Czujnik położenia wału, błąd
Moderator: Sebu$
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Witam, coś dodam w temacie, ale odnośnie silnika z18xe zafira 2003r
Wczoraj zapaliła mi się kontrolka, od razu na trasie się zatrzymałem, żeby sprawdzić błąd:
wyłączyłem zapłon, wcisnąłem gaz i hamulec do oporu, po czym włączyłem zapłon.
Kontrolka mrugnęła 10razy 3 razy 3 razy 5 razy
Czyli błąd 0335 - sprawdziłem w necie: uszkodzenie czujnika wału
Auto normalnie jechało, normalnie odpalało.
Gdy byłem w domu, podniosłem auto na lewarku, wczołgałem się pod auto. Czujnik jest pod filtrem oleju, wkręcony w blok ( jeszcze pod nim niżej jest czujnik poziomu oleju).Odpiąłem wtyczkę i wykręciłem ten czujnik (mocowany jedną śrubą na klucz 10).
Po odpięciu wtyczki, z ciekawości spróbowałem zapalić auto (na lewarku), i zapaliło - jednak nieco dłużej zakręcił rozrusznikiem, może z 2 sekundy
Wyczyściłem wtyczkę i czujnik, posprawdzałem kable, porobiłem zdjęcia i wkręciłem z powrotem.
Odpiąłem klemę z aku na 10minut, przykręciłem
Po odpaleniu auta dalej się świeciła kontrolka.
Zrezygnowany poszedłem do domu, i w allegro wpisałem: czujnik wału z18xe, i wyskoczyły różne, w tym oryginalny za 160zł siemens.
Przypomniałem sobie jednak,że mam silnik na części, i może mam ten czujnik tam wkręcony? Postanowiłem podjechać i to sprawdzić, i tu moje zaskoczenie: po wejściu do auta i odpaleniu silnika kontrolka zgasła.
Teraz będę obserwował co i jak
Więc akurat w tym silniku auto odpali nawet z odpiętym czujnikiem wału
Z kolei szwagier miał w roverze75 uszkodzony czujnik wałka rozrządu, to mu nie palił czasem na ciepłym
Więc nie ma reguły z tymi czujnikami
Wczoraj zapaliła mi się kontrolka, od razu na trasie się zatrzymałem, żeby sprawdzić błąd:
wyłączyłem zapłon, wcisnąłem gaz i hamulec do oporu, po czym włączyłem zapłon.
Kontrolka mrugnęła 10razy 3 razy 3 razy 5 razy
Czyli błąd 0335 - sprawdziłem w necie: uszkodzenie czujnika wału
Auto normalnie jechało, normalnie odpalało.
Gdy byłem w domu, podniosłem auto na lewarku, wczołgałem się pod auto. Czujnik jest pod filtrem oleju, wkręcony w blok ( jeszcze pod nim niżej jest czujnik poziomu oleju).Odpiąłem wtyczkę i wykręciłem ten czujnik (mocowany jedną śrubą na klucz 10).
Po odpięciu wtyczki, z ciekawości spróbowałem zapalić auto (na lewarku), i zapaliło - jednak nieco dłużej zakręcił rozrusznikiem, może z 2 sekundy
Wyczyściłem wtyczkę i czujnik, posprawdzałem kable, porobiłem zdjęcia i wkręciłem z powrotem.
Odpiąłem klemę z aku na 10minut, przykręciłem
Po odpaleniu auta dalej się świeciła kontrolka.
Zrezygnowany poszedłem do domu, i w allegro wpisałem: czujnik wału z18xe, i wyskoczyły różne, w tym oryginalny za 160zł siemens.
Przypomniałem sobie jednak,że mam silnik na części, i może mam ten czujnik tam wkręcony? Postanowiłem podjechać i to sprawdzić, i tu moje zaskoczenie: po wejściu do auta i odpaleniu silnika kontrolka zgasła.
Teraz będę obserwował co i jak
Więc akurat w tym silniku auto odpali nawet z odpiętym czujnikiem wału
Z kolei szwagier miał w roverze75 uszkodzony czujnik wałka rozrządu, to mu nie palił czasem na ciepłym
Więc nie ma reguły z tymi czujnikami
Ja chciałbym się podpiąc pod temat.
W mojej zafirze B też coś jest nie tak nie dawno włączyła sie kontrolka samochodu z kluczykiem
I samochód ciężko odpala, czasami za 3, 4 razem a czasami nawet za siódmym....Podłączułem u kolegi to auto do komputera i wyskoczył błąd czujnika położenia wału...Teraz mam pytanie czy na pewno jest to to czy coś innego np DPF???
Dodam że jak auto odpali to nie ma z nim problemów, obroty nie falują ani auto nie gaśnie....
W mojej zafirze B też coś jest nie tak nie dawno włączyła sie kontrolka samochodu z kluczykiem
I samochód ciężko odpala, czasami za 3, 4 razem a czasami nawet za siódmym....Podłączułem u kolegi to auto do komputera i wyskoczył błąd czujnika położenia wału...Teraz mam pytanie czy na pewno jest to to czy coś innego np DPF???
Dodam że jak auto odpali to nie ma z nim problemów, obroty nie falują ani auto nie gaśnie....
- mariusz_technik
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
- Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
- Model:
Pozwolę sobie odgrzebać temat.
Otóż objawy mam klasyczne dla uszkodzenia tego czujnika. Zadowolony, ze nie jest to specjalnie trudne, zamówiłem na allegro owy czujnik.
Doszedł. Wypakowałem, pojechałem do znajomego na kanał. Czujnika znaleźć nie mogłem, bo mi nie pasował kształtem. No i nie pasuje.
Mam czujnik w aucie taki, jak ten:
a dostałem taki, jak ten:
teraz pytanie: czy do tego,c o dostałem szukać kabla, czy też odesłać (albo przynajmniej próbować) i kupić ten, co pasuje? Czy one sa wymienne?
Zafira 2.0DTI Y20DTH
Otóż objawy mam klasyczne dla uszkodzenia tego czujnika. Zadowolony, ze nie jest to specjalnie trudne, zamówiłem na allegro owy czujnik.
Doszedł. Wypakowałem, pojechałem do znajomego na kanał. Czujnika znaleźć nie mogłem, bo mi nie pasował kształtem. No i nie pasuje.
Mam czujnik w aucie taki, jak ten:
a dostałem taki, jak ten:
teraz pytanie: czy do tego,c o dostałem szukać kabla, czy też odesłać (albo przynajmniej próbować) i kupić ten, co pasuje? Czy one sa wymienne?
Zafira 2.0DTI Y20DTH
Witam !!!
Czy ktoś z was miał problem z czujnikiem prędkości obrotowej. Dokładnie chodzi o błędy P0725 i P1335. Objawia się to tym ze po uruchomieniu silnika i po przejechaniu okolo 2 km. Zośka przechodzi w tryb awaryjny. w trakcie jazdy obrotomierz spada do zera. Gdy stoje na swiatłach na wolnym biegu obroty bardzo faluja i Zośka sie dusi, od czasu do czasu zgaśnie.
Powiedzcie co z tym zrobic. Mam cichą nadzieje ze można czujnik wymienic i obejdzie sie bez wymiany pompy wtryskowej
Czy ktoś z was miał problem z czujnikiem prędkości obrotowej. Dokładnie chodzi o błędy P0725 i P1335. Objawia się to tym ze po uruchomieniu silnika i po przejechaniu okolo 2 km. Zośka przechodzi w tryb awaryjny. w trakcie jazdy obrotomierz spada do zera. Gdy stoje na swiatłach na wolnym biegu obroty bardzo faluja i Zośka sie dusi, od czasu do czasu zgaśnie.
Powiedzcie co z tym zrobic. Mam cichą nadzieje ze można czujnik wymienic i obejdzie sie bez wymiany pompy wtryskowej
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
To jest czujnik:mkwg pisze:Witam, gdzie znajduje sie ten czujnik podaje numer 55555806
byłem dziś u mechanika i nie mógł go znaleźć ?
Dziękuje.
55555806 - CZUJNIK, ZESP., POŁOŻENIE WAŁU KORBOWEGO dla Zafiry B
Ten temat dotyczy Zafiry A
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2015, 19:55 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:47
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraśnik
- Auto: Opel Zafira 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam jestem nowy na forum dlatego proszę o wyrozumiałość
Wczoraj wymieniłem oringa na czujniku bo mi sie sączył z pod niego olej. Operacja jak by sie mogło wydawać bardzo prosta jednak po zakończeniu wymiany Zafirka bardzo ciężko dopaliła i sie nie wkręcała na obroty. Podłączyłem pod komputer wywaliło błąd tego czujnika błąd skasowałem odpaliłem i znowu to samo. Kupiłem dziś drugi czujnik sytuacja sie powtórzyła. Oba czujniki sprawne sprawdzane na mierniku. Co może być przyczyną? Spotkał sie ktoś z czymś takim ?
Wczoraj wymieniłem oringa na czujniku bo mi sie sączył z pod niego olej. Operacja jak by sie mogło wydawać bardzo prosta jednak po zakończeniu wymiany Zafirka bardzo ciężko dopaliła i sie nie wkręcała na obroty. Podłączyłem pod komputer wywaliło błąd tego czujnika błąd skasowałem odpaliłem i znowu to samo. Kupiłem dziś drugi czujnik sytuacja sie powtórzyła. Oba czujniki sprawne sprawdzane na mierniku. Co może być przyczyną? Spotkał sie ktoś z czymś takim ?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2280
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Przeczyść dokładnie styki wtyczki
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:47
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraśnik
- Auto: Opel Zafira 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
styki wyczyszczone dalej to samo wywala błąd czujnika ciężko pali i sie wkręca na obroty
Dodano po 1 godzinie 42 minutach 34 sekundach:
Czy to może być komputer?
Dodano po 1 godzinie 42 minutach 34 sekundach:
Czy to może być komputer?
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Teoretycznie powinien działać, ale niekoniecznie, ponieważ masz sterownik Siemensa, który niestety nie zawsze współdziała z zamiennikami.
Oczywiście!
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:47
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraśnik
- Auto: Opel Zafira 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Wymieniłem czujnik na oryginalnego simensa dalej wywala błąd czujnik położenia wału obwód otwarty do mechanika dopiero w poniedziałek zaprowadzam. Ktoś ma jakiś pomysł może ?