Z18XE bez LPG Błędy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
fary007
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 2021, 07:52
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

Z18XE bez LPG Błędy

#1 Post autor: fary007 »

Witam, kupiłem Zafirę A 1.8XE z 2004r. Niestety po przejechaniu ok 50-70km po zakupie pojawiły się poniższe błędy. Po resecie wszystko wraca do normy na ok 60km, później wywala CheckEngine i KontroleTrakcji. Silnikiem szarpie przez ok 2-3 min potem jest ok. Po zgaszeniu i zapaleniu zostaje tylko CE, auto pracuje ok i sytuacja się powtarza. Oczywiście przerobiłem kilka forów i mam swoje typy ale nie jestem pewny, nie chce bez sensu podmieniać części. Z błędów mogą być następujące elementy do wymiany: świece(to wymienię na 100%), cewki, ECU ponoć częsta usterka (regeneracja 700PLN, nie wiem czy jest sens szukać używki pytanie czy można podmienić bez programowania z innego auta), sondy(1 pracuje w zakresie 0,1-0,7, 2 za kat jest trochę bardziej ospała 0,3-0,6V), przepływka (chyba ok na wolnych 2,8g/s)

Błędy:
Obrazek
https://www.fotosik.pl/zdjecie/33ee97b343378c11

Pytanie od czego zacząć, jak skutecznie zdiagnozować wykluczyć poszczególne elementy. Nie chcę nikogo urazić ale proszę o opinie doświadczonych praktyków którzy przerabiali podobne błędy;)

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

Wpierw sprawdź izolatory cewki zapłonowej (pęknięcia,przebicia,ukruszenia,sprężynki)

fary007
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 2021, 07:52
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#3 Post autor: fary007 »

Ok moze dzis wytargam cewki, i sprawdzę wizualnie. Mozna je na test np owinąć izolacja zeby sie upewnic czy to moze byc przyczyna?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#4 Post autor: Tazz »

Jest jedną cewka zespolona, niestety owijanie izolacja nie daje żadnego efektu
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

fary007
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 2021, 07:52
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#5 Post autor: fary007 »

Ok, to walne na start świece BKR5EK, i cewki Valeo. Sondy patrzyłem u mnie w BMW i za katem tez w mniejszym zakresie pracują.

fary007
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 2021, 07:52
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#6 Post autor: fary007 »

Jeszcze mam pytanko czy u was tez z18ex wolno schodzi z obrotów czy to przez wysyp błędów?

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#7 Post autor: Pszczyna »

Podwyższone obroty wynikają ze zwiększonej dawki paliwowo powietrznej (ssanie) dopóki silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury bendą wyższe obroty

fary007
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 2021, 07:52
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#8 Post autor: fary007 »

[codPszczyna trafił, na 2 cewka walnięta, dodatkowo przeczyścilem przepustnice. Odnośnie obrotów chodziło mi o wolne schodzenie obrotów po przegazowaniu. Nie robiłem jazdy testowej ale wydaje mi sie ze po przetkaniu dolnej rurki w przepustnicy jest lepiej. Zostały 2 błędy pytanie co oznaczają?

https://m.fotosik.pl/zdjecie/067d81ba9b57f1a3
https://m.fotosik.pl/zdjecie/04291dde23a8ad37
https://m.fotosik.pl/zdjecie/4647e16ccf8eb29f
https://m.fotosik.pl/zdjecie/5586e9993feea077

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2278
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#9 Post autor: Pszczyna »

Błędy wystąpiły po czyszczeniu przepustnicy ?

Czujnik prędkości pojazdu (VSS) Przerywany Wskazuje, że moduł sterujący układu napędowego (PCM) wykrył błąd w informacjach o prędkości pojazdu. Dane dotyczące prędkości pojazdu są odbierane z czujnika prędkości pojazdu (VSS), czujnika prędkości skrzyni rozdzielczej (TCSS), modułu sterującego układu przeciwblokującego (ABS), ogólnego modułu elektronicznego (GEM) lub centralnego modułu czasowego (CTM). Ten kod DTC jest ustawiany w taki sam sposób jak C3895. Jednak jego celem jest miganie lampki kontrolnej skrzyni biegów (TCIL) przy pierwszym błędzie/awarii obwodu VSS. Zapoznaj się z możliwymi przyczynami dla C3895

Dopóki przepustnica pozostaje zamknięta, prędkość i jakość biegu jałowego jest kontrolowana przez PCM za pomocą zaworu sterującego biegu jałowego, a jak widać z powyższego, powinno być jasne, że sterowanie biegu jałowego w silniku benzynowym to skomplikowana sprawa. Na przykład, jeśli silnik zostanie uruchomiony w temperaturach poniżej zera, PCM nakaże zaworowi sterującemu biegu jałowego, aby do silnika dostało się mniej powietrza w celu wzbogacenia mieszanki paliwowo-powietrznej, aby stworzyć warunki, które są z grubsza analogiczne do działania dławików. silniki gaźnikowe do kontroli biegu jałowego w chłodne dni.

Powód dla kodu U3111
Powodem kodu usterki silnika U3111 OBD-II jest usterka czujnika temperatury oleju silnikowego.
Kody DTC U3111 mogą być również wyzwalane przez awarie na wcześniejszych etapach. Na przykład zabrudzony czujnik MAF może powodować nadmierną kompensację w samochodzie podczas regulacji mieszanki paliwa.
Lub
U3111 Kod Znaczenie :
Kod usterki sieci diagnostycznej OBD-II (U) dla silnika Układ zapłonowy lub wypadanie zapłonu
Awaria czujnika temperatury oleju silnikowego
Usterka obwodu wejściowego prędkości silnika zapłonu/dystrybutora
Awaria obwodu świecy żarowej/grzałki
A nawet sugerują pęknięty korek wlewu paliwa -cokolwiek to znaczy

fary007
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 2021, 07:52
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#10 Post autor: fary007 »

Dzięki, jutro rozrząd może cewki, świece i jazda próbna, jak będzie ok odpuszczam na razie pozostałe błędy. Może przy kolejnym podejściu ogarnę resztę. Mam nadzieję że nie skończy się regeneracją ECU i cewki wystarczą.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2023, 18:29 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

FiliPeK88
Posty: 3
Rejestracja: 06 paź 2023, 20:35
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Czernica/k. Rybnika
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#11 Post autor: FiliPeK88 »

Witam.
Nie chcę zakładać nowego tematu a widzę, że kolega tutaj miał te same objawy i błędy jak w moim. Dodatkowo na pracującym silniku gdy odłączę przepływomierz nic się nie dzieje, dalej silnik pracuje tak samo. Cewki podmieniłem na inne ale było czuć drgania i gorsza praca silnika więc zamontowałem te które były. Po kasowaniu błędów i ponownym odczytaniu na zapłonie błędy wyskakują ponownie.
Pozdrawiam

Dodam jeszcze, że gdy rano go odpalam to przez około minutę obroty skaczą do 2 tysięcy i strzela z wydechu. A potem obroty normalnie stoją w miejscu.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2023, 18:29 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”