koledzy ponieważ też w ostatnim czasie problem ze sprzęgłem pojawił się i u mnie chciałbym zapytać czy wiecie
co to jest to na zdjęciu i jak działa? znajduje się zaraz za pompką sprzęgła...
U mnie objaw jest taki że sprzęgło nie rozłącza... układ odpowietrzony płyn nie wycieka
pompka zmieniona co prawda na używkę....podobno sprawną... stąd też moje pytanie
co to za ustrojstwo ze zdjęcia i jak działa oraz czy może być uszkodzone i dawać takie objawy
sprzęgło - luźno się wciska
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
No właśnie zero pewności.sesorek pisze:pompka zmieniona co prawda na używkę....podobno sprawną
A może by tak sprawdzić stan płynu hamulcowego może już jest tam woda,no ale pompka używka i na co potem zwalić wine.sesorek pisze: objaw jest taki że sprzęgło nie rozłącza... układ odpowietrzony płyn nie wycieka
Nazywa się to zawór pompy sprzęgła i tyle jak odpowietrzałeś sprzęgło to dolewałeś płyn hamulcowy tak pod korek bo zbiorniczek jest dzielony i tam w przegrodzie może nie być już płynu do siłownika z resztą ciężko jest się pozbyć powietrza z tego układu a szczególnie z wysprzęglika i trzeba to mozolnie aż do skutku robić.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2017, 20:08 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
u mnie na pewno dwu masy nie ma... kolega ekmir pisze chyba o swoim przypadku i diagnozie...
wymianę kpl raczej wykluczam... mam na sprzęgle jakieś 70 tys.... założony kpl sachs
U mnie było tak że po kilku wciśnięciach zaczynało działać i np działało normalnie przez 2 tyg
leciutko bez szarpnięć.... a czasem rano przestawało i był problem....miałem zamontowany zamiennik pompy... rozbieralny... na pierwszym uszczelniaczu powstała bardzo duża rysa
niestety uszczelniacza nie mogę nigdzie dostać... a że udało mi się dorwać używkę oryginał
to spróbowałem....po odpowietrzaniu nie działało... po różnych kombinacjach zapomniałem założyć trzpienia mocującego pompe do pedału... jak wciśnąłem nastąpiło dość mocne pyknięcie.... przeskoczyło na plastiku i sprzęgło zaczęło działać....stąd moje pytanie o to ustrojstwo "zawór" zaraz za pompą....
W necie znalazłem różne nazewnictwo.... od zaworu przez tłumik po regulator ciśnienia płynu sprzęgła.... oraz pytanie jak to działa i czy możliwe jest jego uszkodzenie...
wymianę kpl raczej wykluczam... mam na sprzęgle jakieś 70 tys.... założony kpl sachs
U mnie było tak że po kilku wciśnięciach zaczynało działać i np działało normalnie przez 2 tyg
leciutko bez szarpnięć.... a czasem rano przestawało i był problem....miałem zamontowany zamiennik pompy... rozbieralny... na pierwszym uszczelniaczu powstała bardzo duża rysa
niestety uszczelniacza nie mogę nigdzie dostać... a że udało mi się dorwać używkę oryginał
to spróbowałem....po odpowietrzaniu nie działało... po różnych kombinacjach zapomniałem założyć trzpienia mocującego pompe do pedału... jak wciśnąłem nastąpiło dość mocne pyknięcie.... przeskoczyło na plastiku i sprzęgło zaczęło działać....stąd moje pytanie o to ustrojstwo "zawór" zaraz za pompą....
W necie znalazłem różne nazewnictwo.... od zaworu przez tłumik po regulator ciśnienia płynu sprzęgła.... oraz pytanie jak to działa i czy możliwe jest jego uszkodzenie...