Błędy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
laudamus
Posty: 2
Rejestracja: 19 lis 2019, 19:05
Imię: Dominik
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

Błędy

#1 Post autor: laudamus »

Witam. Zafira A 1.8 125KM benzyna. Problem następujący auto normalnie odpala. Na biegu jałowym pracuje normalnie, błędów nie ma sprawdzone przez OBD. Po wyruszeniu nią i dopiero po osiągnięciu prędkości 60km/h auto traci moc, pokazuje się kontrolka chk i kontroli trakcji. Błędy jakie wtedy pokazuje to P0321, P0221, P0303, P0302. Może ktoś się z czymś takim spotkał.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: Pszczyna »

P0321 Zakres/działanie obwodu wejściowego prędkości obrotowej silnika, niedopasowania zakresu roboczego w obwodzie wejściowym rozdzielacza zapłonu. Ten kod jest również określany jako błąd czujnika położenia wału korbowego (CKP) i czujnika położenia wału rozrządu (CMP).

P0221 Usterka związana z układem: pomiaru paliwa lub powietrza (mieszanka paliwowo-powietrzna) - obwód wtryskiwacza.
„czujnik położenia przepustnicy/pedału/przełącznik „B” problem z zakresem/wydajnością obwodu”. Często w oprogramowaniu skanera OBD-2 nazwa może mieć angielską pisownię „Throttle/Pedal Position Sensor/Switch (TPS) „B” Circuit Range/Performance Problem”.

Czujnik położenia przepustnicy (TPS) reaguje na ruch pedału przyspieszenia. Jest to rodzaj potencjometru. Przekształca on położenie przepustnicy na napięcie wyjściowe i wysyła sygnał napięciowy do modułu sterowania silnikiem (ECM). Wykrywa on również prędkość otwierania i zamykania przepustnicy oraz przekazuje sygnał napięciowy do ECM.

Kod P0221 oznacza, że komputer pojazdu wykrył napięcie czujnika położenia przepustnicy TPS (Throttle Position Sensor „B”), które wykracza poza normalny zakres roboczy. Gdy przepustnica jest zamknięta, sygnał wynosi około 0,45 V, a dolna granica, gdy jest otwarta, wynosi 0,17-0,20 V.

P0303 „Wykryto niewypał zapłonu w cylindrze numer 3”. Jest on ustawiany, gdy PCM wykryje przerwę w zapłonie w trzecim cylindrze.
sprawdzić świece na 3 cylindrze, wykręcić może wyczyścić jeśli trzeba, a na pewno zamienić z inną świecą miejscami. Jeśli będzie wina świecy to błąd będzie na innym cylindrze wtedy.
Tu jeszcze sprawdzamy cewkę --sprężynki--ubytki, wyszczerbienia, gumki.

P0302 „Wykryto niewypał zapłonu w cylindrze numer 2”. Jest on ustawiany, gdy PCM wykryje niewypał zapłonu w drugim cylindrze.
w silniku samochodu następuje nieprawidłowe działanie cylindra numer 2. Błąd może być powiązany z niewłaściwym działaniem cewki zapłonowej, świecy zapłonowej, wypadaniem zapłonów albo też przerwą w zapłonie w cylindrze 2.

Znając te przypadłości albo gumki na cewce do wymiany, lub szukaj nowej cewki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”