katalizator uniwersalny
Moderator: Sebu$
katalizator uniwersalny
Witam, mam problem z czystością spalin w mojej zafirze 1.6 YNG 2003r. (ale jeździ na lpg po wymontowaniu cng), na bad. tech. wyszło co=0,66 i hc=167. Pojawił się pomysł zamontowania dodatkowego katalizatora uniwersalnego pomiędzy obecnym a tłumikiem środkowym. Jeśli ktoś z forumowiczów ma doświadczenie w tej materii , to proszę o pilne podzielenie się tematem.
Pozdrawiam Zafirowiczów.
Pozdrawiam Zafirowiczów.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A.może wystarczy orginalny katalizator wymienić zamiast dawać dodatkowy
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Wystarczyłoby ,tylko że to kosztuje 2x drożej : oryginał (zamiennik) kupi za ok .700 ,uniwersalny za 1/3 do 1/2 tej kwoty a i robota łatwiejsza. Tylko czy to by jeżdziło? Proszę o opinię tych którzy spróbowali. Pozdrawiam raz jeszcze
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Mi chodziło o to żeby włożyć taki uniwersalny zamiast orginalu jak to będzie jeździć to nie wiem
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Uniwersalny nie podejdzie, można go jedynie umieścić na prostym odcinku zamiast rury wydechowej , zmieści się akurat za drugą sondą przed tłumikiem. Oryginał jest zblokowany z kolektorem i jedyna możliwość oprócz wymiany , to rozpiłowanie ,usunięcie wnętrzności i zamontowanie nowego wkładu oraz zaspawanie. Jest to pracochłonne i niewiele tańsze (U mechanika)od wymiany.
Wczoraj otrzymałem przesyłkę, a w niej katalizator:
Dziś będzie montaż bez spawania, na opaskach widocznych na zdjęciu, średnica wylotów kata dobrana do śr. rury wydechowej.Już po montażu, przy pomocy żony na cztery ręce, wpasował się idealnie w tunel środkowy:
Konieczne było wycięcie ok. 40cm rury wydechowej przed tłumikiem środkowym, akurat tyle było miejsca, montaż z pastą uszczelniającą i z opaskami. Króćce kata zostały nacięte wzdłużnie na około 1/2 długości (dwa nacięcia na każdym końcu naprzeciwko siebie). I po robocie.A teraz już po ponownym badaniu spalin na stacji diagnostycznej:
co = 0,03
hc = 48
Proszę porównać z wynikami z pierwszego postu. Zawartość co zmniejszyła się ponad 20-krotnie, a zaw. hc zmniejszyła się prawie czterokrotnie. Wniosek - opłaca się pokombinować, żeby się nie narobić albo nie pójść w koszty ( w ASO to nawet parę tys.) Tak więc ma Brylek dwa katalizatory, jest bardziej eko, ciszej jeździ a wydech zaczynając od kolektora ma najpierw sondę 1, potem kat 1, następnie sonda 2 i w końcu kat 2 (przed tłumikiem środkowym) .
Przetarłszy nowe szlaki zafirowe pozdrawiam wszystkich zafirozakręconych.
co = 0,03
hc = 48
Proszę porównać z wynikami z pierwszego postu. Zawartość co zmniejszyła się ponad 20-krotnie, a zaw. hc zmniejszyła się prawie czterokrotnie. Wniosek - opłaca się pokombinować, żeby się nie narobić albo nie pójść w koszty ( w ASO to nawet parę tys.) Tak więc ma Brylek dwa katalizatory, jest bardziej eko, ciszej jeździ a wydech zaczynając od kolektora ma najpierw sondę 1, potem kat 1, następnie sonda 2 i w końcu kat 2 (przed tłumikiem środkowym) .
Przetarłszy nowe szlaki zafirowe pozdrawiam wszystkich zafirozakręconych.