Pacjent Zafira A 2.0 dti 2001r
Witam , zaczynając od początku .. po zimie zafirka zaczęła miec problem z odpaleniem, brakiem mocy , wonia nieprzepalonego paliwa w spalinach przy odpaleniu i pojawiajaca się konttolka autka z kluczykiem po podłączeniu komputera błędów brak jeździłem z komputerem konttolka się pojawiała i nic . No dobrze zacznijmy się bawić wymienilem świece , dwa elektrozawory obok akumulatora , przewody podciśnienia wszystkie przepływomierz filtr paliwa wraz z obudową gdyż był wsadzony chyba z leona 1.9 ta puszka A nie wkład , filtr powietrza i.wiele więcej efekt pali na rys dymek dalej jest moc jest Ale do momentu gdy znów się nie zaświeci kontrolka i tryb awaryjnyAle znika tak samo nagle z tym że doszło do tego ze nie hasła bez wyciągnięcia kluczyka . Miesiąc temu auto zaczęło szrpac i gasnac i odpalac jak mu się uzna . Diagnoza pompa wtryskowa wyciągamy oddane do bosha na regenerację wraz ze sterownikiem , przy okazji wymienione gruszką obok dolotu wyczyszczony dolot bo nagaru mnóstwo wiele innych pi***ol i okazało się ze rozrząd przestawiony o niecale pol zabka Na dzień dzisiejszy auto odpala idealnie zawsze dymku niema nie gaśnie nie ciągnie nie przerywa chodzi lepiej rowniej Ale kontrolka pojawia się i znika dalej z tym ze zawsze gaśnie i odczuwalny brak mocy nawet bez zapalonej kontrolki to tak na 4 biegu 90 to Max na obroty się nie wkreca jak powinna . Stąd pytanie gdzie jeszcze poszukać co mogę jeszcze sprawdzić co wam się przytrafilo i najważniejsze potrzebuje fachowaca najlepiej z powołania i właśnie z forum z opcomem lub autotech2 żeby sprawdzil to raz a porządnie i wiedział na czym stoję najlepiej ze Śląska. I pytanie czy Egr mechsninczy mogę jakoś sprawdzić i czy on też niż powodować zapalanie sie kontrolki bo wiele już słyszałem. .
Zafira A 2.0 dti
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 sie 2018, 16:35
- Imię: Sebastian
- Auto: Opel Zafira A 2.0 dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20
Zafira A 2.0 dti
Ostatnio zmieniony 14 sie 2018, 17:38 przez Rozan, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Do kompletu brakuje mi oceny stanu pompy wakum i stanu podciśnienia bo to wygląda na przeładowanie lub nie doładowanie,czyli ez od turbiny. Nie wiem jakim interfejsem i programem to sprawdzasz ale jest kontrolka jest błąd.I jeszcze jedno ty masz elektroniczny egr?. czyli ta gruszka to ta od klapy gaszącej, a jak wygląda zaciąganie turbiny,jak reagują węże miękie czy twarde od turbiny do dolotu.
Ostatnio zmieniony 14 sie 2018, 20:23 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 sie 2018, 16:35
- Imię: Sebastian
- Auto: Opel Zafira A 2.0 dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20
A więc tak , sprawdzilem dziś podciśnienia były wporzadku czytałem twój temat o czyszczeniu zaworkow i filtrów zrobiłem to i faktycznie ten ez od gruszki był problemem mula i braku turbo za co z miejsca chciałbym Ci podziękować za ten poradnik . Ale niestety dalej pojawia się ta kontrolka Ale z nią odezwę się jutro jak podjadę na opcoma A co do egr mam mechaniczny.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2018, 14:49 przez Rozan, łącznie zmieniany 1 raz.