Witam.
Zacznę może od opisu dolegliwości mojego silnika.
A więc posiadam zafire z silnikiem z18xe, po odpaleniu i osiągnięciu przez silnik temperatury 90 ° C powstaje w układzie chłodzenia duże ciśnienie, przewód idący od termostatu do chłodnicy jest twardy na tyle że przez trujniki które rozdzielają płyn chłodzący na reduktor zaczęły przeciekać,oczywiście poprawilem to i kolejny wyciek pokazał się w górnej części chłodnicy przy łączeniu metalu i plastiku chłodnicy.Oczywiście korków zmieniłem chyba z sześć i nic się nie zmieniło.Najdziwniejsze jest to że po odkręceniu korka na rozgrzanym silniku i opuszczeniu nadciśnienia i zakręceniu go spowrotem ciśnienie nie powstaje spokojnie można przejechać 20 km i przewody są miekkie. Samochód nie kopci na biało ,oleju nie przybywa,nie widać tłustych plam w płynie chłodzącym,nie ma problemow z odpalaniem wszystko wydaje sie dobrze ale to cisnienie staniwczo jest za duze.Proszę o pomoc bo nie chce niepotrzebnie rozbierać silnika.
Pozdrawiam
z18xe dziwna sprawa z uszczelka pod glowicą
Moderator: Sebu$
W zasadzie korków nowych wstawiłem 3,dwa jakieś bezfirmowe i jeden febi.
Jeżeli chodzi o wodę w płynie hmm w tamtym roku wymieniałem płyn kupilem koncentrat GM i rozrobiłem go z wodą 1:1.Zauważyłem po wymianie że przy mrozach powstawał lód na korku.Koncentrat rozcienczylem napewno dobrze
Może coś nie tak z tym koncentratem.
Zacznę od wymiany płynu kupie różowe borygo.
Jeżeli chodzi o wodę w płynie hmm w tamtym roku wymieniałem płyn kupilem koncentrat GM i rozrobiłem go z wodą 1:1.Zauważyłem po wymianie że przy mrozach powstawał lód na korku.Koncentrat rozcienczylem napewno dobrze
Może coś nie tak z tym koncentratem.
Zacznę od wymiany płynu kupie różowe borygo.
Auta jeżdżą nieraz na samej wodzie w układzie chłodzenia, oczywiście latem i takie cyrki się nie dzieją a zatem wątpię aby to był powód tego dziwnego ciśnienia w układzie. Bardziej bym się przyjrzał przedmuchom uszczelki pod głowicą. Podjedź najlepiej do konkretnego mechaniora, który ma czujnik , który wsadzi Ci do zbiorniczka cieczy i sprawdzi czy tam nie ma gazów spalinowych. To chyba będzie najtańszy sposób na diagnozę póki co...