Branie oleju a ceramizer
Moderator: Sebu$
Niestety ale silnik X16XEL jest bublem ze strony opla. Jest on najbardziej olejożernym silnikiem. Miałem taki w Astrze F. Brał w zależności od tego czy miasto czy trasa - od 200ml do nawet 600 ml na 1000km. Chciałem nawet robić remont, ale na szczęście mój znajomy mechanik powiedział mi, że puki nie będzie brał powyżej litra na 1000km nie ma czego robić bo koszty duże, a może ze 100ml na 1000km będzie brał mniej.
1.8 16V już sa lepsze pod tym względem, ale zdarzają się dość olejożerne.
1.8 16V już sa lepsze pod tym względem, ale zdarzają się dość olejożerne.
Miałem osobiście styczność z ceramizerem. Renault megane coupe 97 r 2.0i 8V. Trochę brała olej ale to było około 100 ml na 1000 km. Większym problemem było ciśnienie na tłokach 12,5 12,5 11 9. Nie było innych objawów poza tym ciśnieniem. Wolałem ceramizer i po 1000 km ponownie sprawdziłem ciśnienie wszędzie było 12,5. Prawdę mówiąc za bardzo nie wierzę w takie cuda ale pomiary pokazują co innego.k. Kolega w oplu wymieniał jakieś gumki zaworów i po tej wymianie oleju nie brał.. Koszt niewielki bo bez ściągania głowicy podobno.
Ja także mam x18xe1 i 0,5 na 1000 km sobie oleju popija. Ostatnio czytałem w jakiejś gazecie typu Auto Świat o silnikach które biorą olej. I był tam pisali min. o naszym 1.8 oplowskim choć na szczęście nie na pierwszym miejscu był.
Co do ceramizera stosowałem go w corsie i powiem żę poprawia się napewno kultura pracy, silnik ciszej chodzi i lepiej się wkręca. Ale zależy to od radzaju zużycia/uszkodzenia silnika dlatego opinie są takie podzielone. Ojciec zalał kiedyś do Astry f 1.4 i nie było poprawy ale tam były walnięte uszczelniacze zaworów a na instrukcji ceramizera pisze ze pomaga tam gdzie zachodzi tarcie metal o metal.
Któryś z kolegów pisał o zmienie oleju i tu popieram. Do niedawna jeździłem Fabią na Mobilu i brała olej. Zmieniłem na SHELLA o tych samych parametrach i od wymiany do wymiany 200ml spadło od maximum. To jest ciekawsze niż ceramizer dwa oleje 10w40 a tu taka zmiana. Przedmówca pisał o jakimś innym a podobno też spadło spalanie.
Podsumowując ja zmienie na inna firme olej + ceramizer i zobaczymy....
Co do ceramizera stosowałem go w corsie i powiem żę poprawia się napewno kultura pracy, silnik ciszej chodzi i lepiej się wkręca. Ale zależy to od radzaju zużycia/uszkodzenia silnika dlatego opinie są takie podzielone. Ojciec zalał kiedyś do Astry f 1.4 i nie było poprawy ale tam były walnięte uszczelniacze zaworów a na instrukcji ceramizera pisze ze pomaga tam gdzie zachodzi tarcie metal o metal.
Któryś z kolegów pisał o zmienie oleju i tu popieram. Do niedawna jeździłem Fabią na Mobilu i brała olej. Zmieniłem na SHELLA o tych samych parametrach i od wymiany do wymiany 200ml spadło od maximum. To jest ciekawsze niż ceramizer dwa oleje 10w40 a tu taka zmiana. Przedmówca pisał o jakimś innym a podobno też spadło spalanie.
Podsumowując ja zmienie na inna firme olej + ceramizer i zobaczymy....
- johanes
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
- Imię: Johanes
- Lokalizacja: Gorlice
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam koledzy od świeże temat dotyczący ceramizera mój silnik ma nakręcone ponad 220000 przy ostatniej wymianie oleju CASTROLU 10W40 wlałem mu doktorka na początku było wszystko ok mniejsze zużycie oleju mniejsze kopcenie ale po zrobieniu 8 tysięcy znowu bierze olej i kopci zastanawiam się nad kupnem oleju mineralnego 15w40
ewentualnie ceramizer co o tym sadzicie ?
ewentualnie ceramizer co o tym sadzicie ?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3064
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ja bym zaczął od zmiany oleju na jakiś lepszy, valvoline, liqui moly 10w40
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- johanes
- Przeglądacz
- Posty: 65
- Rejestracja: 03 lis 2009, 17:03
- Imię: Johanes
- Lokalizacja: Gorlice
- Auto: opel zafira a
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
chyba zacznę od oleju valvoline 10W40 znalazłem taki na allegro http://allegro.pl/valvoline-maxlife-10w ... 20042.html przez parę lat jeździłem na castrolu ale te ciągle dolewki
-
- Świeżak
- Posty: 17
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:18
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Tczew
- Auto: Opel Zafira B - 1.8 PB
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
Witam.
Moja Zafira Z18XE z 2003 roku którą posiadam niespełna 1.5 roku zużywała 0.4 L oleju na 1000 km. przy przebiegu 232 kk. Czyli było nieźle. Po półrocznej eksploatacji na PB założyłem LPG. Zużycie oleju wzrosło do 0.6 L na 1000 km. Dwu krotnie aplikowałem Ceramizer ale w moim przypadku to nic nie pomogło jeżeli chodzi o zużycie oleju (VALVOLINE 5W40). Na LPG zrobiłem 9.5 kk.(10 mc-y) i rozleciał się silnik no może przesadziłem. Wypalił czy wytopił się zawór z 4 cylindra. Obecnie jestem po naprawie głowicy (wymiana wszystkich zaworów + uszczelniacze) i sam jestem ciekaw jak będzie z zużyciem oleju?
Mam też pytanie czy po takiej naprawie mogę śmigać na LPG czy musi się to jakoś wszystko ułożyć na PB ?
Moja Zafira Z18XE z 2003 roku którą posiadam niespełna 1.5 roku zużywała 0.4 L oleju na 1000 km. przy przebiegu 232 kk. Czyli było nieźle. Po półrocznej eksploatacji na PB założyłem LPG. Zużycie oleju wzrosło do 0.6 L na 1000 km. Dwu krotnie aplikowałem Ceramizer ale w moim przypadku to nic nie pomogło jeżeli chodzi o zużycie oleju (VALVOLINE 5W40). Na LPG zrobiłem 9.5 kk.(10 mc-y) i rozleciał się silnik no może przesadziłem. Wypalił czy wytopił się zawór z 4 cylindra. Obecnie jestem po naprawie głowicy (wymiana wszystkich zaworów + uszczelniacze) i sam jestem ciekaw jak będzie z zużyciem oleju?
Mam też pytanie czy po takiej naprawie mogę śmigać na LPG czy musi się to jakoś wszystko ułożyć na PB ?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
To że jest olej XXXXXXXXX 5W40 nie znaczy że jest ok, dopiero będzie ok jak będzie spełniał normy producenta samochodu i wtedy będzie brał olej jak pisze producent samochodu nie zależnie od ilości km zawsze ten sam, choć normy w twoim przypadku nie będą zgodne bo masz dołożone LPG i trza poszukać takiego oleju co by obejmował benzyne i LPG.Stosując jaki kolwiek olej poniżej przypisanej normy można powiedzieć że nic się nie zatrze ale pożyje krócej np co co napisałeś.
Z tego co wiem to do benzyny olej 10W40 się stosuje w dieslu nie można stosować 10W40 tylko 5W30/40 pisze o zafirze A DTL.Ja na swojej zafirze zrobiłem 480000KM na 5W30 i nie miałem problemów z braniem oleju ponad norme jeśli chodzi o autostrady w mieście wcale nie brała i myśle że złodziej który sobie ją pożyczył i zapomniał odstawić sporo jeszcze pojeździ.
Poczytaj też tu viewtopic.php?f=29&t=2003
Z tego co wiem to do benzyny olej 10W40 się stosuje w dieslu nie można stosować 10W40 tylko 5W30/40 pisze o zafirze A DTL.Ja na swojej zafirze zrobiłem 480000KM na 5W30 i nie miałem problemów z braniem oleju ponad norme jeśli chodzi o autostrady w mieście wcale nie brała i myśle że złodziej który sobie ją pożyczył i zapomniał odstawić sporo jeszcze pojeździ.
Poczytaj też tu viewtopic.php?f=29&t=2003
Ostatnio zmieniony 01 paź 2018, 20:26 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.