Sam z siebie podnosi obroty silnika.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

Sam z siebie podnosi obroty silnika.

#1 Post autor: Dziadek13 »

Jak w temacie silnik 2.2 dti pompa psg5 jedno wtykowa silnik zapalony na wolnych obrotach 800obr na postoju za chwile podnosi do 1000obr,a podczas jazdy gdy zmienia bieg to obroty wolno spadają i nie można wrzucić biegu bo za wysokie obroty trza odczekać aż spadną .
Auto od syna omega ale silniki takie same może jakieś podpowiedzi dzieje się to nie zawsze, błędów nie ma.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#2 Post autor: Janus »

1. Potencjometr w pedale gazu - tam jest potencjometr + zestyk biegu jałowego który powinien przy puszczonym pedale być zdaje się zwarty. Ewentualnie problemy ze ścieżką potencjometru
2. Spadki napięcia które widzi ECU pompy - jak spada napięcie jest interpretacja jako wzrost obciążenia i dąży do wyrównania.
3. Fałszywy sygnał z klimy - tam nie ma modułu wentylatorów. Jest zdaje się oddzielny czujnik ciśnienia do podniesienia obrotów silnika (tak było w Vectrze A, w B chyba też) - może on szwankuje. Jak miałem w VA i zwierałem wtyk od tego czujnika to jałowe rosły tak na 1200/min.

Jeszcze pytanie czy to Omega przed liftem czy po. Bo po lifcie to nie wiem czy np: nie doszedł moduł wentylatorów...
Ostatnio zmieniony 07 lip 2017, 18:55 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#3 Post autor: Dziadek13 »

Po lifcie,dzięki za podpowiedź gdzie ewentualnie szukać.
EDIT.
No i sprawdziliśmy po wyłączeniu klimy obroty stabilne i prawidłowe a jak tylko załączymy klime (klimatronik) to wariują obroty teraz musi sobie poszukać tego czujnika gdzie on jest zabudowany i wymienić,po testach jakoś omega nawet po lifcie mnie nie rajcuje.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2017, 14:31 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”