Brak mocy,kluczyk,cieknący olej

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
adriano94

Brak mocy,kluczyk,cieknący olej

#1 Post autor: adriano94 »

Witam Państwa mam Opla Zafire 2.0 DTI wersja elegance z 2003r samochód został kupiony od handlarza przez pierwszy rok nie było z Nią absolunie żadnego problemu od niedługiego czasu załącza mi się pomarańczowy kluczyk gdy odpalam Zośke i nie ma w ogóle mocy..Wskakuje do 2.5-3 tys obrotów i dalej nie idzie..Tak jakby nie miala turbodoładowania..Po zdjęciu gum co idą do intercoolera zauważyłem w środku olej,oraz widać przecieki w samej turbinie..Załączam zdjęcia gdzie znajduje się olej i zdjecie kluczyka z maksymalnym skokiem obrotowym..Prosiłbym Pańśtwa o jakąś radę co z tym robić nie chce jechać kolejny raz na komputer płacić 50zł i słuchać ględzenia że to 'może' być jakiś sterownik czy coś..Może ktoś się zetknął z podobnym problemem dziekuje bardzo za podpowiedź głeboko pozdrawiam.
Załączniki
19239410_1555851474448979_1495279174_n.jpg
19478121_1555851367782323_1823155875_n.jpg
19489263_1555851347782325_1949821379_n.jpg
19511952_1555851591115634_732353960_n.jpg

adriano94

#2 Post autor: adriano94 »

Na zdjęciu 2,3,4 chciałem pokazać gdzie znajduje się olej.Oraz dodam że Zośka zaczyna mi mocniej dymić na czarno ...A na pierwszym zdjęciu pokazałem maksymalny moment obrotowy samochodu ..Dalej juz nie chce iść.

Awatar użytkownika
kysiu241
Mieszkaniec
Posty: 273
Rejestracja: 10 maja 2016, 22:17
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Warszawa/Wiskitki
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LEH

#3 Post autor: kysiu241 »

Po pierwsze nie masksymalny moment obrotowy :> tylko max obroty na minute :P
Po drugie to najpierw musisz odczytac błędy jakie wyrzucił, bez tego można gdybać a i tak nie ustalisz co go boli. A wycieki oleju narazie zostaw w spokoju tragedii nie ma.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2017, 23:05 przez kysiu241, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 1.6 8v/ Calibra 2.0 16v c20xe/ Astra GSI c20xe/ Vectra B 2.5v6 Swap i500/ JEST Zafira B 2.0T OPC. 8)

Skasowany użytkownik 21152

#4 Post autor: Skasowany użytkownik 21152 »

Moim zdaniem to tragedii nie ma jeśli chodzi o olej w okolicach turbo i w wężach, ale icek jednak wygląda tragicznie. Może on się rozszczelnił i dlatego nie masz doładowania i Ci bardziej dymi. Jednak obroty 2500-3000 i kluczyk to takie typowe rozszczelnienie podciśnienia w tych silnikach. Samo się nie naprawi. Sprawdź dokładnie przewody podciśnienia. Zobacz czy po odpaleniu zaciąga Ci sztangę od Turbo. Jak nie zaciąga, to podłącz przewód bezpośrednio od pompy vacum i zobacz czy zaciąga. Przydałoby się również sprawdzić wartość podciśnienia z pompy vacum. Powinno być w granicach 0.9-07.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#5 Post autor: Janus »

Śladowe wycieki oleju to norma. Grunt żeby w Intercoolerze nie nazbierało się go tyle, że zablokuje przepływ powietrza na dole. Icka warto wyjąć i przepłukać benzyną.

Co do kontrolki z kluczykiem (błędów) - tylko odczyt na komputerze. Bez tego możemy gdybać nt 1500 różnych awarii


EDIT
adriano94 pisze:(...)Prosiłbym Pańśtwa o jakąś radę co z tym robić nie chce jechać kolejny raz na komputer płacić 50zł i słuchać ględzenia że to 'może' być jakiś sterownik czy coś...
Radzę zmienić mechanika - na takie co ma konkretny interfejs i umie z niego coś wyczytać i wyciągać wnioski. Bez tego to My tutaj możemy Koledze ględzić zrób to/zrób tamto - ale to przecież nie o to chodzi. Dzisiaj już nie kasuje się ludzi za odczyt błędów, ale odczytuje błędy po to aby skasować ich za naprawę. Gdybyś miał bliżej sam bym Tobie błędy zczytał za piwko :)
Ostatnio zmieniony 04 lip 2017, 11:56 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”