A od kiedy to się odpowietrza "pod prąd"?Korn pisze:Nie próbował uzupełnić płynu tylko właśnie odpowietrzyć układ - czyli wypchnąć ewentualne powietrze poprzez pompkę i otwarty zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego. Pytanie właśnie czy tak się robi i pompka powinna przepuścić - bo moja nie puszcza ani jak jest zamknięta, ani jak otwarta. A może to kwestia odpowiedniego ciśnienia.
Pompa sprzęgła 2.0 DTI
Moderator: Sebu$
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4086
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Oczywiście!
No nie wiem.
http://forum.opel24.com/topic/21344-odp ... -sprzegla/
http://honda-wm.pl/index.php?topic=1734.0
Co prawda inne auta, ale metoda taka sama. Więc może coś w tym jest
http://forum.opel24.com/topic/21344-odp ... -sprzegla/
http://honda-wm.pl/index.php?topic=1734.0
Co prawda inne auta, ale metoda taka sama. Więc może coś w tym jest
Witam czy ktoś orientuje się jak wymienić popmke sprzegła w Zafira 2.0 Dti 2001r. Co trzeba ściągnąć żeby dostać się do pompki?
Problem polega na tym że sprzęgło jest bardzo miękkie i nie można wrzucić biegu na zapalonym silniku a na wyłączonym biegi wchodzą normalnie. Próbowałem też odpowietrzyć ale nie da się cały czas leci powietrze.Powiem tylko że nie znalazłem nigdzie takiego tematu.pozdrawiam.
Problem polega na tym że sprzęgło jest bardzo miękkie i nie można wrzucić biegu na zapalonym silniku a na wyłączonym biegi wchodzą normalnie. Próbowałem też odpowietrzyć ale nie da się cały czas leci powietrze.Powiem tylko że nie znalazłem nigdzie takiego tematu.pozdrawiam.
- stasnowak
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 08 cze 2017, 09:32
- Imię: Stanisław
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Zafira A 2.0 DI 16V Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
Objawy: miękki pedał , płynu tak jakby przybyło ? "pod korek"
Teza: padła pompa sprzęgłowa
Czynności :
W kabinie pod kierownicą:
zdejmujemy plastik ochronny nad pedałami, odłączamy plastik od nadmuchu
przy pedałach , zdejmujemy zawleczkę z czpienia (bolca) łączącego pedał sprzęgła z dźwignią (cięgnem) pompy,
wspomniany czpień z lewej strony blokowany jest przez sprężynę , trzeba ją lekko przesunąć aby wyjąć czpień (bolec)
teraz aby odkręcić pompę potrzebny jest klucz nasadowy 13 i odpowiednie przedłużki i przegub.
BARDZO WAŻNE !!! uwaga na czujnik położenia pedału sprzęgła można go bardzo łatwo uszkodzić
Pod maską:
wyjmujemy akumulator i podstawę akumulatora
zdejmujemy gumę przy podszybiu, zdejmujemy plastik osłaniający mechanizm wycieraczek.
odkręcamy dwie śruby i dwie nakrętki od ??? przesłony (przegrody) przedziału silnika , wyjmujemy tę przesłonę ,
nad ABS-em jest skrzynka z przekaźnikami i bezpiecznikami , otwieramy ją , wyjmujemy wszystko ze środka ,
demontujemy (wysuwamy) obudowę dolną tej skrzynki w oddali ukazuje się pompa sprzęgła,
dla wygody można zdjąć z zaczepów zbiornik płynu chłodniczego oraz zdjąć z zaczepów skrzynkę z przekaźnikami na prawo od tej zdemontowanej wcześniej.
Teraz najtrudniejsze ,bo jest bardzo mało miejsca, wygiętym "szpikulczem" zdjąć ('w prawo") zawleczkę na pompie i uważać aby nie spadła
wyciągamy z pompy przewód który idzie do siłownika w skrzyni biegów,
zdejmujemy przy pompie przewód do zbiornika z płynem hamulcowym (nie jest to proste) zabezpieczamy ten przewód,
wyjmujemy pompę
Jeżeli jesteś na tym etapie możesz być z siebie dumny i zrobić sobie odpoczynek.
Teraz wkładamy pompę,
przykręcamy to co trzeba w kabinie
pod maską zakładamy przewody hydrauliczne (pamiętajmy o zawleczce przy pompie)
=== odpowietrzanie===
odkręcamy odpowietrznik
na element do odpowietrzania zakładamy przewód np. igelitowy fi 7mm, zawór zwrotny , drugi przewód , jego końcówkę do butelki
pompujemy pedałem aż będzie mało płynu w zbiorniczku, dolewamy świeży płyn,
możemy sobie przepłukać świeżym płynem , zakręcamy odpowietrznik,
sprawdzamy czy pedał jest w miarę twardy jak kiedyś - jeżeli tak to
składamy wszystko do kupy i robimy jazdę próbną.
- jeżeli przy przekroczeniu 120 km/h zaświeci się Check Engine i nie zgaśnie to prawdopodobnie czujnik położenia pedału sprzęgła został przesunięty i wskazuje wciśnięte sprzęgło, a jeżeli zapali się i zgaśnie i w tym czasie silnik szarpnie albo zgaśnie na chwilę to kable nie łączą np. czujnik położenia wału albo coś.
=== PRZYPOMINAM === wszelkie czynności robicie na własną odpowiedzialność !
Teza: padła pompa sprzęgłowa
Czynności :
W kabinie pod kierownicą:
zdejmujemy plastik ochronny nad pedałami, odłączamy plastik od nadmuchu
przy pedałach , zdejmujemy zawleczkę z czpienia (bolca) łączącego pedał sprzęgła z dźwignią (cięgnem) pompy,
wspomniany czpień z lewej strony blokowany jest przez sprężynę , trzeba ją lekko przesunąć aby wyjąć czpień (bolec)
teraz aby odkręcić pompę potrzebny jest klucz nasadowy 13 i odpowiednie przedłużki i przegub.
BARDZO WAŻNE !!! uwaga na czujnik położenia pedału sprzęgła można go bardzo łatwo uszkodzić
Pod maską:
wyjmujemy akumulator i podstawę akumulatora
zdejmujemy gumę przy podszybiu, zdejmujemy plastik osłaniający mechanizm wycieraczek.
odkręcamy dwie śruby i dwie nakrętki od ??? przesłony (przegrody) przedziału silnika , wyjmujemy tę przesłonę ,
nad ABS-em jest skrzynka z przekaźnikami i bezpiecznikami , otwieramy ją , wyjmujemy wszystko ze środka ,
demontujemy (wysuwamy) obudowę dolną tej skrzynki w oddali ukazuje się pompa sprzęgła,
dla wygody można zdjąć z zaczepów zbiornik płynu chłodniczego oraz zdjąć z zaczepów skrzynkę z przekaźnikami na prawo od tej zdemontowanej wcześniej.
Teraz najtrudniejsze ,bo jest bardzo mało miejsca, wygiętym "szpikulczem" zdjąć ('w prawo") zawleczkę na pompie i uważać aby nie spadła
wyciągamy z pompy przewód który idzie do siłownika w skrzyni biegów,
zdejmujemy przy pompie przewód do zbiornika z płynem hamulcowym (nie jest to proste) zabezpieczamy ten przewód,
wyjmujemy pompę
Jeżeli jesteś na tym etapie możesz być z siebie dumny i zrobić sobie odpoczynek.
Teraz wkładamy pompę,
przykręcamy to co trzeba w kabinie
pod maską zakładamy przewody hydrauliczne (pamiętajmy o zawleczce przy pompie)
=== odpowietrzanie===
odkręcamy odpowietrznik
na element do odpowietrzania zakładamy przewód np. igelitowy fi 7mm, zawór zwrotny , drugi przewód , jego końcówkę do butelki
pompujemy pedałem aż będzie mało płynu w zbiorniczku, dolewamy świeży płyn,
możemy sobie przepłukać świeżym płynem , zakręcamy odpowietrznik,
sprawdzamy czy pedał jest w miarę twardy jak kiedyś - jeżeli tak to
składamy wszystko do kupy i robimy jazdę próbną.
- jeżeli przy przekroczeniu 120 km/h zaświeci się Check Engine i nie zgaśnie to prawdopodobnie czujnik położenia pedału sprzęgła został przesunięty i wskazuje wciśnięte sprzęgło, a jeżeli zapali się i zgaśnie i w tym czasie silnik szarpnie albo zgaśnie na chwilę to kable nie łączą np. czujnik położenia wału albo coś.
=== PRZYPOMINAM === wszelkie czynności robicie na własną odpowiedzialność !
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2019, 22:33 przez stasnowak, łącznie zmieniany 3 razy.