Ciężko mi pali

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
wachtomasz

#16 Post autor: wachtomasz »

Witam koledzy Problem mam dalej wymieniłem dwie świece bo nie palił mi i dalej mam problemy z odpaleniem podłączyłem pod komputer i nie wykrył żadnych błędów i co mam robić. Jeszcze kontrolka od świec mi czasem nie świeci chyba że silnik jest ciepły już sam nie wiem, ale samochód stał na dworze dwie godziny i nie zaświeciła się mi kontrolka do podgrzania świec, mam już dość. jak ma ktoś jakie pomysły to proszę napisać dzięki. :(

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#17 Post autor: rzadki »

wachtomasz pisze:samochód stał na dworze dwie godziny i nie zaświeciła się mi kontrolka do podgrzania świec
jeszcze zależy jaką temp powietrza na zewnątrz miałeś, bo jak mały mróz, to jak najbardziej silnik nie musiał na tyle wystygnąć aby świeczki musiały grzać
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

rafi

#18 Post autor: rafi »

Witam ja zamontowałem chip ułatwiający rozruch.http://www.moto.allegro.pl/item82234591 ... od_ss.html zawsze grzeje świece i zwiększa dawke paliwa na rozruchu.

Grzegorz
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 12 kwie 2015, 21:40
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Opel Zafira A 2.2 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22DTI
Gender:

#19 Post autor: Grzegorz »

mam zośkę 2.2 dti i w mroźne dni ciężko odpalić autko nie wiem co robić
:al:

kubski4

#20 Post autor: kubski4 »

Witam, w mojej Zafirze która posiadam już ladnych kilka lat wystąpił problem z odpalaniem, nie mam pojęcia od czego, slyszalem juz kilka opini ale chce doradzic sie specjalistow.
Objawy które zaobserwowałem to :
Czasami jak odpale auto to lekko nim trzesie, przewaznie po tym jak zgasze auto na 30minut juz wystepuje problem z odpaleniem.
Auto odpala po zapodaniu plaka, i moze dzialac przez kilka dni i tygodni dobrze po czym bez zadnego powodu znowu pojawia sie problem.
Usterka wystepowala sporadycznie az do ostatnich 3 tygodni. Przez ostatni czas dzieje sie to dosc czesto, wracam autem z pracy nie ma objawow, ide do domu po czym wychodze za 1h do auta a auto juz ma problem z odpalaniem.
Mam nadzieje, ze ktos tutaj mi pomoże, przeczytalem juz kilka forum i nikt nigdzie nie udzielil konkretnej diagnozy.

p.s Zafira 2005 2.0DTI 101KM, gdy auto odpala normalnie nie wyswietla bledow, po rozruchu z plaka auto czasami pokazuje bledy P0400, PO600, P1634 (pierwszy raz)

Przed chwila nie chcial mi odpalic, podpialem OPCOM blad byl tylko jeden P0606, blad usunalem pali od strzalu.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2018, 21:20 przez kubski4, łącznie zmieniany 3 razy.

Andrzej84
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2018, 17:47
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Żuromin
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: y20dth

#21 Post autor: Andrzej84 »

Witam auto zgasło podczas wpadło w niewielką dziurę w asfalcie, po podłączeniu do kompa pokazał się błąd P0606 usterka modułu sterującego silnika. Czy to walneła pompa czy szukać gdzieś na kablach auto z 2003 roku dti pompa na 2 wtyki

Dodano po 1 godzinie 33 minutach 58 sekundach:
potrzebny schemat elektryczny

Dodano po 58 minutach 5 sekundach:
Witaj tu masz troszkę więcej informacji.
P0606 Procesor jednostki sterującej pracą silnika/mechanizmem napędowym
Sprawdzić następujące podzespoły:
Jednostka sterująca pracą silnika Wykonaj wszystkie kroki diagnostyki
1: Sprawdzić łączność na wtyku .
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami a 29 (E2 Jednostka sterująca ABS). Czy to jest mniej niż 1 Ω?
2: Sprawdzić łączność na wtyku .
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami a 25 (E2 Jednostka sterująca ABS). Czy to jest mniej niż 1 Ω?
3: Sprawdzić łączność na wtyku .
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami a 30 (E2 Jednostka sterująca ABS). Czy to jest mniej niż 1 Ω?
P0606 Silnik nie uruchamia się; Świeci się lampka ostrzegawcza silnika

Silnik nie uruchamia się; Świeci się lampka ostrzegawcza silnika

Objaw
Silnik nie uruchamia się
Świeci się lampka ostrzegawcza silnika
Jednostka sterująca pracą silnika:
Kod usterki: P0606
Przyczyna
Uszkodzona pompa wtryskowa PSG16
Rozwiązania
Jednostka sterująca pompy wtryskowej:
Sprawdzić zasilanie
Sprawdzić i wyczyścić punkty uziemienia

Jeżeli nie stwierdzono usterki
Wymienić pompę wtrysku paliwa PSG16
Zainicjować zespół immobilizera
Do tej operacji należy użyć narzędzia diagnostycznego

Dodano po 28 sekundach:
moze ktoś jaśniej na ten temat???

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2471
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#22 Post autor: Mariusz »

Andrzej84 pisze: 13 wrz 2018, 17:24 Witam auto zgasło podczas wpadło w niewielką dziurę w asfalcie
Kiedyś miałem taką sytuację, że po wpadnięciu w dziurę strzelił pasek rozrządu.

Andrzej84
Debiutant
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2018, 17:47
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Żuromin
Auto: Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: y20dth

#23 Post autor: Andrzej84 »

no ale tam jest łańcuch

Dodano po 1 minucie 3 sekundach:
a jaki błąd miałeś ?

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2471
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#24 Post autor: Mariusz »

Andrzej84 pisze: 13 wrz 2018, 22:36 no ale tam jest łańcuch

Dodano po 1 minucie 3 sekundach:
a jaki błąd miałeś ?
To był VW LT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”