ZAFIRA A 1.8XE [ FALOWANIE + BŁĘDY ]

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kaes
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 23 sie 2015, 22:30
Lokalizacja: Lublin
Model:

#16 Post autor: kaes »

Witam ponownie, sorki za 2 posty po sobie. Dziś odpiełem przepływkę, silnik chodzi równiutko na zimnym jak nigdy. :) Czy to jednoznacznie wskazuje na jej awarię, czy może wszedł w tryb awaryjny i może być to jednak/i awaria czujnika temperatury płynu? I jeszcze jedno, po odpięciu nie zapalił się check, jeno kontrolka poślizgu, to normalne?

Pavlikk111
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 04 lut 2018, 18:17
Imię: Paweł
Auto: opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19XE

#17 Post autor: Pavlikk111 »

Witam serdecznie. Mam problem z Zofią mą. Dziś po wymianie świec i filtra powietrza nastąpiły falowania obrotów, jakieś dziwne strzały, ogólnie silnik nie równo pracuję, a dodam że przed zabiegiem wszystko chodziło jak w zegareczku szwajcarskim. Zamieniłem póżniej te nowe świece na stare co były, ale już problem nie znikł.
Jakieś sugestie od czego zacząć poszukiwania? :czyta:

Dodam jeszcze, że Zosia ma założony gaz

Dodano po 2 godzinach 17 minutach 36 sekundach:
ZAFIRA A 1.8XE [ FALOWANIE + BŁĘDY ]
Dlaczego post został przeniesiony do ,,Sebu$,,
Ostatnio zmieniony 04 lut 2018, 21:40 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8170
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#18 Post autor: Sebu$ »

nie do tylko przez .....

Przed zakładaniem nowego tematu należy użyć opcji: http://www.zafiraklub.pl/search.php
następnym razem proszę jej użyć, bo podobny temat istnieje i tam należy napisać swój problem. POZDRAWIAM...
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#19 Post autor: ojciec polak »

Paweł sprawdź przewód podciśnienia czy nie spadł. Objawy na to wskazują.

Pavlikk111
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 04 lut 2018, 18:17
Imię: Paweł
Auto: opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19XE

#20 Post autor: Pavlikk111 »

Dziękuję za podpowiedz.Pawle a możesz dokładniej sprecyzować gdzie znajdę ten przewód podciśnienia(gdzie szukać)?.Z góry dziękuję za podpowiedz/odpowiedz.

Dodano po 5 minutach 10 sekundach:
taki jestem Mechanik Amator

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#21 Post autor: ojciec polak »

Pavlikk111 pisze: 05 lut 2018, 23:33..............taki jestem Mechanik Amator
Jak większość z nas.

Przewód podciśnienia, to taki czarny elastyczny przewód gumowy. Średnica około centymetra, który zaczyna się na lewym nadkolu za obudową filtra powietrza i dochodzi do przepustnicy. Musisz przesunąć ręką po tym przewodzie i namacać czy nie spadł z króćca przy przepustnicy. To jedyny przewód nie zabezpieczony opaskami zaciskowymi i często przy takich manewrach jakie robiłeś lubi się zsunąć.
Ostatnio podjechał do mnie kolega i narzekał naszarpanie silnika i nie równą pracę po zatankowaniu paliwa. Wymontowaliśmy i wypłukaliśmy zbiornik paliwa. Dopiero po jego zamontowaniu powiedział, że grzebał przy filtrze powietrza :czerwona: Oczywiście winą wadliwej pracy silnika był właśnie ten zsunięty przewód. :roll:
Ostatnio zmieniony 06 lut 2018, 20:00 przez Bodek, łącznie zmieniany 2 razy.

Pavlikk111
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 04 lut 2018, 18:17
Imię: Paweł
Auto: opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19XE

#22 Post autor: Pavlikk111 »

Dziękuje serdecznie za pomoc.Wszystko gra ,,Zofia,,lata jak laleczka.Tak jak pisałeś przyczyną był przewód podciśnienia spadł z przepustnicy.Piękny strzał :ok: :driver:

Dodano po 2 minutach 28 sekundach:
wróć-Nie strzał to się wiedza nazywa i doświadczenie :witam:

kaes
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 23 sie 2015, 22:30
Lokalizacja: Lublin
Model:

#23 Post autor: kaes »

ojciec polak pisze: 06 lut 2018, 07:13
Pavlikk111 pisze: 05 lut 2018, 23:33..............taki jestem Mechanik Amator
Jak większość z nas.

Przewód podciśnienia, to taki czarny elastyczny przewód gumowy. Średnica około centymetra, który zaczyna się na lewym nadkolu za obudową filtra powietrza i dochodzi do przepustnicy. Musisz przesunąć ręką po tym przewodzie i namacać czy nie spadł z króćca przy przepustnicy. To jedyny przewód nie zabezpieczony opaskami zaciskowymi i często przy takich manewrach jakie robiłeś lubi się zsunąć.
Ostatnio podjechał do mnie kolega i narzekał naszarpanie silnika i nie równą pracę po zatankowaniu paliwa. Wymontowaliśmy i wypłukaliśmy zbiornik paliwa. Dopiero po jego zamontowaniu powiedział, że grzebał przy filtrze powietrza :czerwona: Oczywiście winą wadliwej pracy silnika był właśnie ten zsunięty przewód. :roll:
Mam pytanko, czy ten przewód odpowiada za zasysanie oparów benzyny z baku?

emeryt32

#24 Post autor: emeryt32 »

Witam. Zośka z18xp z lpg. Problem polega na tym, że podczas porannego uruchamiania na benzynie po odpaleniu silnik szarpie i skaczą obroty tak jakby dostawał za mało paliwa. Gdy temperatura silnika dojdzie do 20 st.C silnik zaczyna pracować normalnie. Objawy jakby nie włączyło się tzw ssanie. Wyświetla się błąd
P0170 czujnik 02/bank1/usterka dostrajania paliwa. Dodam, że po rozgrzaniu jak jeździe na benzynie odczuwam lekki spadek mocy chwilami. Na lpg wszystko ok, żadnych problemów.
Prosze kolegów o pomoc w diagnozie usterki.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2018, 08:57 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#25 Post autor: Tazz »

Pewnie rozjechane mapy paliwowe
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

emeryt32

#26 Post autor: emeryt32 »

Nie bardzo wiem oco chodzi z tymi mapami i kto to może ustawić. Musi być do tego serwis opla?

emeryt32

#27 Post autor: emeryt32 »

Dzisiaj okazało się, że na lpg silnik chodzi lepiej jak na benzynie. Na benzynie przejechałem 100km bo podobno mapa wtrysku sama sie ustawi. Nie sprawdziło się jak jest zimny nadal po uruchomieniu szarpie i obroty skaczą, aż do osiągnięcia 20 st.c. Potem się uspokaja, ale jest dużo słabszy na benzynie. Na lpg wszystko namiast ok. MOŻE TO BYĆ STEROWNIK SILNIKA ?

Grzegorz, proszę pisać w posty w tym temacie
Ostatnio zmieniony 12 lut 2018, 22:22 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.

emeryt32

#28 Post autor: emeryt32 »

Eureka! Szarpanie na zimnym silniku było spowodowane wadą przepływomierza. Na nowym hula jak nówka.

Forfiter2012
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 17 kwie 2016, 16:23
Imię: Forfiter
Lokalizacja: CB
Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance + LPG STAG
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#29 Post autor: Forfiter2012 »

Przepływomierz nie wiem na jaki wymieniłeś ale doświadczenia forumowe wskazują, że najlepiej zainwestować w OEM GM, z zamiennikami to może być różnie. Kolega wcześniej napisał (i słusznie), że czasami lubią się mapy paliwowe zgubić/rozjechać. Wtedy odpinasz lpg i jeździsz jakiś czas na pb często wszystko wraca do normy "samo".

Awatar użytkownika
ojciec polak
Zafiromaniak
Posty: 1216
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
Imię: Paweł
Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
Auto: Ford
Model: SMAX
Oznaczenie silnika: Durat2.0L

#30 Post autor: ojciec polak »

[/quote]

Mam pytanko, czy ten przewód odpowiada za zasysanie oparów benzyny z baku?
[/quote]

ad1 sterowanie dopływem powietrza do gaźnika (ciepłe-zimne) ad.2 przewód wyrównania ciśnienia w nastawniku przepustnicy czyli połączenie z atmosferą. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Paweł, dziękuję za miłe słowa. Połechtałeś moją próżność. :lol: :taktak:
Ostatnio zmieniony 17 lut 2018, 23:12 przez ojciec polak, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”