Katalizator Zośka Z18XE

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#16 Post autor: mariusz_technik »

Kupiłem nowy katalizator za 850zł, czekam na przesyłkę, zobaczymy:

http://allegro.pl/katalizator-opel-astr ... 56327.html

marian07

#17 Post autor: marian07 »

miałem ten błąd, po wykasowaniu przejechałem trochę - ok, ale powrócił. już się prawie przyzwyczaiłem do kontrolki zapalonej, ale wczoraj mnie parcie na technikę wzięło i dorobiłem przedłużkę (emulator zwana), wkręciłem, jeszcze tylko wykasuje błąd i zobaczymy czy pomogło.emulator prosty, nie trzeba kątowego bo jest tam dużo miejsca.
Powiem tylko, że wykręcenie sondy masakra, skończyło się na wyjęciu rury, delikatne grzanie kołnierza w którym siedzi i dopiero poszła.
dam sygnał czy zadziałało.

[ Dodano: Pon Mar 25, 2013 07:07 ]
kulałem się normalnie po mieście, od czwartku krótka traska 150km wczoraj, - błędu nie ma, odpukać działa oszukiwacz.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#18 Post autor: mariusz_technik »

U mnie wszystko też już działa , kontrolka się nie zapala, katalizator JMJ z kolektorem 850zł

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: janekW67 »

tommar9035 pisze:Witam
Być może temat już był ale go nie znalazłem, mam następujący problem w maju 2013 wymieniłem wtryskiwacze od gazu i świece na bosch FLR8LDCU. Od tego momentu obroty sa w granicach 650-750, silnik w miarę ok pracował ale nie podobało mi się to. Od 2 tygodni jakoś zaczął dziwnie jeździć tzn. jak go odpalam i jest zimny to na benzynie (nie zawsze ale czasami) zdarza się że chcąc ruszyć obroty spadają poniżej 500 i nie mam mocy tak jak by się toczył(nie jestem w stanie powiedzieć czy to się częściej dzieje jak jest większa wilgoć w powietrzu) ale później po dogazowaniu obroty wracają na na swoje stare miejsce tzn.650-700. Jak podłączyłem pod komputer zauważyłem że na jednym (nie wiem jak to się dokładnie mówi cylindrze tłoku nie jestem mechanikiem i nie znam się na mechanice :( ) ma inne napięcie niż na pozostałych trzech tzn. jeden ma 0,43 a reszta 0,48 albo 0,46 (być może powinienem te wartości podać bez zera :( ). Jakaś mądra głowa powiedziała mi ze to cewka mi pada i trzeba ją wymienić.Wczoraj tj.29.01.2014 wymieniłem cewkę i zaczął się cały telepać gorzej niż na starej, pomyślałem że może cewka którą kupiłem jest walniętą, miałem druga którą też kupiłem(oby dwie nówki) i było to samo.
Dzisiaj jadę do mechanika i ma mi wymienić świece na te które miałem przed wymianą (NGK BKR5EK)na nich obroty miał 900.
Dodam też że była robiona kompresja silnika i wszystko z nim ok, nowa jest też lambda.
Możliwe że ktoś z forumowiczów miał podobne problemy i poradzi co może być powodem.
Pozdrawiam i dziękuję.
Silniki Opla mają to do tego,że z reguły nie tolerują zamienników. Tyczy to się sondy,przepływomierza,czujników wału i wałka itp. Nie jest to regułą,ale w moim odczuciu,lepiej trochę dołożyć i kupić oryginał. Całe życie jeżdżę tylko Oplami i każdy z nich nie tolerował np. zamiennika sondy lambda.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2014, 07:03 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście!

tommar9035

#20 Post autor: tommar9035 »

Swiece zmienione i nie ma poprawy z obrotami sa w tym samym miejscu natomiast juz nim nie trzesie nie wiem co to moze byc :( ma ktos jakis pomysl?

tommar9035

#21 Post autor: tommar9035 »

Już mogę z czystym sercem powiedzieć od dzisiaj auto jeździ ok ma przyspieszenie na gazie i pb :D dzisiaj mechanik mi zrobił winny temu wszystkiemu był katalizator :/ ale już po kłopocie bo wymieniony jest na nowy :D zostały tylko te obroty ale one mi nie falują tak bardzo raczej silnik pracuje równo (obroty podkręcone do 750-800 a powinny być około 900). Natomiast jak wracałem dzisiaj z pracy to przygasły mi zegary radio wyświetlacz ze prawie nic nie widać i nie mogę włączyć żadnych świateł przeciwmgielnych. Światła włączają się normalnie a jak są wyłączone to wszystko jest ok. Podejrzewam że padł mi cały włącznik świateł i będę musiał go wymienić ale nie wiem czy jestem na dobrym tropie co o tym myślicie??

Skasowany użytkownik 24733

#22 Post autor: Skasowany użytkownik 24733 »

Wczoraj wyskoczył mi check engine. Sprawdziłem błędy i wyskoczył mi P0420.
Czy w Zafirze katalizator jest zaraz za kolektorem wydechowym?
Czy ten będzie pasował: http://allegro.pl/katalizator-opel-astr ... 59433.html

Czy są jakieś objawy zużytego katalizatora? Przyduszanie, późna reakcja na gaz, falowanie itd? (w innym wątku pisałem, że pewnie przepływomierz do wymiany mam i podałem te następstwa).
Załączniki
Screenshot_20180223-165757.jpg
Ostatnio zmieniony 24 lut 2018, 13:07 przez Skasowany użytkownik 24733, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”