Tego jeszcze nie było... P1106 w Z20LET

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#16 Post autor: wampir11111 »

Mikolaj sprawdz gruszke i zawor DV one sa odpowiedzialne za cisnienie.
Mysle ze chlopaki z tym silnikiem tez sie wypowiedza i bedzie :ok:

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#17 Post autor: gRZENIU »

tak jak pisze wampir11111, sprawdź zawór DV bo być mże upuszcza cały czas ciśnienie, a turbo pompuje aby uzyskać żądane doładowanie . Sprawdź, również czy nie masz gdzieś nieszczelności w układzie.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#18 Post autor: ryba1 »

@MikolajZ czy była robiona regeneracja turbo?

MikolajZ

#19 Post autor: MikolajZ »

Nie turbo nigdy nie.bylo robione w środę bede robil ze znajomym mechanikiem i sprawdzimy ten zawor DV

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#20 Post autor: Sumik »

A coś gdzieś grzebałeś czy po prostu samo od siebie wyskoczyło?

MikolajZ

#21 Post autor: MikolajZ »

Nie nic nie bylo grzebane samo zaczelo wyskakiwac bo.nie raz blad ginie ale jak znow przekrocze ponad 3'5tys obr to wyskakuje

MikolajZ

#22 Post autor: MikolajZ »

Dziękuje Panowie jednak okazało sie, że gruszka byla nieszczelna , Zosia idzie az łza sie w oku kręci:D

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#23 Post autor: wampir11111 »

MikolajZ pisze:Dziękuje Panowie jednak okazało sie, że gruszka byla nieszczelna , Zosia idzie az łza sie w oku kręci:D
:ok:

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#24 Post autor: ryba1 »

MikolajZ pisze:Dziękuje Panowie jednak okazało sie, że gruszka byla nieszczelna , Zosia idzie az łza sie w oku kręci:D
Zauważyłem ze awaria actuator-a jest co raz częściej spotykana.niestety niewidzialna dziurka potrafi robić nieprzyjemności w postaci CHECK-a

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#25 Post autor: dany1107 »

Witam. Panowie, pojawił mi się samochodzik z kluczem plaskim :lol:
Po sprawdzeniu wyszedł mi błąd P1106-12 boost pressure sensor circut range,performance. Skasowałem go i znikł. Najdziwniejsze jest to że jak pojawiła się ta kontrolka to nic się nie zmieniło w pracy silnika. Normalnie przyspiesza itp. Dodam jeszcze że w zeszłym tygodniu wymieniałem wszystkie wężyki od podciśnienia bo stare były już uszkodzone. I miałem aku odłączone przez kilka dni, jeśli to miało coś z tym wspólnego. Miał ktoś coś podobnego?
Ostatnio zmieniony 17 lip 2017, 23:33 przez dany1107, łącznie zmieniany 1 raz.

thekip
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 15 mar 2021, 12:44
Imię: damian
Lokalizacja: Pszczyna
Auto: zafira b opc
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#26 Post autor: thekip »

P1106-12 co bylo przyczyną

Awatar użytkownika
adam1985
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 27 maja 2013, 19:34
Lokalizacja: Bolkow
Model:

#27 Post autor: adam1985 »

witam panowie.
czas oswierzyc troche temat bo moi mechanicy u ktorych bylem stracili juz wszystkie pomysly.

blad p1106, zaczelo sie od spadku mocy i dlawienia - szarpania powyzej 3000 obrotw.
1. na poczatek swiece i filtry wymienione
2.elektozaworki.
3. przeplywka i sonda
4. gruszka sterujaca sprawdzona i wezyki wymienione
5 znalazlem ze gniazdo w kolektorze wydechowym pod dekielkiem jest spekane wiec kolektor zostal wymieniony i przy okazji turbina zregenerowana.
6. czujnik cisnienia doladowania oczywiscie tez zostal wymieniony.
7. kolejny elektryk stwierdzil ze moze byc padniety sterownik silnika i po rozgrzaniu wywala bledy. sterownik zostal wymieniony i dalej jest to samo.
8. pozniej zostala postawiona diagnoza na cewke i steronik gazu - ze robia zwarcie i mieszaja w czasach wtryskow. niestety wymiana nie pomogla.
9. cisnienie na tlokach trzyma wszedze po 10 bar.

kilka dni temu jak odpielem zlacza od sterownika to po ponownym podpieciu wentylator chlodnicy zaczal chodzic i wywala blad 163 o braku sygnalu temperatury - modul chlodzenia silnika i oczywiscie wstazan temperatury na desce rozdzielczej nie mam.

czy moze ktos z was ma moze jakies pomysly bo to co mozna bylo podmienic jest juz spradzone,

na rozum to gdzies jest jakis kabel luzny i pod obciazeniem traci sygnal. Tylko jak go znalezc bo elektrycy u ktorych bylem robili testy podczas pracy na wolnych obrotach i wszystkochodzilo.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#28 Post autor: ryba1 »

adam1985 pisze: 30 maja 2021, 13:37 witam panowie.
czas oswierzyc troche temat bo moi mechanicy u ktorych bylem stracili juz wszystkie pomysly.

blad p1106, zaczelo sie od spadku mocy i dlawienia - szarpania powyzej 3000 obrotw.
1. na poczatek swiece i filtry wymienione
2.elektozaworki.
3. przeplywka i sonda
4. gruszka sterujaca sprawdzona i wezyki wymienione
5 znalazlem ze gniazdo w kolektorze wydechowym pod dekielkiem jest spekane wiec kolektor zostal wymieniony i przy okazji turbina zregenerowana.
6. czujnik cisnienia doladowania oczywiscie tez zostal wymieniony.
7. kolejny elektryk stwierdzil ze moze byc padniety sterownik silnika i po rozgrzaniu wywala bledy. sterownik zostal wymieniony i dalej jest to samo.
8. pozniej zostala postawiona diagnoza na cewke i steronik gazu - ze robia zwarcie i mieszaja w czasach wtryskow. niestety wymiana nie pomogla.
9. cisnienie na tlokach trzyma wszedze po 10 bar.

kilka dni temu jak odpielem zlacza od sterownika to po ponownym podpieciu wentylator chlodnicy zaczal chodzic i wywala blad 163 o braku sygnalu temperatury - modul chlodzenia silnika i oczywiscie wstazan temperatury na desce rozdzielczej nie mam.

czy moze ktos z was ma moze jakies pomysly bo to co mozna bylo podmienic jest juz spradzone,

na rozum to gdzies jest jakis kabel luzny i pod obciazeniem traci sygnal. Tylko jak go znalezc bo elektrycy u ktorych bylem robili testy podczas pracy na wolnych obrotach i wszystkochodzilo.
Sporo nie potrzebnych części powymieniane niepotrzebnie. Zapraszam do mojego warsztatu https://www.facebook.com/RYBA-garage-1849542501947522

Awatar użytkownika
adam1985
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 27 maja 2013, 19:34
Lokalizacja: Bolkow
Model:

#29 Post autor: adam1985 »

no pewnie tak, tyklo ze kazdy z tych elektrykow robil testy i mowil ze moze to a moze to.........................
i na koncu kazdy mowil ze juz pomyslu nie ma na ta usterke bo nie wiadomo dlaczego ale w pewnym momencie odcina paliwo

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#30 Post autor: ryba1 »

adam1985 pisze: 30 maja 2021, 20:34 no pewnie tak, tyklo ze kazdy z tych elektrykow robil testy i mowil ze moze to a moze to.........................
i na koncu kazdy mowil ze juz pomyslu nie ma na ta usterke bo nie wiadomo dlaczego ale w pewnym momencie odcina paliwo
Moim zdaniem nie tędy droga. Ale więcej mogę powiedzieć po diagnostyce

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”