Zafira a 1.8 125km
Moderator: Sebu$
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 kwie 2019, 17:31
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Giżycko
- Auto: Zafira A 1,8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam Wszystkich...podepnę się do tematu, by nie tworzyć kolejnego podobnego...
Pacjent : zafira a z18xe, 2004r, ok 240tys. km, ok 20tys.km na lpg 2lata stag plus.
W powrotnej drodze na odcinku ok 50km auto ciągle traciło moc..120/h, potem 100/h, później już tylko 70/h, by pod koniec ledwo 30h/h. Objawy na PB i LPG. Po sprawdzeniu błędów, wyskoczyło
wypadanie zapłonów na wszystkich 4 cylindrach + kontrolka esp + kontrolka insp...kontrolka silnika nie pali się od momentu zakupu...
Rozrząd ok 20tys.km temu, wydech kompletny i olej filtry ok 7tys.km,
Podmieniono ze sprawnej zośki: cewkę, przepływomierz, czujnik wałka rozrządu, czujnik położenia wału(wszystko oem), świece denso.
Auto po odłączeniu i ponownym podłączeniu aku, odpala normalnie, ssanie ok 1500obr/min,
potem spada do 800obr/min i pracuje ok, po wkręceniu przy 3000obr/min, traci moc, dusi się i już pracuje nieprawidłowo...
Sterownik został wysłany do firmy Elektro..., uszkodzeń mechanicznych, czy przerw w typowych miejscach serwisant nie stwierdził, ale zaproponował za 1200zł drugi...Stwierdziłem, że może przyczyna jest gdzie indziej...
Może to był błąd i trzeba było brać nowy...Teraz już sterownik nie wyrzuca żadnych błędów...ale problem jest dalej ten sam...
Sprawdzono - sondy, katalizator, rozrząd, rurki podciśnienia, pedał gazu i przepustnica(narasta liniowo, żadnych przerw), sprawdzono masy, zawór ciśnieniowy zbiornika, odłączano lpg i dalej jest to samo...
Mechanik chce jeszcze sprawdzić kolektor dolotowy w poszukiwaniu nieszczelności i podmienić czujnik temp. płynu chłodzącego, by wykluczyć już wszystkie możliwości...
Jeśli miał ktoś z Was podobne problemy lub wie gdzie jeszcze szukać to prosiłbym o pomoc bo auto unieruchomione już ponad miesiąc.
Podejrzewam, że jeśli nie mechanicznie to wewnątrz któregoś układu doszło do uszkodzenia sterownika silnika, chyba że się mylę to sprostujcie mnie...
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i zainteresowanie tematem.
Pacjent : zafira a z18xe, 2004r, ok 240tys. km, ok 20tys.km na lpg 2lata stag plus.
W powrotnej drodze na odcinku ok 50km auto ciągle traciło moc..120/h, potem 100/h, później już tylko 70/h, by pod koniec ledwo 30h/h. Objawy na PB i LPG. Po sprawdzeniu błędów, wyskoczyło
wypadanie zapłonów na wszystkich 4 cylindrach + kontrolka esp + kontrolka insp...kontrolka silnika nie pali się od momentu zakupu...
Rozrząd ok 20tys.km temu, wydech kompletny i olej filtry ok 7tys.km,
Podmieniono ze sprawnej zośki: cewkę, przepływomierz, czujnik wałka rozrządu, czujnik położenia wału(wszystko oem), świece denso.
Auto po odłączeniu i ponownym podłączeniu aku, odpala normalnie, ssanie ok 1500obr/min,
potem spada do 800obr/min i pracuje ok, po wkręceniu przy 3000obr/min, traci moc, dusi się i już pracuje nieprawidłowo...
Sterownik został wysłany do firmy Elektro..., uszkodzeń mechanicznych, czy przerw w typowych miejscach serwisant nie stwierdził, ale zaproponował za 1200zł drugi...Stwierdziłem, że może przyczyna jest gdzie indziej...
Może to był błąd i trzeba było brać nowy...Teraz już sterownik nie wyrzuca żadnych błędów...ale problem jest dalej ten sam...
Sprawdzono - sondy, katalizator, rozrząd, rurki podciśnienia, pedał gazu i przepustnica(narasta liniowo, żadnych przerw), sprawdzono masy, zawór ciśnieniowy zbiornika, odłączano lpg i dalej jest to samo...
Mechanik chce jeszcze sprawdzić kolektor dolotowy w poszukiwaniu nieszczelności i podmienić czujnik temp. płynu chłodzącego, by wykluczyć już wszystkie możliwości...
Jeśli miał ktoś z Was podobne problemy lub wie gdzie jeszcze szukać to prosiłbym o pomoc bo auto unieruchomione już ponad miesiąc.
Podejrzewam, że jeśli nie mechanicznie to wewnątrz któregoś układu doszło do uszkodzenia sterownika silnika, chyba że się mylę to sprostujcie mnie...
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi i zainteresowanie tematem.