Jaki sterownik do pompy wtryskowej?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Maciej1970
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2022, 15:53
Imię: Maciej
Lokalizacja: MIZERÓW
Auto: C 2.0 CDTI COSMO
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z2.0CDTI

Jaki sterownik do pompy wtryskowej?

#1 Post autor: Maciej1970 »

Hej, czy po VIN-ie idzie rozpoznać jakiego rodzaju jest sterownik? Zafira A 2.0 DI 1999 VIN W0L0TGF75Y2069391. Dziękuję z góry za pomoc.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

X20DTL --17518227

8 19 075
9193454 POMPA WTRYSKU PALIWA,ZESP. (KOD SPALIN NT5) (JUŻ NIE JEST DOSTARCZANE- UŻYĆ 9196993/// 58 19 035 OPEL R1590041 VAUXHALL) (CZĘŚĆ ZAMIENNA 9196993///58 19 035 OPEL,R1590041 VAUXHALL) (NR PRODUKCYJNY 9158202)

Najcięższą przyczyną awarii sterownika i pompy to zasyfiony filtr .
Jeśli nastawnik kąta wtrysku nie jest całkiem zatarty to jest spora szansa że po "fachowej" wymianie tranzystorka auto jeszcze pośmiga Trzeba zadbać trochę o pompę tzn. nie jeździć na oparach bo pompa się zapowietrza i wtedy nastawnik się zaciera, lać dobre paliwo i co trzecie tankowanie wlać 0,4 l. oleju Miksol S na pełen zbiornik. Jeżeli jest czarny filtra i paliwa to uszkodzone są uszczelniacze wtrysków przez które olej dostaje się do paliwa przez przelewy, olej jak wiadomo w klekocie jest czarny. Usterka będzie się nasilać i niedługo zaczną się problemy z rozruchem po dłuższym postoju spowodowane cofaniem się paliwa przez tą nieszczelność, typowa usterka w DI i DTI .

--------------

12 37 984// 9240046
UKŁAD,STEROWANIE ELEKTRONICZNE,SYSTEM WTRYSKU PALIWA (BOSCH 0281010012) (KOD SPALIN NT5) (OBSŁUGUJE IDENTYFIKATORY PRODUKCYJNE CQ,CR,CS,CT,CU,CW,CX,CY,CZ,DY,PA,PC) (OPRÓCZ VAUXHALL'A) (JNS - STOSOWAĆ 93186861//62 35 496)
R1560024 UKŁAD,STEROWANIE ELEKTRONICZNE,SYSTEM WTRYSKU PALIWA,WYMIENNY(-A,-E) (KOD SPALIN NT5) (OBSŁUGUJE IDENTYFIKATORY PRODUKCYJNE CQ,CR,CS,CT,CU,CW,CX,CY,CZ,DY,PA,PC) (CORE RETURN NO. C1560024) (VAUXHALL) (NLS. - BRAK ZAMIENNIKA)
62 35 006 //24417204
UKŁAD,STEROWANIE ELEKTRONICZNE,SYSTEM WTRYSKU PALIWA (BOSCH 0281010457) (KOD SPALIN NT5) (OBSŁUGUJE IDENTYFIKATORY PRODUKCYJNE PA,PB,PC,PD,PG,PH,PJ,PK) (NLS.- USE 93186862// 62 35 497)

Maciej1970
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2022, 15:53
Imię: Maciej
Lokalizacja: MIZERÓW
Auto: C 2.0 CDTI COSMO
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z2.0CDTI

#3 Post autor: Maciej1970 »

Czemu to cholerstwo jest jeszcze tak drogie? Po co Miksol dla dwusuwów do diesla?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#4 Post autor: Pszczyna »

Maciej1970 pisze: 29 gru 2022, 11:57 Po co Miksol dla dwusuwów do diesla?
Przyswój trochę wiedzy na temat smarowania wtrysków, polecam tutejszą dyskusję jak i szeroką na forum VW czy Vectra no i guru Alfacholicy czy Fiat w działach 1,9 temat dodatek do paliwa .

Maciej1970
Posty: 4
Rejestracja: 27 wrz 2022, 15:53
Imię: Maciej
Lokalizacja: MIZERÓW
Auto: C 2.0 CDTI COSMO
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z2.0CDTI

#5 Post autor: Maciej1970 »

Pompa naprawiona kompleksowo razem ze sterownikiem za 2000. Gdyby miał ktoś taki problem to walić do Bestwiny "Diesel Serwis"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”