Brak mocy, przerwa w zapłonie cylindra, max około 3000obr
Moderator: Sebu$
Brak mocy, przerwa w zapłonie cylindra, max około 3000obr
Witajcie.
Mam dość spory problem.
Zaczynając od początku, auto straciło moc co jest bardzo odczuwalne, zaś gdy chce się wcisnąć gaz do końca auto wolno przyspiesza do max około 3000 obrotów po czym więcej już nie pozwala zaczyna się dusić i przestaje palić na wszystkich cylindrach, tzn. wypada losowy cylinder i auto zaczyna nie równo pracować, podobny objaw jest również na postoju gdy wcisnę gaz auto nie ma takiej mocy jak mieć powinno i tak samo robi się jak w trakcie jazdy, co więcej auto na wolnych obrotach chodzi równo jak by nic się nie działo, odpala również bez problemu, Byłem u mechanika, stwierdził że od strony mechanicznej powinno być wszystko ok, ale nie wykluczam tego że również mógłby się mylić, na chwilę obecną wymieniłem świece, podmieniłem również listwę zapłonową z innej Zafiry która jest sprawna, objaw nie ustąpił. Problem ten pojawia się również na gazie jak i na benzynie w tych samych sytuacjach.
Zastanawiałem się czy nie uległ uszkodzeniu sterownik przepustnicy ?
Jeśli macie jakieś propozycje bardzo chętnie wysłucham.
Kody błędów jakie odczytałem to:
W silniku:
P0301 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1
P0302 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 2
P1130 - Obwód O2 czujnik 1 Błąd czasu przelaczania - Obecny
Odnośnie przerw w zapłonie cylindra jeśli sprawdzałem podczas gdy samochód pracował juz w trakcie usterki błąd z przerwą w zapłonie również był obecny.
Błędy w ABS/TC:
C0256 - Usterka redukcji momentu obrotowego silnika
Pod linkiem przesyłam bloki pomiarowe silnika w trakcie jazdy.
http://www41.zippyshare.com/v/OWh0heuO/file.html
Zastanawiałem się czy nie uległ uszkodzeniu sterownik przepustnicy ?
Jeśli macie jakieś propozycje bardzo chętnie wysłucham.
Mam dość spory problem.
Zaczynając od początku, auto straciło moc co jest bardzo odczuwalne, zaś gdy chce się wcisnąć gaz do końca auto wolno przyspiesza do max około 3000 obrotów po czym więcej już nie pozwala zaczyna się dusić i przestaje palić na wszystkich cylindrach, tzn. wypada losowy cylinder i auto zaczyna nie równo pracować, podobny objaw jest również na postoju gdy wcisnę gaz auto nie ma takiej mocy jak mieć powinno i tak samo robi się jak w trakcie jazdy, co więcej auto na wolnych obrotach chodzi równo jak by nic się nie działo, odpala również bez problemu, Byłem u mechanika, stwierdził że od strony mechanicznej powinno być wszystko ok, ale nie wykluczam tego że również mógłby się mylić, na chwilę obecną wymieniłem świece, podmieniłem również listwę zapłonową z innej Zafiry która jest sprawna, objaw nie ustąpił. Problem ten pojawia się również na gazie jak i na benzynie w tych samych sytuacjach.
Zastanawiałem się czy nie uległ uszkodzeniu sterownik przepustnicy ?
Jeśli macie jakieś propozycje bardzo chętnie wysłucham.
Kody błędów jakie odczytałem to:
W silniku:
P0301 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1
P0302 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 2
P1130 - Obwód O2 czujnik 1 Błąd czasu przelaczania - Obecny
Odnośnie przerw w zapłonie cylindra jeśli sprawdzałem podczas gdy samochód pracował juz w trakcie usterki błąd z przerwą w zapłonie również był obecny.
Błędy w ABS/TC:
C0256 - Usterka redukcji momentu obrotowego silnika
Pod linkiem przesyłam bloki pomiarowe silnika w trakcie jazdy.
http://www41.zippyshare.com/v/OWh0heuO/file.html
Zastanawiałem się czy nie uległ uszkodzeniu sterownik przepustnicy ?
Jeśli macie jakieś propozycje bardzo chętnie wysłucham.
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2017, 21:07 przez zafirakamil, łącznie zmieniany 3 razy.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Przepływka podmieniona wczoraj z drugiej zafiry również z18xe , listwa też była podmieniona, gdy była u mechanika to sprawdzał kompresję i powiedział że wszystko w porządku. filtr powietrza wymieniany na jesień 2016r, filtr paliwa wymieniany w 2016r jakoś tak wiosna/lato, objawy te dzieją się na benzynie i gazie identycznie
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Nie wiem...dziwna sprawa - pozostaje ci sprawdzanie różnych elementów jeden po drugim. A ten potencjometr przepustnicy działa jak nalezy? W op-com chyba jest możliwość go sprawdzić, tzn jego wartości przy naciskaniu pedału gazu
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2017, 15:03 przez mariusz_technik, łącznie zmieniany 1 raz.
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model: