Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#766 Post autor: Dziadek13 »

Te pompy nie lubią suchego paliwa a takie mamy na stacjach z powodu ekologi ja zawsze dolewałem na bak 250ml oleju 2T co by paliwo smarowało pompe.
Co do regeneracji pompy to oddaj auto niech to oni zrobią będzie gwarancja,bo nawet wybudowanie jest problematyczne trza ją odpowiednio zablokować.
Nr pompy masz na tabliczkach widać na fotkach.
Np.końcowka 003

Obrazek

Obrazek
Obrazek

Tu zawsze możesz poszperać za wiadomościami w sprawie pomp.
https://www.google.com/search?q=nr+pomp ... 736#imgrc=_
Ostatnio zmieniony 13 sty 2020, 16:43 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

lbg
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2015, 08:33
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Brwinów
Auto: Opel Zafira 2.0dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#767 Post autor: lbg »

Dzięki Dziadek13 - może jeszcze, ktoś z mojej okolicy lub wschodnia cześć opolskiego poleci jakiegoś majstra od pomp.
Myślałem o firmie PHU Omega z Ożarowa (k.Sandomierza) - ino tam trzeba by wysłać pompę i liczyć że mój mechanik zamontuje ją właściwie - coś słyszałeś o tej firmie? Z tego co znalazłem, to opinie są pozytywne, z kilkoma negatywnymi.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2020, 17:46 przez lbg, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#768 Post autor: Dziadek13 »

Polecanie to loteria wczoraj był biedny i dobry, dziś jest bogaty i olewa robote ale zawsze warto sprawdzić to znaczy wejść do warsztatu popatrzeć i wyciągnąć wnioski.
Tu sprawdziłeś Adres:
Sowia 8, 45-437 Opole
Telefon: 77 455 08 42

lbg
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2015, 08:33
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Brwinów
Auto: Opel Zafira 2.0dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#769 Post autor: lbg »

Dzięki - w opolskim nie sprawdzałem, bo będę musiał wziąć większy urlop. Trudno się nie zgodzić, z tym co napisałeś.
Ten warsztat to jakiś sprawdzony z Twojej praktyki - nie chcę oceniać po pudełku - taki nie pozorny ;)
Wczoraj przejechane 20km (w 1L oleju 2T w baku) - nic się nie działo - albo szczęście, albo olej w jakiś tam sposób zmniejsza objawy. Nie mniej po odpaleniu czuć, że silnik "poszarpuje".
Może jeszcze ktoś się zjawi i poleci coś w mazowieckim.
Kusi mnie ta firma, którą wcześniej wymieniłem - na innym oplowym forum znalazłem takich ich wpis - mnie jako laika brzmi sensownie:
https://mokkaforum.pl/topic/684-regener ... b=comments

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#770 Post autor: Dziadek13 »

https://www.puhomega.pl/
Nasz serwis jako jedyny w Polsce współpracuje z BOSCH DIESEL CENTER i BOSCH DIESEL SERWIS. Współpracujemy między innymi z serwisami Bosch z Suchej Beskidzkiej, Lublina, Katowic, Jaworzna, Krakowa, Wojaszówki, Bielsko Białej, Gryfina i dziesiątkami większych i mniejszych zakładów i warsztatów regenerujących pompy wtryskowe, czy zajmujących się mechaniką pojazdową
Jeżeli współpracują to bliżej masz do Katowice,Jaworzno.Zadzwoń popytaj nr do nich 510 667 029

lbg
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2015, 08:33
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Brwinów
Auto: Opel Zafira 2.0dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#771 Post autor: lbg »

Diagnoza potwierdzona - tłoczek. Dodatkowo przez powstałe opiłki, blokował sie tłoczek/zaworek(?) i elektronice też się dostało - wymiana tranzystorka. Pompa naprawiona.
Samochód oddałem na wieczór w poniedziałek, odebrałem w środę po ~1,5tyg. Dostałem wydruki ze stołu Bosch, fakturę, oraz gwarancję na 12m-cy.
Z ciekawostek usłyszałem, że mam wyjątkowe szczęście, że pompa wytrzymała 360kkm.
Przy okazji wymieniono mi trawersy na wtryskiwaczach.
Pompę zrobiłem tu (dobry dojazd z Warszawy pociągiem na Sochaczew ok 20minut, od Ożarowa 30 minut spacerkiem, jest chodnik).
https://www.google.com/maps/place/Napra ... CnoECB0QCA

Od tygodnia i ~500km błąd się nie pojawia. Aktualnie zaufania do auta nie mam - wydaje mi się, że lekko szarpie - może to przez aktualnie wiejące silne wiatry, może nabawiłem się psychozy i wyczuwam każdą nierówność na drodze. Op-coma i nagrywania z jazdy jeszcze nie robiłem. Jak ktoś ma ochotę to zapraszam na jazdę weryfikacyjną/porównawczą ;).
Nie wiem czy w związku z tym, czy innym "cosiem" (może od tych szarpnięć uszkodziłem poduszkę?) zauważam przy gwałtownym puszczeniu gazu obroty spadają o ok 100obr po czym są wyrównywane. Podobnie przy dodaniu gazu. Skutkuje to lekkim aczkolwiek irytującym szarpnięciem przy puszczaniu/naciskaniu gazu. Czy tak powinno być? Jeśli nie to co? Egr? (mam zwykły podciśnieniowy, z którego lekko cieknie, membrana chyba cała, bo kiedyś sprawdzałem to po wciśnięciu grzybka i zamknięciu dziurki grzybek nie wychodził).
A może jestem już znerwicowany? ;)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#772 Post autor: Dziadek13 »

Jak wiesz posiadasz sprzęgło dwumase być może ma luzy bo tak z twojego opisu wynika.Dodatkowo masz jeszcze ogranicznik ruchu silnika z przodu i on ogranicza ruch silnika jak dasz mu po garach co by go nie obróciło, zaznaczam nie jest to poduszka tylko ogranicznik.
viewtopic.php?t=23199
Dokładnie kiedy te szarpnięcia występują czy podczas stałej jazdy czy tylko podczas dodawania gazu.Jak masz zwykły egr to zainteresuj się tym tematem
a wszystkie koniki wrócą do silnika.
viewtopic.php?f=31&t=21562

lbg
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 15 wrz 2015, 08:33
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Brwinów
Auto: Opel Zafira 2.0dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#773 Post autor: lbg »

Z tego co wiem, to wersje sprzed liftu nie mają dwumasy.

Szarpnięcia występują podczas jazdy przy ściągnięciu całkowitym nogi z gazu lub wciśnięciu (całkowicie puszczonego) pedału gazu. Wtedy właśnie obserwuję na obrotomierzu spadek na 0,5s obrotów o ok 100obr. Dzisiaj może zrobię nagranie jazdy z Op-coma - może coś ciekawe, będzie w danych.

Element ze zdjęcia z pierwszego linku kojarzę z oględzin auta od spodu - sprawdzę, przy najbliższym dostępie do kanału - dziękuję - myślałem, że to jest poduszka...

Drugi link na razie tylko przejrzałem - to dążenie do zaślepienia egr? Czy wymiana egr nie rozwiązała by problemu? Wszak to "tylko" ~350zł...

urbanek465
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 13 mar 2020, 16:57
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowa
Auto: Opel Zafira A 2.0dto
Model: Zc
Oznaczenie silnika: Dti

#774 Post autor: urbanek465 »

Wczoraj rozwiązałem problem w Zafira A 2.0dti.Problem polegał na tym że auto po odpaleniu po minucie traciło moc i obroty do 3000max i wyskakiwał kluczyk.Problem leżał w egr.odkrecilem wyczyściłem zamontowałem.i auto śmiga jak nigdy.problemem była sądzą na grzybku.

Awatar użytkownika
Onemanband
Debiutant
Posty: 33
Rejestracja: 29 paź 2016, 16:48
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:
Kontakt:

#775 Post autor: Onemanband »

Dziękuję wszystkim poruszającym temar czujnika doładowania. Zafira 2.0 DTI wół, na prostej równej drodze 100 km/h z trudem i ani kilometra więcej. Na tablicy żółta ikona silnika. Diagnoza wykazała błąd P0501-2. niskie ciśnienie. Dzięki poradom, opisom, odnośnikom znalazłem trzypinowy kabel czujnika doładowania, luźno zwisający z belki wzdłuż silnika widoczny wyraźnie po zdjęciu plastikowej maskownicy. Przy okazji wypięta też była cienka - u mnie biała - rurka doprowadzająca prawdopodobnie dodatkowe powietrze do kolektora. Po zamocowaniu wtyczki w jedyne opustoszałe gniazdo i wpięciu rurki w jedyne nadające się do tego miejsce (gumowa fajka jak oslona świecy w benzynie, tyle że trzy razy mniejsza) kontrolka od razu zgasła, obroty się wyrównały i ustabilizowały i w drodze przy 120 km/h czuć było jeszcze zapas mocy po wciśnięciu gazu, mimo że to najsłabsza jednostka ze stajni opla X20DTL. Dodam, że zmieniałem uszczelkę pod głowicą i podczas montażu albo przeoczyłem wtyczkę albo włożyłem za słabo (bez wyczuwalnego kliknięcia) i wypadla od wibracji. Gdy się człowiek spieszy, to się diabeł cieszy. To samo z białą rurką.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za to forum.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2020, 15:19 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.
Bez muzyki życie byłoby pomyłką

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#776 Post autor: Dziadek13 »

Onemanband pisze: 22 lip 2020, 14:26 Przy okazji wypięta też była cienka - u mnie biała - rurka doprowadzająca prawdopodobnie dodatkowe powietrze do kolektora.
Ta biała to do siłownika klap zawirowania .
Jak byś chciał żeby wszystkie koniki wróciły do zagrody to zainteresuj się tym.
viewtopic.php?f=31&t=21562
Też miałem ten silnik i autko śmigało a 160 nie miałem problemu osiągnąć.

Awatar użytkownika
Onemanband
Debiutant
Posty: 33
Rejestracja: 29 paź 2016, 16:48
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:
Kontakt:

#777 Post autor: Onemanband »

Dzięki Dziadek :piwo: , Pewnie że bym chciał, ale za cienki bolek jestem z elektroniki, by samemu w to się bawić, a z tego co wyczytałem, nie mogę nigdzie znaleźć, jaki końcowy efekt to daje. I czy skórka warta wyprawki. Na razie chciałbym jeszcze wymienić chłodnicę klimy, bo dziś zrobiłem test szczelności i go nie zdała. Czy to, że czynnik uciekł przez nieszczelną chłodnicę mogło być powodem załączania się wentylatora klimy? Póki co, gdy zauważyłem, że klima nie działa, odłączyłem wiatrak klimy, żeby nie hałasował. Ale na desce cały czas mam żółtą ikonę chodnicy i załącza się drugi wiatrak (chłodnicy) zaraz po przekręceniu kluczyka. Czy może to być spowodowane ubytkiem czynnika w układzie klimy, co być może przekłada się na błędny komunikat do komputera o temperaturze (lub innej niesprawności), a ten, na wszelki wypadek, załącza wentylator chłodnicy, by "dmuchać na zimne"?
Bez muzyki życie byłoby pomyłką

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#778 Post autor: Dziadek13 »

Jeśli wentylator klimy się załącza to musi być czynnik i ciśnienie w układzie, chyba że masz zwarty czujnik ciśnienia w układzie klimy.
Nie wiem gdzie ci uciekł czynnik czy przez chłodnice czy pod osuszaczem przez oring to tam powinna być tłusta plama lub zastosować lampke uv i żółte okulary wtedy dokładnie widać.
Onemanband pisze: 24 lip 2020, 21:49 Ale na desce cały czas mam żółtą ikonę chodnicy i załącza się drugi wiatrak (chłodnicy) zaraz po przekręceniu kluczyka. Czy może to być spowodowane ubytkiem czynnika w układzie klimy.
ecu widzi problem brak drugiego wentylatora którego wyłączyłeś.
Te wentylatory działają razem klimy i chłodnicy różnica jest tylko w obrotach czyli w biegach.
Jeżeli nie ma ciśnienia czynnika nie załączy ci się wentylator klimy trza sprawdzić czy jest czynnik.Może sprzęgło sprężarki a raczej cewka poszła i nie załącza ci kompresora.
Poczytaj
viewtopic.php?t=7191&start=150
viewtopic.php?t=25256&start=30
viewtopic.php?f=37&t=22499
viewtopic.php?f=37&t=28040
viewtopic.php?f=37&t=25256&start=15
Onemanband pisze: 24 lip 2020, 21:49 Pewnie że bym chciał, ale za cienki bolek jestem z elektroniki, by samemu w to się bawić, a z tego co wyczytałem, nie mogę nigdzie znaleźć, jaki końcowy efekt to daje.
Auto ma pełną moc jak z fabryki,pompa wakum zasila tylko turbine i serwo czyli mniej rzeczy do awari a po za tym silnik oddycha czystym powietrzem wiadomo silnik już ma najechane czyli spaliny są gęste i zapychają układ dolotowy, egr i klapki zawirowań, zużycie paliwa nie co spadło lepiej zbiera się od doły a nie dopiero od 1800 obr.Ja u siebie zauważyłem same dobroci i myśle że ci co mi ją sobie pożyczyli i zapomnieli oddać też. Schemat jest prosty może jakiś kolega co umie trzymać lutownice by ci pomógł w razie czego służę pomocą.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2020, 13:20 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
melondy
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 31 sty 2020, 14:33
Imię: Tomek
Lokalizacja: Mikołów
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTL V16
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:

#779 Post autor: melondy »

Dziadek ja mam zalozony Twoj mod juz od paru miesiecy wlasnie w wersji DTL. Jestem zadowolony. Aczkolwiek te 150 poleci 160 juz bieda. Spalanie w trasie 600 km z Władysławowa do Mikołowa(woj.ślaskie, powrot z wypoczynku) wypadlo ok 6.5 l na 100 przy sredniej predkosci130-140. W schowku mam dodakowy przekaznik jakby co ale wszystko smiga. Pozdro i dzieki za wszystkie rady ☺️Na bierząco korzystam
:zdrowko:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”