katalizator uniwersalny

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
StefanBo
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2015, 23:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

katalizator uniwersalny

#1 Post autor: StefanBo »

Witam, mam problem z czystością spalin w mojej zafirze 1.6 YNG 2003r. (ale jeździ na lpg po wymontowaniu cng), na bad. tech. wyszło co=0,66 i hc=167. Pojawił się pomysł zamontowania dodatkowego katalizatora uniwersalnego pomiędzy obecnym a tłumikiem środkowym. Jeśli ktoś z forumowiczów ma doświadczenie w tej materii , to proszę o pilne podzielenie się tematem.
Pozdrawiam Zafirowiczów.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#2 Post autor: Tazz »

A.może wystarczy orginalny katalizator wymienić zamiast dawać dodatkowy
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

StefanBo
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2015, 23:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#3 Post autor: StefanBo »

Wystarczyłoby ,tylko że to kosztuje 2x drożej : oryginał (zamiennik) kupi za ok .700 ,uniwersalny za 1/3 do 1/2 tej kwoty a i robota łatwiejsza. Tylko czy to by jeżdziło? Proszę o opinię tych którzy spróbowali. Pozdrawiam raz jeszcze

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#4 Post autor: Tazz »

Mi chodziło o to żeby włożyć taki uniwersalny zamiast orginalu :) jak to będzie jeździć to nie wiem
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

StefanBo
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2015, 23:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#5 Post autor: StefanBo »

Uniwersalny nie podejdzie, można go jedynie umieścić na prostym odcinku zamiast rury wydechowej , zmieści się akurat za drugą sondą przed tłumikiem. Oryginał jest zblokowany z kolektorem i jedyna możliwość oprócz wymiany , to rozpiłowanie ,usunięcie wnętrzności i zamontowanie nowego wkładu oraz zaspawanie. Jest to pracochłonne i niewiele tańsze (U mechanika)od wymiany. :driver:

Skasowany użytkownik 23188

#6 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

StefanBo pisze: 17 lip 2018, 23:25 Oryginał jest zblokowany z kolektorem i jedyna możliwość oprócz wymiany , to rozpiłowanie ,usunięcie wnętrzności i zamontowanie nowego wkładu oraz zaspawanie.
Nie kombinuj tylko wymień katalizator z kolektorem.

StefanBo
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2015, 23:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#7 Post autor: StefanBo »

Wczoraj otrzymałem przesyłkę, a w niej katalizator:
katalizator 1.jpg
Dziś będzie montaż bez spawania, na opaskach widocznych na zdjęciu, średnica wylotów kata dobrana do śr. rury wydechowej.

StefanBo
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2015, 23:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#8 Post autor: StefanBo »

Już po montażu, przy pomocy żony na cztery ręce, wpasował się idealnie w tunel środkowy:
katalizator2.jpg
Konieczne było wycięcie ok. 40cm rury wydechowej przed tłumikiem środkowym, akurat tyle było miejsca, montaż z pastą uszczelniającą i z opaskami. Króćce kata zostały nacięte wzdłużnie na około 1/2 długości (dwa nacięcia na każdym końcu naprzeciwko siebie). I po robocie.

StefanBo
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 03 sty 2015, 23:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#9 Post autor: StefanBo »

A teraz już po ponownym badaniu spalin na stacji diagnostycznej:
co = 0,03
hc = 48
Proszę porównać z wynikami z pierwszego postu. Zawartość co zmniejszyła się ponad 20-krotnie, a zaw. hc zmniejszyła się prawie czterokrotnie. Wniosek - opłaca się pokombinować, żeby się nie narobić albo nie pójść w koszty ( w ASO to nawet parę tys.) Tak więc ma Brylek dwa katalizatory, jest bardziej eko, ciszej jeździ a wydech zaczynając od kolektora ma najpierw sondę 1, potem kat 1, następnie sonda 2 i w końcu kat 2 (przed tłumikiem środkowym) .
Przetarłszy nowe szlaki zafirowe pozdrawiam wszystkich zafirozakręconych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”