, przepustnica do czyszczenia,czy nawet soft sterownika

nie mam niestety komputera do diagnostyki co może być przyczyną tych objawów ???
dodam iż zauważyłem ze największe zamolenie odczuwalne jest przy wciśniętym pedale gazu tak na około 3/4 wręcz spowalnia
Zeby wykluczyć sondę i katalizator to potrzebujesz analizy spalin na stacji diagnostycznej.Na analizie spalin wyjdzie co jest z katalizatorem i sondą.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2016, 20:45 przez qcim, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: janekW67 »

predator66611 pisze:Witam

sprowadziłem zafirę 1.8 125 km

Na zimnym po bezproblemowym odpaleniu nie mogę przez minutę wciśnąć gazu bo obroty spadają i nawet zgaśnie , po minucie już można jechać jednak strasznie muli jak by miał zgasnąć przy dodawaniu gazu, po 5 minutach ten problem znika , jednak w trasie podczas dodawania gazu na około 3000-4000 obrotów strasznie szarpie i muli

kody błędów to

P0130 sonda rząd 1 czujnik 1
P0170 korekta palia rząd 1
P1555 pozycja silnika przepustnicy

wynieniony rozrząd olej i płyny
czujnik rozrządu oraz wału na oryginalne bo na innych ie odpalał
też wyskakiwały te błędy przed wymianą

nie wiem za co pierwsze się zabrać bo poczytałem w necie jednak pomysłów jest tyle ile części , cewka, lambda, katalizator zapchany, przepustnica do czyszczenia,czy nawet soft sterownika

nie mam niestety komputera do diagnostyki co może być przyczyną tych objawów ???
dodam iż zauważyłem ze największe zamolenie odczuwalne jest przy wciśniętym pedale gazu tak na około 3/4 wręcz spowalnia
Domniemam,że umiera Ci przepływomierz.
Oczywiście!

Pietrzek

#3 Post autor: Pietrzek »

Sprawdzi parametry i ciśnienia paliwa, czy dawkowanie nie jest np. za duże. Rozrząd czy jest ustawiony książkowo. Jeśli problem z katem to raczej błąd sondy rzędu 2, zobacz czy jest możliwość jej podmienienia, nie pacz że nr są inne czy kabel dłuższy krótszy jeśli kostki pasują podmień sondy i zobacz czy błąd jest ten sam.

predator66611

#4 Post autor: predator66611 »

nic po weekendzie zaczne od przeczyszczenia przepustnicy bo to najtańsza opcja

predator66611

#5 Post autor: predator66611 »

dziś odpiełem lambde na próbę jechał tak samo kiepsko ale co ciekawe kontrolka check engine zgasła może to cewka ???

gaz wciśnięty na full idzie elegancko ,a lekko puszcze i już zwalnia

Pietrzek

#6 Post autor: Pietrzek »

A ile kilometrów zrobiłeś :> często jest tak że wydaje się ok ale na krótki dystans a przy większym przebiegu check wraca.

predator66611

#7 Post autor: predator66611 »

w sumie to z 5 km :)
ale nic we środę jestem umówiony w bosch serwis , polecali znajomi że bardzo dobry ale drogi
może rozwiążą ten problem bo już nie mam czasu i nerwów do tego

tym bardziej że za tydzień mam wyjazd urlopowy i auto chciałbym mieć sprawne

dam znać co było

predator66611

#8 Post autor: predator66611 »

Wymieniłem cewkę narazie ale nic nie pomogło

predator66611

#9 Post autor: predator66611 »

Wymieniona sonda lambda lekka poprawa z płynnym przyspieszeniem jednak dalej wyskakuje check engine i szarpie

po diagnostyce w bosch serwis stwierdzili uszkodzenie sterownika , przekłamuje wyniki z górnej sondy lambda , przyczyną mogło być zwarcie na sondzie bo kabel był uszkodzony

wiec sterownik do naprawy

predator66611

#10 Post autor: predator66611 »

Dziś zamontowałem w samochodzie instalacje LPG i na gazie śmiga aż miło !!!

Seweryn82

#11 Post autor: Seweryn82 »

Kolego, a jak się ma sprawa z odpalaniem - rozumiem że nic się nie zmieniło i nadal buja Ci obrotami

PabloSBT
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 21 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Kielce
Model:

#12 Post autor: PabloSBT »

Witam, mam problem z moją Zafira otorz szarpie w przedziale obrotów 1000-1700 powyżej jest lepiej miałem też przypadki że mi hasła wlaczala się kontrola trakcji podczas jazdy i dopiero po 30 min odpaliła został wymieniony sterownik bo niby się go nie dało naprawić i został mi wysłany zregenerowany została też wymieniona cewka i świece ostatnio jak byłem w servisie powiedzieli mi że błędy wywala przez cewkę bo jest nie oryginalną wstawiona firmy meyle została włożona oryginalną używana jest lepiej ale w dalszym ciągu nie mogę utrzymać obrotów np na 1500 bo falują od 1200 do 1700 i przy przyspieszaniu w tym przedziale też szarpie czy ktoś wie co to może być? Błędów nie ma żadnych

Skasowany użytkownik 16629

#13 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Spróbuj jazdy bez przepływomierza, odłącz go, odpal auto i pojeździj. Jeżeli chodzi o cewkę to raczej wywala zapłony, a nie falują obroty. Falujące obroty to zabrudzona przepustnica, przepływomierz, sondy lambda... najpierw spróbuj bez przepływki, później czyszczenie przepustnicy.

PabloSBT
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 21 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Kielce
Model:

#14 Post autor: PabloSBT »

kacza1982 pisze:Spróbuj jazdy bez przepływomierza, odłącz go, odpal auto i pojeździj. Jeżeli chodzi o cewkę to raczej wywala zapłony, a nie falują obroty. Falujące obroty to zabrudzona przepustnica, przepływomierz, sondy lambda... najpierw spróbuj bez przepływki, później czyszczenie przepustnicy.
Dzisiaj podczas jazdy wyskoczył mi check i kontrola trakcji zaświeciła na stałe i wyskoczył błąd P0302 cylinder 2 co dziwne wyłączyli mi samoczynnie gaz i przelaczylo na benzynę cewkę miałem mayle ale mechanik mi kazał ja zmienić bo robi zakłócenia wywołało przez nią inne błędy niezwiązane z cewka wsadzilem stara oryginalną i przy przyspieszaniu do 2500 obrotów szarpie przy mocnym dodaniu gazu i mam pytanie jaka cewkę kupić ? Ta mayle kosztowała 300 zl niby miała być zgodna z oryginałem a jaka jest oryginalna ?bo z sagema tylko używane znalazłem 😔Nie wiem czy też świec nie wywalić bo gazownik mi powiedział z kolei że Bosch do Opla się nie nadaje tylko gm żeby kupić, ja nie wiem kto dopuszcza takie zamienniki do sprzedaży skoro nie działają poprawnie

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#15 Post autor: janekW67 »

PabloSBT pisze:ja nie wiem kto dopuszcza takie zamienniki do sprzedaży skoro nie działają poprawnie
Zamienniki zapewne działają, tylko sterownik Siemensa bywa kapryśny i z reguły nie chce współpracować z zamiennikami.
Oczywiście!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”