Ocena stanu rozrządu i silnika w górnej części

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kaczmar52

Ocena stanu rozrządu i silnika w górnej części

#1 Post autor: kaczmar52 »

Witam
Jestem na etapie wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów, a że ukręciłem jedną śrubę to mam jeszcze dzień,dwa żeby sie upewnić i podpytać co do pewnych kwestii:

1. Stara uszczelka była na całości podklejana silikonem. Trzeba użyć? Dodam, ze uszczelkę mam kupiona Victor Reinz i silikon mam tej samej firmy
2. Silnik pocił się po przeciwnej stronie rozrządu i tak pomyslałem, że to może nie uszczelka tylko jakiś uszczelniacz na walku rozrządu. Czy faktycznie się tam coś takiego znajduje i czy jestem w stanie go wymienić bez wyciągania wałka?
3. Proszę określic stan silnika na podstawie wizualnej. Na pokrywie było kupę nagaru ,a przy korku oleju było masło. |dodam, ze ostatni wlasciciel zaczal lać 10W40 (kilka miesięcy) Czy moga być jakieś konsekwencje zmiany z powrotem na full syntetyk?
4. Czy używanie płukanek do silnika jest bezpieczne i daje jakiś efekt?
5. Czy napięcie łańcucha jest prawidłowe?
6. Z jaką siłą dokręcać śruby pokrywy zaworów? Tzn. jak ocenić siłe 10Nm bez klucza dynamometrycznego?

jutro mam zamiar zdobyć śrubę i składać, także liczę na odpowiedzi :)

edit:
Niestety nie mogę wkleić filmiku z napięceim łańcucha rozrządu


Obrazek Obrazek Obrazek

Dodano po 30 minutach 17 sekundach:
7. Jeszcze jedno. Gdzie w z22se jest odma?

Dodano po 2 godzinach 37 minutach 26 sekundach:
nikt nic nie podpowie...
Załączniki
25271120_10212458034140336_216324687_o.jpg
25270994_10212458033900330_2022792348_o.jpg
25270857_10212458034380342_221391474_o.jpg
25270804_10212458034300340_31843009_o.jpg
25270766_10212458034580347_1856854462_o.jpg
25198726_10212458033940331_2082644853_o.jpg
25198640_10212458034060334_1274947615_o.jpg
25189817_10212458034700350_1915859923_o.jpg
25189692_10212458034220338_1041787319_o.jpg
25139305_10212458034340341_52108330_o.jpg
Ostatnio zmieniony 10 gru 2017, 19:51 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 23188

#2 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Cześć,

1. Wg mnie nie trzeba używać silikonu.
http://ecat.autodevel.com/opel/catalog/ ... 176,26177/

2. Sprawdź w linku powyżej (lub w pokrewnych podkategoriach).

3. Stan nieciekawy. Wyczyścić wszystko ! (patrz punkt 4). Coś podobnego dzieje się w VW 1.8t.
Wpisz sobie w google hasło "oil sludge".
Jak wygląda miska olejowa ? Ściągałeś ?
Zalej dobrej klasy olej i pilnuj regularnej wymiany.
Wg mnie zalewać full syntetyk - nic się nie powinno stać.

4. Stosowałem w każdym aucie, które miałem i nigdy nic się nie działo (LiquiMoly).
Równie dobrze można też zaaplikować 0,5l nafty.

5. Tego nie wiem - ale skoro nic się nie dzieje i nie ma żadnych niepokojących objawów to po co drążyć i szukać na siłę problemu ?

6. Trudno powiedzieć :) Zainwestuj w taki klucz. Jeśli grzebiesz przy aucie to przydaje się bardzo często.

Krawiec
Przeglądacz
Posty: 98
Rejestracja: 20 lip 2017, 21:35
Imię: Albert
Lokalizacja: RJS
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#3 Post autor: Krawiec »

Wyciek z dekla zaworów to norma w każdym aucie :) wina niefachowego montażu w większości przypadków.
Musisz to wszystko wyczyścić na lustro (powierzchnie przylegania), odtłuścić kilkukrotnie. Potem warstewka silikonu na dekiel, wklejasz uszczelkę, czekasz 5 min i warstewka silikonu na głowicę, przyłapujesz delikatnie śrubami, czekasz 5min i dociągasz. (warto mieć klucz, bo jak przeciągniesz to albo śruba puści, albo niestety gwint w głowicy :()
Płukać można. Lałem Liqui Moly płukankę i było ok.
Olej 10w40 zły? e tam... kup markowi jak wyżej, może i na bogato z dodatkiem Mos2. Moje fiatowskie na tym latały i latają i jest OK.
Co do stanu... norma jak na 300kkm nic nadzwyczajnego

kaczmar52

#4 Post autor: kaczmar52 »

3. Miski olejowej nie ściągalem, ale chyba to zrobię i wyczyść ę przed plukanką i zmianą oleju. Nie wiem tylko czy w zafirze czasami nie trzeba silnika podwazać. Co do oleju. Kupiłem 2 zestawy: GM 10W40 i najtańszy filtr, plukanką liquy moly I Motul 5W30 z filtrem Mann. Czy nie będzie przesadą jeśli wleje plukanke, zmienię olej na GM, pojezdze z 500km I wtedy zmienię dopiero na Motul z filtrem Mann? Będę zmieniał co 10tys lub co rok

6.Z tego co mi wiadomo to pokrywa powinna być dokręcona z siłą 10Nm a klucze są zazwyczaj od 20Nm więc nic nie da...

Uszczelki nie będę przyklejal silikonem do pokrywy. Dam tylko trochę na głowicy na całości

Skasowany użytkownik 23188

#5 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Uszczelki dekla nie klej na silikon jeśli nie ma takiej potrzeby.
Podkreślam "jeśli NIE MA" bo jeśli jest :) to dajesz silikon na całości lub w odpowiednie miejsca.
Ja swoją wymieniałem i do tej pory jakoś nic nie cieknie.
Co do 10Nm .... na 1m ramieniu powieś 1kg :)
Są klucze z małymi zakresami momentu np. 2 - 24Nm.

Jeśli u Ciebie są "dwie" miski olejowe, to oczywiście ściągasz "dolną" miskę.
Uważaj na kabel od czujnika poziomu oleju (czujnik powinien być przykręcony na spodzie miski).
Możesz sprawdzić sobie najpierw pod autem czy miska zejdzie "bezproblemowo".
http://ecat.autodevel.com/opel/catalog/ ... 168,26165/
W tym przypadku także zaopatrzyłbym się w uszczelkę miski (i odtłuszczacz ....).

Co do wypłukania - to nie widzę przeszkód - możesz taki zabieg zrobić.
Tylko nie rób tak za każdym razem bo zbankrutujesz na sam olej :) ;)

Co do uwagi kolegi Krawiec, że to norma jak na 300kkm - to nie do końca się zgadzam.
Mój silnik ma koło 260tkm i był/jest czysty "jak łza". Więc jak dbasz - tak masz.

kaczmar52

#6 Post autor: kaczmar52 »

Poprzednia uszczelka była na całości podkulona silikonem i ja też tak chciałem zrobić. Bardzo cieniutkie na całości. Może i racja żeby tylko na rogach podsmarowac....
Miska olejowa właśnie nie miała uszczelki tylko była klejona na silikon z tego co doczytałem.
Oczywiście z tym olejem to mam zamiar tylko raz tak zrobić, całość wyszła mnie prawie 300zl...
Moj ma przebieg 221 potwierdzony dokumentami. Znalazłem też zawieszki na boku deski o wymianie oleju 5W40 w 2015r. Także jest nadzieja, że dopiero w Polsce ktoś chciał "zaoszczędzić".

Dodano po 2 minutach 9 sekundach:
Klucz dynamometryczny o tych parametrach kosztuje 500zl ;)

Skasowany użytkownik 23188

#7 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

W Castoramie kupisz za 90 zł (już nie będę wklejał linka) :mrgreen: (wiem bo sam kupowałem :) )
Do takich zastosowań w zupełności wystarcza.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 13:42 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.

kaczmar52

#8 Post autor: kaczmar52 »

pawelekm pisze: 11 gru 2017, 13:42 W Castoramie kupisz za 90 zł (już nie będę wklejał linka) :mrgreen: (wiem bo sam kupowałem :) )
Do takich zastosowań w zupełności wystarcza.
Ale co bo nie kumam?

Opowiem Wam krótką historię...
Postanowiłem wymienić uszczelkę sam,nie ze względu na koszta(wymiana 100zł-przebolałbym) tylko dlatego, że jak człowiek sam wymienia, to przy okazji tam wyczyści, tam sprawdzi jakość węży, tu poswieci, tam dokręci, tu sprawdzi itp. Wczoraj, gdy zdjąłem pokrywę postanowiłem ją wymyć do nowości,w związku z czym musiałem wsiąść na rower, pojechać na myjnie 2km i na kompresor.I wtedy pomyslałem,ze warto było, bo mechanik wymieniłby uszczelkę i założył pewnie taką samą. Przy dokrecaniu urwałem śrubę... Dziś sie okazało, ze nigdzie tej śruby nie dostanę poza ASO. Koszt 1szt 39zł. I nie to jest problemem, jak to, ze trzeba tydzień czekać. (kupiłem opla bo części tani i dostepne wszędzie, od ręki ;) ) Czekać nie mogę więc przeszukalem allegro. Dostałem całą pokrywę ze wszystkimi śrubami za 20zł :) pomyslałem "znowu zagracam garaż ale zawsze będzie w razie w". Tak czy siak musiałem skręcić pokrywę dziś bo na jutro potrzebne auto. Postanowiłem za tą urwaną srube wkręcic zwykłą,więc znowu musiałem siąść na rower i 3 km do castoramy bo akurat nie miałem takiej śruby, a jak przyjdzie pokrywa to wymienię srube na oryginalną. Przy dokręcaniu tej dorobionej sruby pękła obudowa... lub była peknięta już wczoraj... Dwa dni roboty, czyszczenia i jeżdżenia w d... ... przy życiu trzyma mnie tylko to, że druga obudowa już jedzie...

Dążę do tego, ze czasami warto zapłacić i miec świety spokój. Ja dalej nie żaluję tylko dlatego,ze auto świeżo kupione i nie wiem co siedzi pod pokrywą czy w misce (w związku z tym zdemontuje ją również samodzielnie). Ale już przy kolejnych wymianach, czy to uszczelek czy oleju na pewno nie będę sobie brudził rąk....
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 19:55 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 23188

#9 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

kaczmar52 pisze: 11 gru 2017, 19:45
pawelekm pisze: 11 gru 2017, 13:42 W Castoramie kupisz za 90 zł (już nie będę wklejał linka) :mrgreen: (wiem bo sam kupowałem :) )
Do takich zastosowań w zupełności wystarcza.
Ale co bo nie kumam?
Klucz dyno,eh :roll:

kaczmar52

#10 Post autor: kaczmar52 »

Faktycznie jest :) I co się rzadko zdarza taniej niż na allegro :) nie wiem czemu nie wziąłem pod uwagę sprawdzenia w Castoramie... człowiek chyba za bardzo zaslepiony zakupami w necie...
Tak czy siak dziś będzie mój :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”