DIESEL 2.0 DTI BRAK OLEJU W SILNIKU
Moderator: Sebu$
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2471
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Obejrzyj ten filmik. Może trochę objaśni Ci jak to działa i jakie mogą być awarie turbiny. Jest też wzmianka na temat ubywającego oleju.
https://www.youtube.com/watch?v=rWFowwHfCaM
https://www.youtube.com/watch?v=rWFowwHfCaM
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Turbina pracuje cały czas po zapaleniu silnika a jej szybkość zależy od siły spalin i działania czujników.
Kopci jak jest dużo oleju a jak mało to nie musi kopcić,ale piszesz że wymieniałeś turbine i dalej olej ubywa.Ja bym zaczął szukać wycieków oleju np:
1.Z pod pompy wakum
2.Z pod uszczelki głowicy,pokrywy zaworów
3.Z pod czujnika ciśnienia oleju czy czasem nie przebity
4.W zbiorniczku wyrównawczym czy pojawia się olej
5.Rurki ciśnienia oleju do turbiny lubią pękać na harmonijce i okuciu guma-ruka.
6.Zrób odprowadzenie wężyka z przedmuchu silnika na pokrywie zaworów żeby wyłapać czy tamtędy leci olej tylko zaślep wlot do węża do turbo
7.Na koniec zostają uszczelki trawersów czy nie przepuszczają oleju do paliwa tak to można sprawdzić.
Jak to sprawdzisz to daj znać co wyszło w praniu pomyślimy co dalej.
Jak silnik będzie suchy jak pieprz z zewnątrz zostaje ci punkt 4,6,7.
Kopci jak jest dużo oleju a jak mało to nie musi kopcić,ale piszesz że wymieniałeś turbine i dalej olej ubywa.Ja bym zaczął szukać wycieków oleju np:
1.Z pod pompy wakum
2.Z pod uszczelki głowicy,pokrywy zaworów
3.Z pod czujnika ciśnienia oleju czy czasem nie przebity
4.W zbiorniczku wyrównawczym czy pojawia się olej
5.Rurki ciśnienia oleju do turbiny lubią pękać na harmonijce i okuciu guma-ruka.
6.Zrób odprowadzenie wężyka z przedmuchu silnika na pokrywie zaworów żeby wyłapać czy tamtędy leci olej tylko zaślep wlot do węża do turbo
7.Na koniec zostają uszczelki trawersów czy nie przepuszczają oleju do paliwa tak to można sprawdzić.
Jak to sprawdzisz to daj znać co wyszło w praniu pomyślimy co dalej.
Jak silnik będzie suchy jak pieprz z zewnątrz zostaje ci punkt 4,6,7.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2018, 19:21 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 gru 2018, 22:29
- Imię: Łukasza
- Auto: Opel zafira a 2.0dti
- Model: zafira
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Wszystkie uszczelki były wymienione czujniki tesz nowa chłodnica nowy płyn nie ma tam nic w zbiorniku wyrównawczym
Dodano po 28 minutach 3 sekundach:
Jak wymienić uszczelki trawersów
Dodano po 3 minutach 10 sekundach:
I jak rozróżnić ropę od oleju takie sprawdzenie
Dodano po 30 minutach 44 sekundach:
Jeżeli będzie leciał olej z przedmuchu silnika na pokrywie zaworów to dobrze czy źle pytam bo to moje pierwsze auto i na mechanice się nie znam
Dodano po 28 minutach 3 sekundach:
Jak wymienić uszczelki trawersów
Dodano po 3 minutach 10 sekundach:
I jak rozróżnić ropę od oleju takie sprawdzenie
Dodano po 30 minutach 44 sekundach:
Jeżeli będzie leciał olej z przedmuchu silnika na pokrywie zaworów to dobrze czy źle pytam bo to moje pierwsze auto i na mechanice się nie znam
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 gru 2018, 22:29
- Imię: Łukasza
- Auto: Opel zafira a 2.0dti
- Model: zafira
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Kolego sprawdziłem dzisiaj trawersy weżykami leci powoli olej i co teraz.
Dodano po 1 godzinie 52 minutach 11 sekundach:
Jaki zestaw mam kupić żeby to uszczelnic żeby jusz puzniej tego nie rozbierać
Dodano po 1 godzinie 59 minutach 26 sekundach:
Jak to rozebrać żeby nie przestawić rożądu
Dodano po 2 minutach 29 sekundach:
Jak to rozebrać żeby nie przestawić rożądu
Dodano po 2 godzinach 16 minutach 27 sekundach:
Dlaczego tak powoli leci ten olej
Dodano po 1 godzinie 52 minutach 11 sekundach:
Jaki zestaw mam kupić żeby to uszczelnic żeby jusz puzniej tego nie rozbierać
Dodano po 1 godzinie 59 minutach 26 sekundach:
Jak to rozebrać żeby nie przestawić rożądu
Dodano po 2 minutach 29 sekundach:
Jak to rozebrać żeby nie przestawić rożądu
Dodano po 2 godzinach 16 minutach 27 sekundach:
Dlaczego tak powoli leci ten olej
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Oringi+ uszczelniacze takie:
https://allegro.pl/listing?string=ZESTA ... i-1-0-1221
Tu masz mały pomocnik przy wymianie nie musisz odkręcać zębatki łańcucha wałka rozrządu tylko spiąć trytytkami co by łańcuch nie przeskoczył,trawersy wysuniesz po podniesieniu lekko wałka do góry.
Należy nie zadawać tyle pytań tylko troszkę poszperać na forum bo tu wszystko jest za darmo.
viewtopic.php?f=29&t=21579
https://allegro.pl/listing?string=ZESTA ... i-1-0-1221
Tu masz mały pomocnik przy wymianie nie musisz odkręcać zębatki łańcucha wałka rozrządu tylko spiąć trytytkami co by łańcuch nie przeskoczył,trawersy wysuniesz po podniesieniu lekko wałka do góry.
Należy nie zadawać tyle pytań tylko troszkę poszperać na forum bo tu wszystko jest za darmo.
viewtopic.php?f=29&t=21579
Ostatnio zmieniony 27 gru 2018, 21:19 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 gru 2018, 22:29
- Imię: Łukasza
- Auto: Opel zafira a 2.0dti
- Model: zafira
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Fajnie dzięki kolego mam pytanie dlaczego tak pomału leciał olej czy tryski będą dobre i czy podkładki też muszę wymienić miedziane
Ostatnio zmieniony 27 gru 2018, 22:43 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ssanie pompy z powrotów przez małą nieszczelność uszczelniacza a w dodatku olej gęściejszy więc ssało go powoli.podkładek nie musisz wymieniać tylko uszczelniacze i te oringi i tu mała uwaga miejsce stykania się uszczelniacza z trawersem musi być odtłuszczone i to dobrze żeby podczas dokręcania trawersa uszczelniacz nie zjechał z trawersa na bok bo będzie wtedy nieszczelność na nowo,tak samo miejsca oringów też odtłuścić a same oringi posmarować pastą uszczelniającą "REINZOSIL" będzie pewność że tamtędy nie będzie wyciekał ci olej.
Jak to wykonasz to zrób test z buteleczką na olej z powrotu.A jeżeli ci olej szedł powrotani do pompy to była dobrze smarowana ale i jest teraz w paliwie weź je teraz wyjeździł do puki nie ma mrozu bo podczas mrozu olej zgęstnieje i zatka ci filtr paliwa a pompa nie pierwszej młodości i ssanie ma mniejsze.
Jak to wykonasz to zrób test z buteleczką na olej z powrotu.A jeżeli ci olej szedł powrotani do pompy to była dobrze smarowana ale i jest teraz w paliwie weź je teraz wyjeździł do puki nie ma mrozu bo podczas mrozu olej zgęstnieje i zatka ci filtr paliwa a pompa nie pierwszej młodości i ssanie ma mniejsze.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2018, 16:24 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 gru 2018, 22:29
- Imię: Łukasza
- Auto: Opel zafira a 2.0dti
- Model: zafira
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Mam wyciek z pompy tryskowej w miejscu gdzie jest regulacja prędkości tłoczenia czy mogę to rozkręcić i uszczelnic
Ostatnio zmieniony 31 gru 2018, 02:20 przez Łukasza, łącznie zmieniany 2 razy.