No właśnie wiem podlaczalem pod dwa różne programy i kicha w jednym nic a w drogim te błędy.
Nie mogę odpalić mojej ZAFIRY
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Tester interfejs diagnostyczny DS-150E NEW VCI OBDII Cars, ryżowe ludki robią ale protokoły do opla nie pasują i są takie a nie inne cyrki z nr błędów.One czytają błędy generyczne:
Błędy generyczne: błędy które definiuje się dla każdego producenta tak samo.
A powinny czytać:
Błędy specyficzne dla danego producenta: są to błędy, których definicja jest ściśle związana z danym producentem samochodów, dla każdej marki dany numer błędu będzie posiadał inną definicję.
Funkcja multiplekser (DS-150E) 2xHS obsłuży:
(ISO 11898-2)
SW (SAE J2411)
K/L (ISO 9141-2)
VPW (J1850)
PWM (J1850)
RS485 (J1708)
TTL
(SPI, analogowe w, 5 volt out).
A do opla potrzeba
(kw1281) starsze
(kwp2000) nowsze
Nie wszystkie auta o których ryżowe piszą można podpiąć i zdiagnozować niestety.
Poprawiłem błędy ortograficzne - Kocur
Błędy generyczne: błędy które definiuje się dla każdego producenta tak samo.
A powinny czytać:
Błędy specyficzne dla danego producenta: są to błędy, których definicja jest ściśle związana z danym producentem samochodów, dla każdej marki dany numer błędu będzie posiadał inną definicję.
Funkcja multiplekser (DS-150E) 2xHS obsłuży:
(ISO 11898-2)
SW (SAE J2411)
K/L (ISO 9141-2)
VPW (J1850)
PWM (J1850)
RS485 (J1708)
TTL
(SPI, analogowe w, 5 volt out).
A do opla potrzeba
(kw1281) starsze
(kwp2000) nowsze
Nie wszystkie auta o których ryżowe piszą można podpiąć i zdiagnozować niestety.
Poprawiłem błędy ortograficzne - Kocur
Ostatnio zmieniony 18 paź 2018, 21:40 przez Kocur, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 paź 2018, 13:34
- Imię: Bartek
- Auto: Zafira a 2.0dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z2.0dti
A widzisz czyli ten nie pasuje, dzięki bo o tym pojęcia nie miałem. Czyli muszę ogarnąć interfejs pasujący do Opla i wtedy jeszcze raz spróbować. Na dniach będzie ta niemożliwe posprawdzam to co się da może dojdę dam znać co i jak.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 sie 2017, 17:32
- Imię: marcin
- Lokalizacja: LISOWICE
- Auto: ZA 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
witam ostatnio zośka 1.8 125Km 2003r po odpaleniu na zimnym silniku i dodaniu gazu zamulała momentami ale po rozgrzaniu przechodziło,wczoraj pod zakładem pracy zaczęła parskać i zgasła.Na pb nie odpaliła więc odpaliłem na lpg i pojechalem do domu.Po godzinnym postoju nie odpala już wcale nawet na gazie,dodam że pompkę paliwa słychać.Może ktoś już podobne problemy przerabiał?
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 wrz 2016, 19:46
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: SRC
- Auto: Opel Zafira A 1,8 16V
- Model: Elegance
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Opel Zafira A - 2003r
Silnik 1.8 125 koni (plus instalacja gazowa)
przeszukałem forum, znalazłem kilka podobnych problemów - ale żadnego rozwiązania.
Problem jest taki, że podczas jazdy w losowych przypadkach auto gaśnie, zapala się kontrola trakcji plus kontrolka silnika.
Po czym auta nie da się zapalić - silnik kręci ale nie uruchamia się. Rozwiązaniem jest odpięcie klemy i z powrotem podłączenie, kontroli silnika i trakcji gasną auto od razu zapala. Dziś zauważyłem, że w momencie zgaśnięcia auta jest takie dziwne "cykanie" https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... ot&o=OneUp w okolicach przepływomierza.
Po odłączeniu klem "cykanie" ustaje, auto od razu zapala.
Nie mam już sił do tej sytuacji.
Problem zaczął się w momencie kiedy oddałem auto do mechanika bo mocno szarpało podczas jazdy.
- Zostały wymienione świece, uszczelki pod zaworami
odebrałem auto od mechanika, pojawił się problem taki, że samochód zaczął gasnąć plus ciągle szarpać.
kolejna wizyta u mechanika
- wymiana przepływomierza ,co dziwne przepływomierz wymieniałem 2,5 roku temu na oryginał, teraz okazuje się, że trzeba znowu wymienić. Kupiłem zamiennik Delphi.
auto odebrałem od mechanika ciągle zdarza się, że zgaśnie - dziś dodatkowo podczas jazdy zaświeciła kontrolka silnika i znowu auto zaczęło szarpać.
Czyli znowu szarpie plus dodatkowo czasami gaśnie.
Proszę o pomoc - już nie mam sił, ogólnie te naprawy kosztowały mnie około 1500 zł, a auto ciągle niesprawne.
Nie mam sił wymieniać części na chybił trafił - nie wiem jak poradzić sobie z tym problemem.
Proszę o pomoc.
Silnik 1.8 125 koni (plus instalacja gazowa)
przeszukałem forum, znalazłem kilka podobnych problemów - ale żadnego rozwiązania.
Problem jest taki, że podczas jazdy w losowych przypadkach auto gaśnie, zapala się kontrola trakcji plus kontrolka silnika.
Po czym auta nie da się zapalić - silnik kręci ale nie uruchamia się. Rozwiązaniem jest odpięcie klemy i z powrotem podłączenie, kontroli silnika i trakcji gasną auto od razu zapala. Dziś zauważyłem, że w momencie zgaśnięcia auta jest takie dziwne "cykanie" https://onedrive.live.com/?authkey=%21A ... ot&o=OneUp w okolicach przepływomierza.
Po odłączeniu klem "cykanie" ustaje, auto od razu zapala.
Nie mam już sił do tej sytuacji.
Problem zaczął się w momencie kiedy oddałem auto do mechanika bo mocno szarpało podczas jazdy.
- Zostały wymienione świece, uszczelki pod zaworami
odebrałem auto od mechanika, pojawił się problem taki, że samochód zaczął gasnąć plus ciągle szarpać.
kolejna wizyta u mechanika
- wymiana przepływomierza ,co dziwne przepływomierz wymieniałem 2,5 roku temu na oryginał, teraz okazuje się, że trzeba znowu wymienić. Kupiłem zamiennik Delphi.
auto odebrałem od mechanika ciągle zdarza się, że zgaśnie - dziś dodatkowo podczas jazdy zaświeciła kontrolka silnika i znowu auto zaczęło szarpać.
Czyli znowu szarpie plus dodatkowo czasami gaśnie.
Proszę o pomoc - już nie mam sił, ogólnie te naprawy kosztowały mnie około 1500 zł, a auto ciągle niesprawne.
Nie mam sił wymieniać części na chybił trafił - nie wiem jak poradzić sobie z tym problemem.
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2019, 21:47 przez kalku, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 cze 2019, 08:49
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Lodz
- Auto: Opel Zafira A 1.6 16V
- Model: za
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Jaki kod bledu?
- megalon
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 mar 2015, 17:15
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Petebe
- Auto: Opel Zafira A 1.6 16v Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
- Gender:
Witam. Auto wieczorem nie chciało odpalić. Rozrusznik nie kręci, słychać tak jakby cyk cyk przy kręceniu kluczem. Oczywiście wszystkie kontrolki gasną łącznie oświetleniem wnętrza. Co jest grane?
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Objawy wskazują na rozładowany akumulator
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- megalon
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 mar 2015, 17:15
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Petebe
- Auto: Opel Zafira A 1.6 16v Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
- Gender:
Odpowiedz była prawidłowa. 11 letni(!) akumulator odmówił posłuszeństwa. A przy okazji wyszło że był uszkodzony regulator napięcia alternatora. Są trzy rodzaje. W ASO nie wiedzieli który posiadam. Kupiony został nowy akumulator (230zl) oraz regulator napięcia z robocizną 220zl.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 paź 2019, 12:05
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Gorzów
- Auto: Zafira A 2005 OCP ben+gaz 1.8
- Model: A
- Oznaczenie silnika: z18
- Gender:
Witam . Na wstępie powiem że jestem nowy i mało znam się w temacie aut . Kupiłem Zafirę 2005 rok OCP 1.8 BEN+GAZ . Przez dwa miesiące auto śmigało aż milo. W ostatnim czasie auto zgasło i nie odpaliło zatem dałem do mechanika. Usterka niby w pompie . Pompa wymieniona . Dzień pochodził i znów to samo . Znowu do mechanika tym razem posprawdzal bezpieczniki i działało ale znów jeden dzień ... Odkąd posprawdzał to tak komputer pokazuje błąd o nazwie wymiana lub naprawa sterownika silnika . Auto zapała łapie obroty i gaśnie w dodatku zaczął mi się dymić spod maski ale myślę że teściu przy wymianie oleju nie zakręcił pokrętła od oleju i się rozlał olej po silniku dlatego dymi. Trzeci problem polega że po przekręceniu pokrętła od świateł całkowicie gaśnie wyswietlacz z godzina ,radiem, zużyciem paliwa itp . Czy ktoś mial podobna sytuacje ? Świeca się kontrolki silnika ,auto z kluczykiem to na żółto a na czerwono kontrola oleju .Oraz jaka cena tego może być w naprawie bo aż się boje
Ostatnio zmieniony 13 paź 2019, 12:16 przez MariuszKSSG, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam posiadam zafirę A 2.0 Dti z 2003r ,zafirka zgasła nie zapla caly czas chodzą wentylatory przekazniki i bezpieczniki ok. Podstawił mi brat astre 2.0 i przy podmienianiu przekazników zauważylem gdy wyciagnę w astrze przekaznik w komorze silnika tez jest taki sam objaw więc poszedłem za tropem i zauważylem ze owy przekaznik nie włącza sie w zafirze wsadzilem go do astry tam wszystko wszystko ok przekaznik dziala. Przepatrzyłem podstawe przekaznika tam kable ok .Może miał ktoś podobny problem z góry dzieki za odpowiedzi
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Zerknij na kość sterownika w nadkolu czy nie jest zielono.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2021, 20:57 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.