Ustawienie gruszki od turbo z 2.0LET

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Maniek1214
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2021, 21:52
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira a 2.0 T
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z2.0let

Ustawienie gruszki od turbo z 2.0LET

#1 Post autor: Maniek1214 »

Witam szanownych forumowiczów
Stałem się posiadaczem zafiry opc 192km
na pierwszy ogień poszła turbina ponieważ pociła się i śmierdziało olejem w aucie
Wyjeliśmy z wujem turbo i niewiedząc że to ma znaczenie zdemontowaliśmy gruszkę zeby było latwiej wyciągnąc.
Po regeneracji turbina jest ok ale nie odczuwam takiego kopa jak wcześniej nie jestem pewien ze regulacja gruszki jest w tym samym miejscu.
Składając na oko przy przyśpieszaniu rozpedzał się nierównomiernie , wiec podkręciłem 2.3 obroty i jest duzo lepiej
Chcialbym mieć pewnosć ze wykozystuje pełną moc turbo i ze nie zepsuje jej niewłasciwym ustawieniem.
na wielu silnikach opla zjadlem zęby ale na turbinach niewiele się znam
proszę o poradę

Awatar użytkownika
Sebu$
-#Administrator
Posty: 8171
Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
Auto: Yaponiec
Model: Inne
Oznaczenie silnika: Pb1.5
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Sebu$ »

Maniek1214 pisze: 20 lut 2021, 22:10 Witam szanownych forumowiczów
Stałem się posiadaczem zafiry opc 192km
na pierwszy ogień poszła turbina ponieważ pociła się i śmierdziało olejem w aucie
Wyjeliśmy z wujem turbo i niewiedząc że to ma znaczenie zdemontowaliśmy gruszkę zeby było latwiej wyciągnąc.
Po regeneracji turbina jest ok ale nie odczuwam takiego kopa jak wcześniej nie jestem pewien ze regulacja gruszki jest w tym samym miejscu.
Składając na oko przy przyśpieszaniu rozpedzał się nierównomiernie , wiec podkręciłem 2.3 obroty i jest duzo lepiej
Chcialbym mieć pewnosć ze wykozystuje pełną moc turbo i ze nie zepsuje jej niewłasciwym ustawieniem.
na wielu silnikach opla zjadlem zęby ale na turbinach niewiele się znam
proszę o poradę
Napisz, pogadaj z Krzyśkiem : memberlist.php?mode=viewprofile&u=24219
Nie jestem gruby i nie mam nadwagi. Wyniki są poprawne ! Ale kurde wyszło mi, że mam znaczny niedobór wzrostu :evil:
Obrazek
i już wiem, że nie jestem stary - jestem po prostu RETRO ....
:lol:

pejko
Przeglądacz
Posty: 77
Rejestracja: 26 lut 2010, 20:59
Imię: Przemek
Lokalizacja: Radom
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#3 Post autor: pejko »

gdzieś w sieci znalazłem taki opis:

Przedewszystkim, to nieodzowny jest miernik cisnienia doladowania.
A ustawienie, takie fabryczne jest;
poluzowac srube na tyle aby klapa wastegate ledwie przylegala do siedzenia,
od tego polozenia 2-3 mm nakretke dokrecic w kierunku wastegate "puszki".
To wszystko, ale tylko wskaznik pokaze ci czy jest dobrze.
Za malo - zle
za duzo cisnienia, wywali ci bledy i Pojdziee w tryb awaryjny.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1983
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: ryba1 »

pejko pisze: 24 lut 2021, 21:52 gdzieś w sieci znalazłem taki opis:

Przedewszystkim, to nieodzowny jest miernik cisnienia doladowania.
A ustawienie, takie fabryczne jest;
poluzowac srube na tyle aby klapa wastegate ledwie przylegala do siedzenia,
od tego polozenia 2-3 mm nakretke dokrecic w kierunku wastegate "puszki".
To wszystko, ale tylko wskaznik pokaze ci czy jest dobrze.
Za malo - zle
za duzo cisnienia, wywali ci bledy i Pojdziee w tryb awaryjny.
Tak się robiło bo ktoś wymyślił sobie. Wstawił manuala i wszyscy na tym bazują. Nie ustawisz WG w/g zegara. To tyle o de mnie

Maniek1214
Posty: 4
Rejestracja: 20 lut 2021, 21:52
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira a 2.0 T
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z2.0let

#5 Post autor: Maniek1214 »

pejko pisze: 24 lut 2021, 21:52 gdzieś w sieci znalazłem taki opis:

Przedewszystkim, to nieodzowny jest miernik cisnienia doladowania.
A ustawienie, takie fabryczne jest;
poluzowac srube na tyle aby klapa wastegate ledwie przylegala do siedzenia,
od tego polozenia 2-3 mm nakretke dokrecic w kierunku wastegate "puszki".
To wszystko, ale tylko wskaznik pokaze ci czy jest dobrze.
Za malo - zle
za duzo cisnienia, wywali ci bledy i Pojdziee w tryb awaryjny.
Dziękuje koledze pejko za opis nakrętka była totalnie nie w tym miejscu teraz turbo reaguje dobrze jest o wiele więcej mocy :piwo:

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2288
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#6 Post autor: Pszczyna »

https://youtu.be/xt8G01y403g

Dodano po 5 minutach 38 sekundach:
Tak przy okazji
https://youtu.be/30jMPWmciQw

Dodano po 22 minutach 34 sekundach:
Tu coś było poczytaj viewtopic.php?t=593&start=735

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”