Zafira 1.8 benzyna pracuje jak diesel

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kaes
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 23 sie 2015, 22:30
Lokalizacja: Lublin
Model:

#31 Post autor: kaes »

Tzn że po zdjęciu miski jest dostęp do pompy? A nie wiesz, czy oprócz zaworu przelewowego jest jeszcze zwrotny? Jak zośka stoi parę dni, lampka gaśnie dopiero po 3,4 sekundach od zapłonu, to nie za długo?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#32 Post autor: janekW67 »

Jak zdejmiesz miskę, masz dostęp do pompy. Sprawdź wtedy też, czy nie są luźne zaślepki na wale korbowym. one też powodują spadek ciśnienia.
Oczywiście!

kaes
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 23 sie 2015, 22:30
Lokalizacja: Lublin
Model:

#33 Post autor: kaes »

Aha... a jak są luźne to się ich wymienia? I jeszcze mam pytanko, co sądzisz o ceramizerach?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#34 Post autor: janekW67 »

Tak, zaślepki się wymienia. Ceramizerów nigdy nie używałem, więc nie wypowiem się na ich temat.
Oczywiście!

kaes
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 23 sie 2015, 22:30
Lokalizacja: Lublin
Model:

#35 Post autor: kaes »

I jeszcze jedno, podobno w tym silniku nie ma uszczelki miski, tylko trzeba za każdym razem dawać silikon?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#36 Post autor: janekW67 »

Być może,tego nie wiem.
Wpadłem na genialny pomysł, wymień najpierw czujnik oleju.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2017, 01:17 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście!

kaes
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 23 sie 2015, 22:30
Lokalizacja: Lublin
Model:

#37 Post autor: kaes »

Ponownie ja. Jak pisałem, czujnik jest nowy oryginał Opla. Wymiana filtra nie pomogła. Ponieważ dołuje mnie ta kontrolka, mam 2 pytania?
Czy wymiana oleju na 10W60 spowoduje zwiększenie ciśnienia rozgrzanego oleju na wolnych obrotach na tyle żeby nie świeciła kontrolka?
Czy taki olej jest szkodliwy dla silnika?
Czy doświadczony diagnosta jest w stanie podnieść trochę wolne obroty? Powiedzmy w przedziale 50 do 100 obr/min? I czy coś takiego może wykonać gazownik?

Pytam, bo z racji sporego przebiegu zabawa w szlif wału jest wątpliwą inwestycją. A jak na razie silnik poza kontrolką nie daje żadnych śladów zużycia. Chciałbym chronić przed zatarciem górę silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”