sonda lambda
Moderator: Sebu$
-
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 maja 2014, 20:44
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Opel Zafira A 1,8 PB+LPG
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witajcie
Wygląda na to że moja druga sonda kończy żywot. Błędy P0036 i P0136. Mam pytanie czy da się zamienić sondy w celu sprawdzenia? Czy ma to sens i czy ktoś tak robił?
Wygląda na to że moja druga sonda kończy żywot. Błędy P0036 i P0136. Mam pytanie czy da się zamienić sondy w celu sprawdzenia? Czy ma to sens i czy ktoś tak robił?
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdź na kompie, czy sondy pracują prawidłowo. Sama zamiana sond miejscami nic nie da, ponieważ pierwsza sonda jest regulacyjna, a druga diagnostyczna.
Błędy, które Ci wyskoczyły, niekoniecznie muszą być wynikiem uszkodzonej sondy. Czasami błedy o tych numerach pojawjają się w wyniku niepoprawnej pracy np. przepływomierza.
Błędy, które Ci wyskoczyły, niekoniecznie muszą być wynikiem uszkodzonej sondy. Czasami błedy o tych numerach pojawjają się w wyniku niepoprawnej pracy np. przepływomierza.
Oczywiście!
Witam. Koledzy mam problem z zafira juz od jakiegos czasu:( naswietle pokrotce moja historie.. samochod z lpg. No wiec najpierw zapalila sie kontrolka trakcji a potem samochodzik z kluczykiem i samochod potrafil gasnac na luzie np. Na swiatlach (faowanie obrotow) i czasem check sie pojawial i znikal.. nie bylo to jakies nagmine i radzilem sobie z tym tak ze odpalalem "z pychu" potem wymienilem silnik bo spalanie oleju bylo olbrzumie.. trasa Wladyslawowo Warszawa 4litry oleju, przy okazji wymiany silnika wymienilem skrzynie z krotkiej na dluga.. po wmianie silnika problem nasilil sie pokazywal rozne bledy najgorszy p0170 ubogi wydech utrzymuje sie do dzis:( bylem u elektronika stwierdzil ze sonda (1 przed katem)dziwnie pracuje ( na benzynie na luzie napiecie 20mV stale, na gazie z tego co pamietam jakos to dzialalo..) powiedzial zeby jechac do gazownika. W miedzy czasie pomyslale ze to wina sterownia oddalem do global moto service na mokotowie, tam stwierdzone ze sterownik dobry ( chociaz teraz osobiscie mam watpliwosci) tam czlowiek dal mi namiar na innego elektronika z Raszyna .. umowilem sue i niestety za wiele nie wywalczone bo stwierdzil ze sonda zle pracuje co juz wiedzialem wgral mi tylko nowy jakis soft i jezyk polski:P Jednak po odpieciu jakiegos wezyka od podcisnienia za przeplywka idzie cos takiego powiedzial ze obroty powinny pojsc w gore a reakci silnika nie bylo, powiedzial ze musimy sie jeszcze umowic na jakies podmianki przeplywki itp. Ale od tamtej pory mnie unikal az wkoncu przestal odbierac moje tel. A podobno mialo byc ze "nie ma opla ktorego by nie naprawil ktorego sie podjal.." no niestety chyba zepsulem jego statystyki:P stwierdzilem ze wyczyszcze przepustnice (zapchany byl slynny otworek + nowa uszczelka) po tym zabiegu samochod nie gasnie na benzynie nie ma falowania na biegu jalowym, ale na gazie potrafi zgasnac podczas jazdy nagle:( i potem albo odpali odrazu albo trzeba poczekac kika minut:( od tamtej pory jazda tylko na benzynie:( sonda nadal zle pracuje. Wizyta u gazownikow: sonda do wymiany. Kupilem sonde w intercarsie (ntk) tylko z inna wtyczka:/ mechanik mi przelutowal kolorami i sonda pracuje jak pracowala:( pojechalem do znajomego ktory ma identyczny silnik z18xe podmienilismy cewke, przeplywke, i sonde u niego sonda dziala dobrze a u mnie tak jak te moje sondy tylko zamiast 20mV bylo 39mV i stoi:( (oczywiscie po dodaniu gazu wartosci sie zmieniaja) bylem u goscia co handluje czesciami do opla dal mi wkrecic sonde i odrazu odczytalem prace i to samo co na mojej sondzie. Wiec nie wiem czy to wina sondy bo zeby 2 nie dzialaly.. myslale ze moze ze wtyczka lutowana to lipa ale wskazania podobne na 2 inych sondach.. juz glupieje i nie mam pomyslu powoli jeszcze sie zastanawiam zeby sterownik wyslac do elektro bip.. albo jeszcze pomysl zeby rozebrac kolektor ssacy i wymienic uszczelki. I juz wiecej nie mam pomyslu chyba ze filtr paliwa ale nie wiem czy to bedzie mialo wplyw.. dodam ze swiece mechanik wymienil podczas przerzutki silnika na GM. Prosze o jakies podpowiedzi i dzieki za wytrwale czytanie do tego momentu:P
Wiesz jezeli jest tylko blad a nie ma objawow to jeszcze ujdzie ale na gazie nie moge jezdzic i to ostro bije po kieszeni:( i jeszcze ewentualnie pytanie do ludzi co dobierali sie do kolektora ssacego, jakie musze kupic uszczelki?? I ewentualnie czy bylby ktos z wawy lub okolicy w stanie uzyczyc na podmienienie sonde i przeplywke??
Uszczelki oryginał bo nie są drogie linkSpiddi pisze:Wiesz jezeli jest tylko blad a nie ma objawow to jeszcze ujdzie ale na gazie nie moge jezdzic i to ostro bije po kieszeni:( i jeszcze ewentualnie pytanie do ludzi co dobierali sie do kolektora ssacego, jakie musze kupic uszczelki?? I ewentualnie czy bylby ktos z wawy lub okolicy w stanie uzyczyc na podmienienie sonde i przeplywke??
Witam, wszystkich, pewnie jak każdy właściciel x18xe1 mam problem z dziwnym zachowaniem auta, ale narazie nie będę mocno przynudzał o tym
Ale chcę zgłębić temat sondy sonda niby pracuje prawidłowo, ale auto już nie.
Interesuje mnie temat grzałki sondy tytanowej bo taką posiadam, mianowicie jaka powinna być jej prawidłowa rezystancja w 20st, mam taki problem że latem auto jest mułowe szczególnie z miejsca i to nie tylko na lpg i więcej spala i nie chodzi tu o klimę.
Nawet latem jak auto jest zimnie czyli 25st wsiadam i kręci kołami bez problemu, ale jak się nagrzeje to już trzeba je piłować by ruszyło, mieszanka wtedy jest ok zarówno pb i lpg.
Przyszła zima auto w trasie pali 9l lpg, latem nawet bez klimy poniżej 10,5 nie zejdę i dynamika auta gorsza, no i te dziwne czasem wysokie obroty ok 1900obr po odpaleniu, a jak wsiądę do auta rano przekręcę kluczyk i po minucie go odpalę to jest dużo lepiej tzn trzyma ok 1000obr
Niewiem czego się czepić, czepiam się grzałki sondy bo wiem że ona może opuźnić zapłon by obniżyć temperaturę spalin w tym silniku, czy wiecie jak z tym jest i czy ten parametr jest gdzieś widoczny.
Przeczytałem temat i kolega mówi że do tego auta pasuje tylko jedna sonda oryginał czy to sprawdzona informacja, moja sonda jest napewno po przejściach min 150tyś/km
Ale chcę zgłębić temat sondy sonda niby pracuje prawidłowo, ale auto już nie.
Interesuje mnie temat grzałki sondy tytanowej bo taką posiadam, mianowicie jaka powinna być jej prawidłowa rezystancja w 20st, mam taki problem że latem auto jest mułowe szczególnie z miejsca i to nie tylko na lpg i więcej spala i nie chodzi tu o klimę.
Nawet latem jak auto jest zimnie czyli 25st wsiadam i kręci kołami bez problemu, ale jak się nagrzeje to już trzeba je piłować by ruszyło, mieszanka wtedy jest ok zarówno pb i lpg.
Przyszła zima auto w trasie pali 9l lpg, latem nawet bez klimy poniżej 10,5 nie zejdę i dynamika auta gorsza, no i te dziwne czasem wysokie obroty ok 1900obr po odpaleniu, a jak wsiądę do auta rano przekręcę kluczyk i po minucie go odpalę to jest dużo lepiej tzn trzyma ok 1000obr
Niewiem czego się czepić, czepiam się grzałki sondy bo wiem że ona może opuźnić zapłon by obniżyć temperaturę spalin w tym silniku, czy wiecie jak z tym jest i czy ten parametr jest gdzieś widoczny.
Przeczytałem temat i kolega mówi że do tego auta pasuje tylko jedna sonda oryginał czy to sprawdzona informacja, moja sonda jest napewno po przejściach min 150tyś/km
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Nie pamiętam już dobrze, ale komuś podawałem rezystancję zastępczą grzałki. O ile dobrze kojarzę to jest chyba coś rzędu 10-20ohm. Tyle że może się delikatnie zmieniać w funkcji temperatury. Tylko że niewiele to Tobie da... Najważniejszy jest odczyt z Tech-a czy Opcoma czy komputer korzysta z już z sondy czy nie. Ale w jednym masz rację - jeżeli dla ECU nie podoba się rezystancja grzałki to interpretuje sondę jako niegotową do pracy.sawek1001 pisze:mianowicie jaka powinna być jej prawidłowa rezystancja w 20st (...)
Janusz
- kowaloslwc
- Debiutant
- Posty: 47
- Rejestracja: 04 gru 2016, 18:08
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Łowicz
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: X18XE
- Gender:
Witam.
Podczepię się pod temat. Kilka dni temu zainstalowałem w mojej Zafirze instalację LPG i zaczęły mi się pojawiać błędy P0136 i P0036. Wyczytałem że są to błędy od drugiej sondy.
Myślę że trzeba założyć emulator żeby "oszukać" sondę.
Nie chce prowadzić auta do mechanika bo to raczej nie jest skomplikowana operacja a dzięki temu zaoszczędzę trochę kaski za usługę.
Moje pytanie jaki emulator kupić żeby pasował do mojej Zosi?
I czy przy błędzie 2 sondy jest możliwość żeby auto więcej paliło?
Około 2 tygodni temu rozsypał mi się katalizator i nie zakładałem nowego tylko jest sama puszka teraz. Nie wiem czy ma to coś do rzeczy ale wolę poinformować o fakcie.
Podczepię się pod temat. Kilka dni temu zainstalowałem w mojej Zafirze instalację LPG i zaczęły mi się pojawiać błędy P0136 i P0036. Wyczytałem że są to błędy od drugiej sondy.
Myślę że trzeba założyć emulator żeby "oszukać" sondę.
Nie chce prowadzić auta do mechanika bo to raczej nie jest skomplikowana operacja a dzięki temu zaoszczędzę trochę kaski za usługę.
Moje pytanie jaki emulator kupić żeby pasował do mojej Zosi?
I czy przy błędzie 2 sondy jest możliwość żeby auto więcej paliło?
Około 2 tygodni temu rozsypał mi się katalizator i nie zakładałem nowego tylko jest sama puszka teraz. Nie wiem czy ma to coś do rzeczy ale wolę poinformować o fakcie.