PODCZAS JAZDY NA LPG ZACZĘŁY WARIOWAĆ OBROTY W GRANICY 500-1500 WYCZYŚCIŁEM PRZEPUSTNICE ZG Z OPISEM NA FORUM USTĄPIŁO PO MIESIĄCU PODCZAS NORMALNEJ JAZDY ZACZĘŁY WARIOWAĆ OBROTY PONOWNIE 1000-3000 PO ZGASZENIU AUTA I PONOWNYM ODPALENIU FALOWANIE OBROTÓW USTĄPIŁO ALE PO PRZEJECHANIU 1KM WYWALIŁO BŁĄD P0351 ZAPALIŁ SIE CHECK I KONTROLKA TRAKCJI I ZACZĘŁO SZARPAĆ PO PODPIĘCIU POD KOMPA P0351 OBWÓD PIERWOTNY/WTÓRNY CEWKI A CZYLI PIERWSZY CYLINDER I NIE PRZEŁĄCZA SIE NA GAZ PO WYMIANIE CEWKI I ŚWIEC BŁĄD WYWALA PO KILKU SEKUNDACH ELEKTRYK SPRAWDZIŁ MIERNIKIEM DIODOWYM ZE PO ODPALENIU JEST DOBRZE ALE PO 2-3 SEKUNDACH ZANIKA SYGNAŁ Z STEROWNIKA KTÓRY ZASILA CEWKĘ 1 CYLINDRA ,DO KTÓREJ SIE PODPIĘTA INSTALKA GAZU ... DODAM ŻE SILNIK MA PRZEJECHANE 12TYS PO REMONCIE I OKOŁO 6 TYS NA LPG (NOWE) CZY TO WINA STEROWNIKA CZY SIĘ USZKODZIŁ CZY SIĘ ROZJECHAŁY MAPY CZY KTOS MOZE COS DORADZIĆ GDZIE W CZĘSTOCHOWIE MOŻNA PODJECHAĆ I SPRAWDZIĆ /LUB CZY MOŻNA PODMIENIĆ STEROWNIK O TYM SAMYM NUMERZE CZY IMMO NIE BEDZIE SIE GRYZŁ
PROSZĘ O POMOC
Data produkcji: 27022001
Typ silnika: Z18XE
STEROWNIK SIEMENS 5WK9 157
INST GAZ STAG 4
Proszę nie pisać dużymi literami, zgodnie z Regulaminem Forum - oznacza to KRZYK - Bodek
§2 Ustalenia techniczne
4. Pamiętaj aby nie pisać z włączonym CapsLock’iem. Pisanie wielkimi literami jest męczące dla czytającego i powszechnie uważane za krzyk.
[ Dodano: Sro Sty 02, 2013 18:26 ]
Pomiar ciśnienia porównywalny na każdym garze ok 15
[ Dodano: Sro Sty 09, 2013 21:20 ]
Wszystko wiadomo padł sterownik
BŁĄD P 0351 NIE PALI NA 1 GAR
Moderator: Sebu$
BŁĄD P 0351 NIE PALI NA 1 GAR
Ostatnio zmieniony 01 sty 2013, 15:12 przez Kinia25, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam,
Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestię. Sprawa wygląda następująco:
- błąd P0351 - (8) Ignition Coil 1 Incorrect Signal
- brak pracy silnika na jednym z tłoków.
Cewka podmieniana na inną, po skasowaniu błędów i odpaleniu auta efekt taki sam.
Pomyślałem, że to sterownik - wysłałem go do Robotom do Wrocławia - Pan do mnie zadzwonił, że to jest nierozbieralny model sterownika (druga generacja montowana do ZA Z18XE) i że się jeszcze nigdy nie spotkał by ta wersja sterownika się komukolwiek popsuła (naprawiają ciągle te pierwsze wersje). Powiedział, że odsyła bo sprawdzić mi może dopiero w przyszłym tygodniu.
Zna ktoś może schematy podłączenia listy-cewki zapłonowej do sterownika? Może warto sprawdzić czy nie mam tam jakiegoś przerwania?
Zna ktoś namiar na kogoś kto może mi sprawdzić sterownik na miejscu w Warszawie?
Jakieś inne sugestie?
EDIT:
Znalazłem schematy. Mam przerwany gdzieś kabel od wtyczki sterownika do wtyczki cewki (dokładnie ten który odpowiada za zapłon w komorze na którą mi nie pali auto). Czekam na powrót sterownika i w sobotę przy świetle dziennym będę rozpruwał wiązkę. Jeśli ktoś może się nauczyć na moich błędach to rada by przed spisywaniem sterownika na straty posprawdzać dobrze połączenia.
Jeśli się komuś przyda, to pomocne były dwa linki:
https://www.perfectpower.com/wiring_dia ... -00176.jpg
https://pl.scribd.com/doc/29238228/Elec ... 001#scribd
Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestię. Sprawa wygląda następująco:
- błąd P0351 - (8) Ignition Coil 1 Incorrect Signal
- brak pracy silnika na jednym z tłoków.
Cewka podmieniana na inną, po skasowaniu błędów i odpaleniu auta efekt taki sam.
Pomyślałem, że to sterownik - wysłałem go do Robotom do Wrocławia - Pan do mnie zadzwonił, że to jest nierozbieralny model sterownika (druga generacja montowana do ZA Z18XE) i że się jeszcze nigdy nie spotkał by ta wersja sterownika się komukolwiek popsuła (naprawiają ciągle te pierwsze wersje). Powiedział, że odsyła bo sprawdzić mi może dopiero w przyszłym tygodniu.
Zna ktoś może schematy podłączenia listy-cewki zapłonowej do sterownika? Może warto sprawdzić czy nie mam tam jakiegoś przerwania?
Zna ktoś namiar na kogoś kto może mi sprawdzić sterownik na miejscu w Warszawie?
Jakieś inne sugestie?
EDIT:
Znalazłem schematy. Mam przerwany gdzieś kabel od wtyczki sterownika do wtyczki cewki (dokładnie ten który odpowiada za zapłon w komorze na którą mi nie pali auto). Czekam na powrót sterownika i w sobotę przy świetle dziennym będę rozpruwał wiązkę. Jeśli ktoś może się nauczyć na moich błędach to rada by przed spisywaniem sterownika na straty posprawdzać dobrze połączenia.
Jeśli się komuś przyda, to pomocne były dwa linki:
https://www.perfectpower.com/wiring_dia ... -00176.jpg
https://pl.scribd.com/doc/29238228/Elec ... 001#scribd
Ostatnio zmieniony 22 lut 2017, 22:53 przez michalsol, łącznie zmieniany 1 raz.