1,8 gasnie po puszczeniu gazu, błąd niskich obrotów
Moderator: Sebu$
1,8 gasnie po puszczeniu gazu, błąd niskich obrotów
Witam,
szukałam mojego przypadku ale niestety nie znalazłem nic podobnego. Sprawa wygląda następująco w zeszłym tygodniu podjechałem do swiateł i samochód zgasł, próbowałem odpalić ale nic, dopiero jak dodałem gazu odpalił i aby nadal działał musiałem trzymać delikatnie pedał gazu (oczywiście zaświecił się CHECK), Na drugi dzień rano było to samo z tym wyjatkiem ze 2 razy CHECK zgasł i auto chodziło idealnie, po 1 kilometrze znowu bład i znowu gasł. Pojechałem do Mechanika, podpiłoł pod komputer i wyskoczył mu błąd "Błąd niskich obrotów"(kodu nie pamietam) - diagnoza - uszkodzona przepustnica, zakupiłem używaną(ten sam nr), założyłem i jest lepiej(nie gaśnie) ale szafpie, faluje na niskich obrotach, nie ma na zimnym silniku ssaniagdy jade na 3000 obr i puszcze gaz to rozłącza LPG i szarpie w róznych zakresach obrotów. Znowu pojechałem na kompa i znowu ten sam błąd.
Proszę o pomoc, do awarii silnik chodził idealnie
szukałam mojego przypadku ale niestety nie znalazłem nic podobnego. Sprawa wygląda następująco w zeszłym tygodniu podjechałem do swiateł i samochód zgasł, próbowałem odpalić ale nic, dopiero jak dodałem gazu odpalił i aby nadal działał musiałem trzymać delikatnie pedał gazu (oczywiście zaświecił się CHECK), Na drugi dzień rano było to samo z tym wyjatkiem ze 2 razy CHECK zgasł i auto chodziło idealnie, po 1 kilometrze znowu bład i znowu gasł. Pojechałem do Mechanika, podpiłoł pod komputer i wyskoczył mu błąd "Błąd niskich obrotów"(kodu nie pamietam) - diagnoza - uszkodzona przepustnica, zakupiłem używaną(ten sam nr), założyłem i jest lepiej(nie gaśnie) ale szafpie, faluje na niskich obrotach, nie ma na zimnym silniku ssaniagdy jade na 3000 obr i puszcze gaz to rozłącza LPG i szarpie w róznych zakresach obrotów. Znowu pojechałem na kompa i znowu ten sam błąd.
Proszę o pomoc, do awarii silnik chodził idealnie
- siwy1538
- Przeglądacz
- Posty: 81
- Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Leszno
- Auto: Vectra
- Model: C
- Oznaczenie silnika: Z20NET
A przeprowadziłeś adaptacje przepustnicy po wymianie?
Podjedź do kogoś z forum i podłącz interfejs diagnostyczny w celu sprawdzenia błędów i pracy sondy, EGRa, przepłwwki, jakie temperatury pokazują czujnik itp.
ps
kasowanie błędu to nie metoda na znalezienie rozwiązania.
czy identyczne problemy są jak jeździsz na PB lub LPG?
Podjedź do kogoś z forum i podłącz interfejs diagnostyczny w celu sprawdzenia błędów i pracy sondy, EGRa, przepłwwki, jakie temperatury pokazują czujnik itp.
ps
kasowanie błędu to nie metoda na znalezienie rozwiązania.
czy identyczne problemy są jak jeździsz na PB lub LPG?
- wsebastian
- Przeglądacz
- Posty: 66
- Rejestracja: 07 lip 2011, 17:59
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Żory [SZO]
- Auto: Opel Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: x18xe1
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
To może napisz jeszcze o jaki błąd chodzi (numer). Skoro po wymianie przepustnicy jest lepiej, to mogło coś być nie tak z układem regulacji jałowych (który w tym silniku jest zintegrowany z przepustnicą).
Polecam jeszcze sprawdzić szczelność układu dolotowego, a zwłaszcza szczelność obwodu par paliwa. Pod maską (zdaje się koło filtra powietrza) jest elektrozawór, który otwiera się przy częściowych obciążeniach i hamowaniu silnikiem i wpuszcza pary paliwa z pochłaniacza. Jeżeli ten układ jest nieszczelny, to silnik dostaje za dużo powietrza i może szarpać.
Polecam jeszcze sprawdzić szczelność układu dolotowego, a zwłaszcza szczelność obwodu par paliwa. Pod maską (zdaje się koło filtra powietrza) jest elektrozawór, który otwiera się przy częściowych obciążeniach i hamowaniu silnikiem i wpuszcza pary paliwa z pochłaniacza. Jeżeli ten układ jest nieszczelny, to silnik dostaje za dużo powietrza i może szarpać.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2017, 14:48 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz