Silnik nie schodzi z obrotów
Moderator: Sebu$
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 mar 2018, 10:06
- Imię: Kamil
- Auto: Opel
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z2.0DTI
Silnik nie schodzi z obrotów
Witam wszystkich posiadaczy Zafir. Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami w moim aucie. Przy zmianie biegu obroty utrzymują się i nie spadają. Czasami nawet same zwiększają się dopiero jak zwolnie praktycznie do zera obroty spadają. Dzieje się tak przez jakiś czas po czym zaświeca się kontrolka ABS i ESP i gaz funkcjonuje normalnie wszystko wraca do normy oczywiście poza ABS i ESP. Co może być przyczyną takich objawów. Może ktoś z was miał już taki przypadek. Pomocy !!!
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Wszystko jest sprawne żadnych błędów a odpowiedzialny za to jest czujnik predkosci ABS.
A to jest czujnik prędkości ABS prawe przednie koło,i na prawde możemy się tym nie przejmować, puki auto się toczy czujnik podaje informacje żeby obroty spadły tylko do 1000 bądź 900 bo z reguły po wysprzęgleniu wrzucamy zaraz bieg, zatrzymujemy auto przestanie sie toczyć i czujnik ten powoduje ze obroty spadają do umownych 800 obr.Uzyskana w ten sposób informacja wymagana jest do wskazań prędkości, dla urządzeń do regulacji prędkości i instalacji przeciwpoślizgowych.Dziwne ale 98% użytkowników aut z takimi czujnikami nie wiedzą nawet ze maja identyczny objaw,to żadna wada.Ale jeżeli świeci ci się ABS i ESP to trza sprawdzić który abs padł.
A to jest czujnik prędkości ABS prawe przednie koło,i na prawde możemy się tym nie przejmować, puki auto się toczy czujnik podaje informacje żeby obroty spadły tylko do 1000 bądź 900 bo z reguły po wysprzęgleniu wrzucamy zaraz bieg, zatrzymujemy auto przestanie sie toczyć i czujnik ten powoduje ze obroty spadają do umownych 800 obr.Uzyskana w ten sposób informacja wymagana jest do wskazań prędkości, dla urządzeń do regulacji prędkości i instalacji przeciwpoślizgowych.Dziwne ale 98% użytkowników aut z takimi czujnikami nie wiedzą nawet ze maja identyczny objaw,to żadna wada.Ale jeżeli świeci ci się ABS i ESP to trza sprawdzić który abs padł.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 mar 2018, 10:06
- Imię: Kamil
- Auto: Opel
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z2.0DTI
Tylko że u mnie obroty przy zmianie biegu utrzymują się rzędu dwóch do trzech tyś. W zależności jak szybko jechałem wcześniej dopiero kiedy prędkość spadnie poniżej 30km/h obroty spadają do jalowych. Czy jeśli wymienię ten czujnik wszystko wróci do normy? A czujnik ABS i ESP zaświeca się czasami i wtedy gaz i obroty silnika funkcjonują normalnie nie ma problemu z wysokimi obrotami poza nie działającym ABS i ESP. Po wyłączeniu silnika i odpaleniu ponownie błędy ABSi ESP giną natomiast silnik znowu ma problem z wysokimi obrotami do momentu pojawienia się ponownie błędów ABSi ESP. Czy to może być wszystko przyczyną niedzialajacego czujnika o którym pisałeś ?