Jak w temacie silnik 2.2 dti pompa psg5 jedno wtykowa silnik zapalony na wolnych obrotach 800obr na postoju za chwile podnosi do 1000obr,a podczas jazdy gdy zmienia bieg to obroty wolno spadają i nie można wrzucić biegu bo za wysokie obroty trza odczekać aż spadną .
Auto od syna omega ale silniki takie same może jakieś podpowiedzi dzieje się to nie zawsze, błędów nie ma.
Sam z siebie podnosi obroty silnika.
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
1. Potencjometr w pedale gazu - tam jest potencjometr + zestyk biegu jałowego który powinien przy puszczonym pedale być zdaje się zwarty. Ewentualnie problemy ze ścieżką potencjometru
2. Spadki napięcia które widzi ECU pompy - jak spada napięcie jest interpretacja jako wzrost obciążenia i dąży do wyrównania.
3. Fałszywy sygnał z klimy - tam nie ma modułu wentylatorów. Jest zdaje się oddzielny czujnik ciśnienia do podniesienia obrotów silnika (tak było w Vectrze A, w B chyba też) - może on szwankuje. Jak miałem w VA i zwierałem wtyk od tego czujnika to jałowe rosły tak na 1200/min.
Jeszcze pytanie czy to Omega przed liftem czy po. Bo po lifcie to nie wiem czy np: nie doszedł moduł wentylatorów...
2. Spadki napięcia które widzi ECU pompy - jak spada napięcie jest interpretacja jako wzrost obciążenia i dąży do wyrównania.
3. Fałszywy sygnał z klimy - tam nie ma modułu wentylatorów. Jest zdaje się oddzielny czujnik ciśnienia do podniesienia obrotów silnika (tak było w Vectrze A, w B chyba też) - może on szwankuje. Jak miałem w VA i zwierałem wtyk od tego czujnika to jałowe rosły tak na 1200/min.
Jeszcze pytanie czy to Omega przed liftem czy po. Bo po lifcie to nie wiem czy np: nie doszedł moduł wentylatorów...
Ostatnio zmieniony 07 lip 2017, 18:55 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Po lifcie,dzięki za podpowiedź gdzie ewentualnie szukać.
EDIT.
No i sprawdziliśmy po wyłączeniu klimy obroty stabilne i prawidłowe a jak tylko załączymy klime (klimatronik) to wariują obroty teraz musi sobie poszukać tego czujnika gdzie on jest zabudowany i wymienić,po testach jakoś omega nawet po lifcie mnie nie rajcuje.
EDIT.
No i sprawdziliśmy po wyłączeniu klimy obroty stabilne i prawidłowe a jak tylko załączymy klime (klimatronik) to wariują obroty teraz musi sobie poszukać tego czujnika gdzie on jest zabudowany i wymienić,po testach jakoś omega nawet po lifcie mnie nie rajcuje.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2017, 14:31 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.