swieczki w zośce sa normalne przynajmniej w 1.6, bo w 1.8 już jest cewka zamiast kabli...
Myślę że nie powinno być problemów. U mnie są podobno jakieś jaja ze świecami (żeby wymienić bo na razie OK).
Czy to możliwe żeby Opel przewidywał żywotność świecy na 90 000km Bo teoretycznie tak u mnie jest
Z16XE 1,6 16V i gasnący silnik na sprzęgle
Moderator: Sebu$
- dzarko
- Mieszkaniec
- Posty: 450
- Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
dexmarek pisze:Silnik krokowy jest razem z przepustnicą, więc nic nie zrobisz bo jest ta część nierozbieralna, przepustnice przeważnie czyści się, przemywa gdy obroty falują..jeszcze za falowanie odpowiedzialny jest a może w szczególności silnik krokowy.
Na piątek się umówiłem na czyszczenie przepustnicy. Można ponoć też EGR taki jak jest w Z przeczyścić. Na razie będzie wyczyszczona przepustnica, zobaczymy co to da.
Jak jest cewka to świec się na da wymienić jakoś bezproblemowo?Lorry pisze:swieczki w zośce sa normalne przynajmniej w 1.6, bo w 1.8 już jest cewka zamiast kabli...
scalone-----------
Niestety czyszczenie przepustnicy nie pomogło. Pojawiła się sugestia, że może to gaśnie po dłuższej jeździe z tą samą prędkością i faktycznie. Jeśli dam sprzęgło natychmiast po wejściu na bieg, to nie gaśnie, ale jak na przykład jadę powiedzmy 2-3 kilometry z prędkością np. 90kmh i wcisnę sprzęgło, to wtedy kaput. Mechnicy się zastanawiali, czy to może być czujnik prędkości wału. Jak myślicie?
scalone----------
Nikt nie skomentuje?
Ostatnio zmieniony 23 cze 2010, 08:49 przez dzarko, łącznie zmieniany 2 razy.
Błękitna Zocha z Białołęki
witam mam taki dziwny przypadek ze swoja zafira silnik Z16XE . podczs jazdy stala predkoscia np 100km/godz po paru kilometrach takiej jazdy zaczynam odczuwac ze silnik lekko co jakis czas przerywa bardzo delikatnie.Po lekkim ujeciu lub dodaniu gazu przerywanie ustaje ale tylko na czas przejechania kilku kilometrow .Jezeli wciskam sprzeglo podczas takiej jazdy silnik na 100% zgasnie ,lecz kiedy puszcze sprzeglo odrazu odpala.Co moze byc tego powodem . Zawor egr najpierw czyscilem nie pomoglo nastepnie zaslepilem bez zmian.Prepustnica wyczyszcona ,bledow brak .Jakies pomysly.