No dobrze a czy to normalne ze jak odkrece korek to po kilku minutach pracy silnika wywala płyn ?ryba1 pisze: ↑02 cze 2018, 07:21 Po 1-sze wody się nie dolewa bo to zaciera pompę. 2 sprawa ja za mocno korek dokrecony to przez odpowietrznik nic nie pójdzie. 99% co przyjeżdża na robotę ma dowalony korek od zbiornika płynu na maxa. Korek musi być lekko dokrecony z wyczuciem żeby układ mógł się odpowietrzyc. Wystarczy po pakowaniu spróbować lekko odkręcić i od razu życzy. Jak się lekko dokrecic nie ma tego objawy.
Uszczelka pod glowicą
Moderator: Sebu$
- muraww
- Przeglądacz
- Posty: 63
- Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Płock
- Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Jak sie zagrzeje do 90*C i po kilku minutach odkręcisz korek a masz za dużo płynu to wywali płyn. Zagrzej auto wieczorem, odstaw na noc i rano spróbuj odkręcić. Nie powinno być żadnego ciśnienia. Jeśli będzie to korek od zbiorniczka do wymiany bo nie upuszcza ciśnienia
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- muraww
- Przeglądacz
- Posty: 63
- Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Płock
- Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Rano nie ma zadnego cisnienia bo juz sprawdzalem, nic nie syczy i weże są miekkie. Chodzi mi o to że jak odkręce korek w zbiorniku na zimnym i go odpalę to jak się już rozgrzeje i otworzy się termostat to wywala płyn. Czy to jest normalny obiaw?Tazz pisze: ↑06 cze 2018, 10:04 Jak sie zagrzeje do 90*C i po kilku minutach odkręcisz korek a masz za dużo płynu to wywali płyn. Zagrzej auto wieczorem, odstaw na noc i rano spróbuj odkręcić. Nie powinno być żadnego ciśnienia. Jeśli będzie to korek od zbiorniczka do wymiany bo nie upuszcza ciśnienia
Dodano po 54 sekundach:
a korek jest nowy w zeszłym tygodniu zmieniłem
System chłodzenia pracuje dobrze tylko w układzie zamkniętym. nie mozna otwierać korka i zagrzewać silnika bo płynu zawszecos tam wyleci .
- muraww
- Przeglądacz
- Posty: 63
- Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Płock
- Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Koledzy ttochę mnie uspokoiliście cały czas obserwuję zafirynde i poza przyrostem płynu i twardymi wężamj nic się z nią nie dzieje. Od kiedy płynu jest w połowie zbiornika nic nie wywala. Mam cały czas fobie i codziennie po trzy razy zaglądam pod maskę
Dodano po 1 minucie 3 sekundach:
Jeszcze jedno pytanie. Czy może sie do układu przedostawać LPG ?
Dodano po 1 minucie 3 sekundach:
Jeszcze jedno pytanie. Czy może sie do układu przedostawać LPG ?
- bykmark
- Mieszkaniec
- Posty: 354
- Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Małopolska
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Kolego sprawdź testerem czy CO2 jest w układzie chłodzenia i wszystko będzie wiadomo.
Ponadto węże układu chłodzenia będą twardsze po nagrzaniu silnika ale nie tak (jak kamień), że nie da ich ścisnąć.
Jeśli się nie da ich ścisnąć to będzie świadczyło że gazy spalinowe przedostają sie do układu chłodzenia.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 kwie 2019, 08:26
- Imię: Pawwl
- Lokalizacja: Uk
- Auto: Opel Zafira b 1.9
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z19dth
Czy ktoś z was wymieniał uszczelkę pod głowicą w 1.9 120 koni może ktoś ma jakiś namiar na filmik jak to zrobić czy to jest bardzo ciężko
Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
Cześć wymieniał ktoś może uszczelkę pod głowicą 1,9 120 koni może ktoś ma jakiś namiar na filmik jak to zrobić czy to jest ciężko czy może lepiej oddać to do warsztatu
Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
Cześć wymieniał ktoś może uszczelkę pod głowicą 1,9 120 koni może ktoś ma jakiś namiar na filmik jak to zrobić czy to jest ciężko czy może lepiej oddać to do warsztatu