Pewien spadek ciśnienia doładowania 2.0 opc z20let

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
wolverinexxx

Pewien spadek ciśnienia doładowania 2.0 opc z20let

#1 Post autor: wolverinexxx »

Witam
Czytając różne tematy i nie tylko dowiedziałem się że seryjne ciśnienie doładowania w z20let ma wynosić 0.8b w piku i schodzić do ok 0.6b przy mocy max czyli około 5500obr/min. U mnie to ciśnienie w piku wynosi max 0.6-0.7b a przy 5500obr/min około 0.4 - 0.45b. Dodam że nie mam precata. Czy może być to spowodowane tym że wydech jest teraz bardziej "luźniejszy"? Chyba wątpie w to ponieważ ecu bierze info z mapy jakie ma utrzymywać czasy wtrysku i doładowanie. Wszystko jest szczelne, zawór dv ok, podciśnienia sprawdzone wymienione wężyki, błędów brak jakichkolwiek. Gruszka ok, nie ma problemów z przeładowaniem tylko to niskie ciśnienienie. Szukałem i nie znalazłem jeszcze takiego przypadku, że spadek ciśnienia wynosi jakieś 10-20% względem serii. Tylko pytanie czy seria ma te 0.6 przy tych 5500obr/min czy to dane wyssane z palca. Proszę o jakieś info kogoś kto ma lub miał, testował opc i jak to tam rzeczywiście jest. Wersja opc 200 konna. Będę wdzięczny za rady. Nie miałem okazji sprawdzić z innym opc jak jedzie dla porównania.

Aha zapomniałem o najważniejszym, jako że posiadam szerokopasmówkę sprawdzając skład mieszanki przy WOT jest za bogato bo AFR wynosi 10.5 i wątpie w to żeby opel tak to wystroił . Świadczy to że brakuje tego powietrza i to by się pokrywało z tym niższym doładowaniem, bo gdyby doładowanie było te 10-20% większe to AFR byłby wyższy około 12-13. A 10,5 to na pewno za bogato jak na seryjny program
Ostatnio zmieniony 15 lis 2017, 23:23 przez wolverinexxx, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#2 Post autor: wampir11111 »

Ogólnie problemów może być sporo ;)
Ja bym sprawdził czy kolektor nie jest pęknięty przy klapce WG i nie trzyma ciśnienia ;)
Pytanie takie czy masz jakieś graty nie seryjne np Icek, wydech itp. I od kiedy tak się zaczęło dziać

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: ryba1 »

jak dla mnie to wszystko jest ok.a prawidłowy AFR to jest 11,5. Lepiej jak jest za bogato jak ma być ubogo

Masz pytania to zapraszam. Na co dzień robię Z20LEx https://www.facebook.com/RYBA-garage-18 ... fications/
Ostatnio zmieniony 16 lis 2017, 08:21 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.

wolverinexxx

#4 Post autor: wolverinexxx »

Auto nie dawno kupione. I po prostu doprowadzam je do stanu używalnosci. Wszystko jest seryjne oprocz wyzuconego precata. Kolektory wiem ze lubia pekac I prawie kazdy ma pekniecie przy klapce wg. To musialby byc duzy ubytek zeby klapka byla nieszczelna I znaczaco uciekalo cisnienie. A co do afr no to jest mocne przelanIe jak dla mnie. Czasy wtryskow sa bliskie zapetlania. Czyli sterownik leje Iile sie da ile wtryski puszcza to jak na serie to cos nie tak :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”