FMIC montaż w Zafira A OPC
Moderator: Sebu$
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Montują różne icki.
Dla przykładu z życia wziętego ja mam icka 180x550x65 z wejściem z boku i wyjściem z tyłu. Bo mam gaz i w miejscu gdzie można przeprowadzić rurki mam parownik.
Wojti ma 230x550x65 i ma wejscie i wyjście z boku (fabrycznie), całkowicie inaczej ułożone rurki, inne złączki, ogólnie inaczej. Nie ma regóły, i np do mnie taki dedykowany zestaw mógłby nie pasować. No chyba że po jakiś modach.
Jak masz tylko o tym pojęcie, albo inaczej, jak ogarniasz mechanikę w stopniu choćby podstawowym to jesteś w stanie sam sobie to wszystko wymierzyć i poskłądać. Ja nie jestem jakimś geniuszem mechaniki, a poskładałem wszystko do kupy i jest
Co do rozmiarów icka to montuj jaki chcesz i na jaki cię stać. Tylko Ty wiesz czy będziesz dłubał i w jakim stopniu Nie dzisiaj to może za jakiś czas. Ja montowąłem 180x550 po przerubkach i troszkę mnie to wyniosło, ale tak się rozkręciłem z modami, że chyba będę musiał zwiększyć jego wymiary. Gdybym wiedział że tak będzie to zapewne wsadziłbym większy bo tak teraz koszty rosną i dlatego pisałem we wcześniejszej wypowiedzi, że po wszytskim i przemyśleniu pewnych rzeczy czasami wychodzi, że jednak można było zrobić inaczej.
Wiem jedno. Jak kumpel z AH OPC zdecyduje się na mody to napewno wyjdzie go to taniej niż u mnie bo szlaki zostały już przetarte i mam juz swój pogląd na ten temat którym chętnię się podzielę
Może zabrzmi to śmiesznie ale lubię wcześniej wykonać model z papier/tektury i na jego podstawie składać finalne elementy. Dzięki temu dwiedziałem się, że w moim przypadku icek bez przeróbki się nie zmieści i nie byłem tym zaskoczony podczas montażu bo wszytsko miałem już przygotowane, a tekturę w postaci kartona otrztymasz w każdym sklepie.
I żeby nie było, to tylko moje zdanie i mój punkt widzenia. Tak mogę doradzić.
Dla przykładu z życia wziętego ja mam icka 180x550x65 z wejściem z boku i wyjściem z tyłu. Bo mam gaz i w miejscu gdzie można przeprowadzić rurki mam parownik.
Wojti ma 230x550x65 i ma wejscie i wyjście z boku (fabrycznie), całkowicie inaczej ułożone rurki, inne złączki, ogólnie inaczej. Nie ma regóły, i np do mnie taki dedykowany zestaw mógłby nie pasować. No chyba że po jakiś modach.
Jak masz tylko o tym pojęcie, albo inaczej, jak ogarniasz mechanikę w stopniu choćby podstawowym to jesteś w stanie sam sobie to wszystko wymierzyć i poskłądać. Ja nie jestem jakimś geniuszem mechaniki, a poskładałem wszystko do kupy i jest
Co do rozmiarów icka to montuj jaki chcesz i na jaki cię stać. Tylko Ty wiesz czy będziesz dłubał i w jakim stopniu Nie dzisiaj to może za jakiś czas. Ja montowąłem 180x550 po przerubkach i troszkę mnie to wyniosło, ale tak się rozkręciłem z modami, że chyba będę musiał zwiększyć jego wymiary. Gdybym wiedział że tak będzie to zapewne wsadziłbym większy bo tak teraz koszty rosną i dlatego pisałem we wcześniejszej wypowiedzi, że po wszytskim i przemyśleniu pewnych rzeczy czasami wychodzi, że jednak można było zrobić inaczej.
Wiem jedno. Jak kumpel z AH OPC zdecyduje się na mody to napewno wyjdzie go to taniej niż u mnie bo szlaki zostały już przetarte i mam juz swój pogląd na ten temat którym chętnię się podzielę
Może zabrzmi to śmiesznie ale lubię wcześniej wykonać model z papier/tektury i na jego podstawie składać finalne elementy. Dzięki temu dwiedziałem się, że w moim przypadku icek bez przeróbki się nie zmieści i nie byłem tym zaskoczony podczas montażu bo wszytsko miałem już przygotowane, a tekturę w postaci kartona otrztymasz w każdym sklepie.
I żeby nie było, to tylko moje zdanie i mój punkt widzenia. Tak mogę doradzić.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2016, 16:58 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:50
- Imię: Krystian
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Opel Zafira A 2.0T Stage2
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z20let
Byłem w podobnej sytuacji jak ty chciałem unieruchomić auto jak najkrótszy postój auto już miałem po sofcie jednak chciałem coś więcej mocy nigdy za dużo po wakacjach nad naszym Polskim morzem i jazdą autostradą fajnie się jechało jednak niema co ukrywać przy wysokich temp. powietrza seryjny intercooler niedawał rady i czuć było że temp. w dolocie rośnie przy szybkiej jezdzie i auto było słabsze Myślałem nad czymś dedykowanym bez większych przeróbek bo sam bym sobie włożył lecz nie ukrywam spawać nie umie i giąć rur też więc wolołem skorzystać ze zrobienia icka u kolegi Ryba1 i jestem mega zadowolony bo wielkość icka dobrze dobrana i turbo fajnie wstaje :> kiedyś miałem punto gt włożyłem duży intercooler ,duże turbo było i inne przeróbki a mała pojemność silnika bo tylko 1.4 i mega laga miało mimo że naprawdę zapi.... to turbo naprawde bardzo póżno wstawało dlatego wolałem założyć coś sprawdzonego niż unieruchomić na auto na dużej i być póżniej zawiedzionymCichy pisze:Powoli przymierzam się do zastąpienia oryginalnego IC czymś bardziej wydajnym i rozsądniej umieszczonym.
Chciałbym ograniczyć postój auta do minimum stąd wole rozeznać temat dokładniej teoretycznie. Zamierzam zamontować fmic dość dokładnie za kratką zderzaka, dopuszczam cięcie belki, chciałbym żeby był możliwie jak największy. Chciałbym poprowadzić rurę IC=>przepustnica pionowo czy będzie to możliwe stosując IC o szerokości 550mm czy muszę się ograniczyć do 450mm?
Największym jak na razie dla mnie dylematem jest wentylator klimy. Mocno przeszkadza, chciałbym go zastąpić dwoma mniejszymi i nie wiem czy 7 calowe wystarczą. Czy znana jest forumowiczom wydajność fabrycznego wentylatora klimy?