Witam
Mam problem z moją ZA Z18XE w automacie
Obecnie stoję przed decyzją czy remontować silnik czy bardziej wymieniać (przy czym nie mam zaufanego źródła żeby kupić silnik dobry a nie tylko pozornie dobry)
Sytuacja wygląda następująco, samochód bierze olej w ilościach 1l/1000 średnio w zależności od dynamiki jazdy, olej to 15W40
Z diagnozy mechanika nie widać nigdzie wycieków, samochód nie kopci, nie ma oleju w płynie chłodniczym i ciśnienie na cylindrach jest dobre
Czy ktoś z was się spotkał z takim zachowaniem i z doświadczenia może wie gdzie jeszcze ten olej może uciekać
Ewentualnie ile może kosztować remont silnika i czy macie jakieś zaufane warsztaty które nie zedrą ze mnie koszuli
Pozdrawiam
Koszt remontu silnika
Moderator: Sebu$
- Kocur
- Zafiromaniak
- Posty: 1666
- Rejestracja: 24 maja 2017, 19:04
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira B OPC
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Nie jesteś pierwszy, który się na to skarży. Te silniki lubią sobie żłopnąć oleju, więc niekoniecznie 1L/1000 km oznacza usterkę. Do sprawdzenia ewentualnie uszczelniacze zaworowe, jak również pierścienie. Co do sprawdzenia oraz pytań o koszt remontu silnika: podjedź na Himalajską 1 do Mik Serwis i zapytaj się, jakie masz opcje. Tam Ci uczciwie doradzą (serwis sprawdzony przeze mnie).
Ostatnio zmieniony 28 sie 2017, 14:39 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
kolejno: Opel Corsa 1.2i, Opel Astra 1.6i, Opel Calibra 2.0i, Opel Zafira A 2.0 DTL 16V., Corsa B 1.2 16V, Astra Bertone Cabrio 1.6. Obecnie:
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
Opel Zafira B Cosmo Panorama DTH
Opel Zafira B OPC
Audi A4 B6 S4 Cabrio 3.0 V6
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Moze pomoze
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=12198
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=988
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=39
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7355
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=3013Zuko pisze: Sytuacja wygląda następująco, samochód bierze olej w ilościach 1l/1000 średnio w zależności od dynamiki
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=12198
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=988
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2003Zuko pisze:olej to 15W40
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=39
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7355
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Zapytaj tutaj:
http://silniki.com.pl/
Oferują silniki sprawdzone z gwarancją. Niestety w cenach adekwatnych do stanu i przebiegu, no ale coś za coś.
http://silniki.com.pl/
Oferują silniki sprawdzone z gwarancją. Niestety w cenach adekwatnych do stanu i przebiegu, no ale coś za coś.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Nie rób nic. Jeżeli nie plami, nie dymi - nie pchaj się w ekstra koszty. Silnik ten olej po prostu spala i to na tyle kulturalnie, że dymu nie ma. Policz sobie koszt paliwa na 100km, policz sobie koszt 0,1l minerała 15W40 ile to jest w stosunku do ceny benzyny - i ciesz się jazdąZuko pisze:Witam
Mam problem z moją ZA Z18XE w automacie
Obecnie stoję przed decyzją czy remontować silnik czy bardziej wymieniać (przy czym nie mam zaufanego źródła żeby kupić silnik dobry a nie tylko pozornie dobry)
Janusz
- Wojtekfor
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 12 sie 2017, 16:15
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Urzejowice
- Auto: opel zafira 1.8 OPC Style
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Witam, nie zgadzam się z opinią Janusa. Tez miałem problem z braniem oleju, mechanik też doradził mi lanie oleju i jeżdżenie, aż pewnego dnia na autostradzie silnik padł. zero kompresji na jednym cylindrze. Diagnoza dziura w zaworze i pierścienie do wymiany. Także można jeździć ale nie znasz dnia ani godziny. pozdrawiam Wojtek
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ile osób tyle opini ;-)Wojtekfor pisze:Witam, nie zgadzam się z opinią Janusa(...)
Tylko że za samo zdjęcie i obróbkę głowicy Kolega wyda z robocizną około 1200-1500zł. Co mu da tylko nową uszczelkę, sprawdzenie prowadnic zaworów i wymianę uszczelniaczy.
Żeby sprawdzić stan pierścieni tłokowych dokładnie trzeba by wyjąć tłoki - czasami próba olejowa nie wyczerpuje wszystkiego... A może po zdjęciu głowicy okaże się że na gładziach są takie progi, że nie ma tam czego łatać - i wtedy inny silnik. Ewentualnie (co w przypadku nowszych bloków jest ryzykowne) rozwiert bloku 1.6 pod tłoki 1.8. Ale później zaczyna się temat: nowe pierścienie, nowe panewki główne i korbowe, koszt rozwiertu. O robociźnie nie wspomnę...
Dobrze jest się zastanowić, czy nie dopłacić 100zł na rok i ubezpieczyć się na koszty holowania + odłożyć 500zł na ewentualną lawetę czy pakować w silnik kwoty 3-4k PLN.
Ale decyzja należy do posiadacza tytułowej Zosi ;-)
Janusz