Witam szanownych forumowiczów
Stałem się posiadaczem zafiry opc 192km
na pierwszy ogień poszła turbina ponieważ pociła się i śmierdziało olejem w aucie
Wyjeliśmy z wujem turbo i niewiedząc że to ma znaczenie zdemontowaliśmy gruszkę zeby było latwiej wyciągnąc.
Po regeneracji turbina jest ok ale nie odczuwam takiego kopa jak wcześniej nie jestem pewien ze regulacja gruszki jest w tym samym miejscu.
Składając na oko przy przyśpieszaniu rozpedzał się nierównomiernie , wiec podkręciłem 2.3 obroty i jest duzo lepiej
Chcialbym mieć pewnosć ze wykozystuje pełną moc turbo i ze nie zepsuje jej niewłasciwym ustawieniem.
na wielu silnikach opla zjadlem zęby ale na turbinach niewiele się znam
proszę o poradę
Ustawienie gruszki od turbo z 2.0LET
Moderator: Sebu$
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lut 2021, 21:52
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira a 2.0 T
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z2.0let
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8171
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Napisz, pogadaj z Krzyśkiem : memberlist.php?mode=viewprofile&u=24219Maniek1214 pisze: ↑20 lut 2021, 22:10 Witam szanownych forumowiczów
Stałem się posiadaczem zafiry opc 192km
na pierwszy ogień poszła turbina ponieważ pociła się i śmierdziało olejem w aucie
Wyjeliśmy z wujem turbo i niewiedząc że to ma znaczenie zdemontowaliśmy gruszkę zeby było latwiej wyciągnąc.
Po regeneracji turbina jest ok ale nie odczuwam takiego kopa jak wcześniej nie jestem pewien ze regulacja gruszki jest w tym samym miejscu.
Składając na oko przy przyśpieszaniu rozpedzał się nierównomiernie , wiec podkręciłem 2.3 obroty i jest duzo lepiej
Chcialbym mieć pewnosć ze wykozystuje pełną moc turbo i ze nie zepsuje jej niewłasciwym ustawieniem.
na wielu silnikach opla zjadlem zęby ale na turbinach niewiele się znam
proszę o poradę
-
- Przeglądacz
- Posty: 77
- Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Zafira A OPC
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Gender:
gdzieś w sieci znalazłem taki opis:
Przedewszystkim, to nieodzowny jest miernik cisnienia doladowania.
A ustawienie, takie fabryczne jest;
poluzowac srube na tyle aby klapa wastegate ledwie przylegala do siedzenia,
od tego polozenia 2-3 mm nakretke dokrecic w kierunku wastegate "puszki".
To wszystko, ale tylko wskaznik pokaze ci czy jest dobrze.
Za malo - zle
za duzo cisnienia, wywali ci bledy i Pojdziee w tryb awaryjny.
Przedewszystkim, to nieodzowny jest miernik cisnienia doladowania.
A ustawienie, takie fabryczne jest;
poluzowac srube na tyle aby klapa wastegate ledwie przylegala do siedzenia,
od tego polozenia 2-3 mm nakretke dokrecic w kierunku wastegate "puszki".
To wszystko, ale tylko wskaznik pokaze ci czy jest dobrze.
Za malo - zle
za duzo cisnienia, wywali ci bledy i Pojdziee w tryb awaryjny.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1981
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Tak się robiło bo ktoś wymyślił sobie. Wstawił manuala i wszyscy na tym bazują. Nie ustawisz WG w/g zegara. To tyle o de mniepejko pisze: ↑24 lut 2021, 21:52 gdzieś w sieci znalazłem taki opis:
Przedewszystkim, to nieodzowny jest miernik cisnienia doladowania.
A ustawienie, takie fabryczne jest;
poluzowac srube na tyle aby klapa wastegate ledwie przylegala do siedzenia,
od tego polozenia 2-3 mm nakretke dokrecic w kierunku wastegate "puszki".
To wszystko, ale tylko wskaznik pokaze ci czy jest dobrze.
Za malo - zle
za duzo cisnienia, wywali ci bledy i Pojdziee w tryb awaryjny.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lut 2021, 21:52
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira a 2.0 T
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z2.0let
Dziękuje koledze pejko za opis nakrętka była totalnie nie w tym miejscu teraz turbo reaguje dobrze jest o wiele więcej mocypejko pisze: ↑24 lut 2021, 21:52 gdzieś w sieci znalazłem taki opis:
Przedewszystkim, to nieodzowny jest miernik cisnienia doladowania.
A ustawienie, takie fabryczne jest;
poluzowac srube na tyle aby klapa wastegate ledwie przylegala do siedzenia,
od tego polozenia 2-3 mm nakretke dokrecic w kierunku wastegate "puszki".
To wszystko, ale tylko wskaznik pokaze ci czy jest dobrze.
Za malo - zle
za duzo cisnienia, wywali ci bledy i Pojdziee w tryb awaryjny.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
https://youtu.be/xt8G01y403g
Dodano po 5 minutach 38 sekundach:
Tak przy okazji
https://youtu.be/30jMPWmciQw
Dodano po 22 minutach 34 sekundach:
Tu coś było poczytaj viewtopic.php?t=593&start=735
Dodano po 5 minutach 38 sekundach:
Tak przy okazji
https://youtu.be/30jMPWmciQw
Dodano po 22 minutach 34 sekundach:
Tu coś było poczytaj viewtopic.php?t=593&start=735
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253