Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
liero1988 pisze:Wpadłem na pomysł na wymiana na większe kolo kompresji turbiny
Niech Kolega dokształci się albo przynajmniej poczyta ten temat ze zrozumieniem. Moc silnika bierze się ze spalania paliwa. Do tego potrzebne jest powietrze. Zatem moc (optymalna w sensie osiągi/ilości zużytego paliwa) bierze się ze spalania mieszanki paliwo-powietrze. Jak dmuchniesz w silnik 100% więcej powietrza, to musisz mu dostarczyć 100% więcej paliwa. Tyle że pompa która masz przy 2.0DTI podleje tego paliwa do maks 120-125KM i NIE WIĘCEJ.
Tutaj nie turbina jest wąskim gardłem ale sama pompa i podawanie paliwa. To tak najprościej...
PS silników turbo-diesel nie dmucha się w nieskończoność przy tym stopniu sprężania. Zwłaszcza starszych silników. Tutaj zwiększenie doładowania np z 2 barów do 2,2 sprawi że silnik szybko powie papa... Co innego w benzynie, ale temat był założony o dieslu.
liero1988 pisze:Wpadłem na pomysł na wymiana na większe kolo kompresji turbiny
Niech Kolega dokształci się albo przynajmniej poczyta ten temat ze zrozumieniem. Moc silnika bierze się ze spalania paliwa. Do tego potrzebne jest powietrze. Zatem moc (optymalna w sensie osiągi/ilości zużytego paliwa) bierze się ze spalania mieszanki paliwo-powietrze. Jak dmuchniesz w silnik 100% więcej powietrza, to musisz mu dostarczyć 100% więcej paliwa. Tyle że pompa która masz przy 2.0DTI podleje tego paliwa do maks 120-125KM i NIE WIĘCEJ.
Tutaj nie turbina jest wąskim gardłem ale sama pompa i podawanie paliwa. To tak najprościej...
PS silników turbo-diesel nie dmucha się w nieskończoność przy tym stopniu sprężania. Zwłaszcza starszych silników. Tutaj zwiększenie doładowania np z 2 barów do 2,2 sprawi że silnik szybko powie papa... Co innego w benzynie, ale temat był założony o dieslu.
Witam dlatego wole zapytac co i jak a nie pochopnie podchodzic do sprawy moja wiedza jest mala ale "kto pyta ten nie błądzi" ale demontarz (usuniecie) egr i klap to wiekszosc mechanikow poleca ... ale co to mi da i tutaj pytanie do znawcow tematu
liero1988 pisze:
hehe a miales okazje jechac 2.0 dti ? jesli nie to niewiesz co piszesz porownanie żółwia z tygrysem pozdrawiam
Nie do końca. Moment prawie ten sam. Tyle że w Z20LET masz płaski moment do ilu? do 5tys obr/min? w DTI masz moment maks może do 2,8tys obr/min. Tam gdzie diesel się kończy, benzyna wkręca się i ciągnie równo dalej. A poza tym moc to moc i wiadomo, że przy wyższych prędkościach DTI bierze baty od każdej innej ZA (no może poza 1.6 chociaż pewien nie jestem...)
liero1988 pisze:(...)le demontarz (usuniecie) egr i klap to wiekszosc mechanikow poleca ... ale co to mi da i tutaj pytanie do znawcow tematu
Ciekawego MOD-a user Dziadek opisywał na innym forum. On zmienił sterowanie turbiną na takie mechaniczno-pneumatyczne za pomocą zaworu upustowego. Wtedy doładowanie zależy tylko od obrotów turbiny i ustawionego na zaworze ciśnienia.
liero1988 pisze:(...)le demontarz (usuniecie) egr i klap to wiekszosc mechanikow poleca ... ale co to mi da i tutaj pytanie do znawcow tematu
Ciekawego MOD-a user Dziadek opisywał na innym forum. On zmienił sterowanie turbiną na takie mechaniczno-pneumatyczne za pomocą zaworu upustowego. Wtedy doładowanie zależy tylko od obrotów turbiny i ustawionego na zaworze ciśnienia.
moze znalazlbys jakis link do tego bo na google to wieki i nie idzie znalezc szukam i nie moge znalezc
EDIT
ryba1 pisze:
liero1988 pisze:hehe a miales okazje jechac 2.0 dti ?
miałem i 1.8 też
liero1988 pisze: jesli nie to niewiesz co piszesz
zapewniam Cię że wiem
Janus pisze:Tam gdzie diesel się kończy, benzyna wkręca się
dokładnie
to ja juz niewiem co robic mydlicie oczy i mydlicie chip to chyba zwiekszenie dawki i momentu obrotowego z tego co kojaze ?
EDIT
tutaj otworzyłem nowy temat i chciałbym o wypowiedzi i rady zdjęcia filmiki cokolwiek .... p.s nie chciałem podpinać się do naszej rozmowy w tym temacie gdzie ma trochę "więcej" wspólnego
pomyślicie ze ja chce rakietę robić itp. ale ja chce zasięgnąć trochę wiedzy na te tematy gdyż oddając auto do mechanika jak nic nie wiesz to cię wykręca nawet znajomi
Posty pisane w krótkim odstępie czasu edytujemy i scalamy
Ostatnio zmieniony 04 sty 2017, 11:23 przez liero1988, łącznie zmieniany 2 razy.
Kolego liero, jesli chcesz to włoz tam nawet silnik od Lambo . tez sie pewnie da to zrobić , wszystko kwestia pieniędzy i ekonomii i sensowności działania . Skoro tu koledzy piszą ,że się da , to próbuj , jesli piszą ,że nie ma szans , tez próbuj bo może Tobie sie to uda...i będzie powód do dumy