Witam,
Mam takie pytanie: czy ktoś może mi wyjaśnić jak powinien prawidłowo zachowywać się silnik w czasie jazdy ze stałą prędkością? Jadę np. 80 km/h, mam wciśnięty pedał gazu. Jak powinien zachowywać się silnik na granicy ciągu? Czyli na granicy takiej kiedy potrzeba więcej paliwa, aby przyspieszyć, a potem jak już jest za dużo, żeby zwolnić. Zauważyłem, że moje auto na tej granicy poszarpuje. Na benzynie to nie jest bardzo zauważalne, ale na lpg to już szarpanie spore. Co reguluje pracę silnika właśnie na tej granicy ciągu? Czy tylko przepustnica czy też inne elementy? Chciałbym wyeliminować to szarpanie, ale nie wiem od czego zacząć. Przepustnicę czyściłem kilka m-cy temu. Rozwiercić otworek w przepustnicy do 2mm, jak to podobno robią?
Pozdrawiam,
Grzegorz
Od czego zależy i jak się powinien zachowywać silnik?
Moderator: Sebu$
Od czego zależy i jak się powinien zachowywać silnik?
Pozdrawiam,
Grzegorz
---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC
Grzegorz
---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC
No tak, ale jeśli na benzynie też występuje ten problem tylko słabiej? Co da regulacja instalacji LPG?giant19s pisze:U mnie kolega ma Astre LPG i miał podobnie i powodem okazało się rozregulowanie instalacji oraz jeśli dobrze pamiętam jakaś sonda...
Ogólnie to coś około 1.000 za cała robociznę wyszło ale problem znikł.
Pozdrawiam,
Grzegorz
---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC
Grzegorz
---------------
Poprzednio były:
Porsche 944, 2.5
Ford Sierra 2.0 DOHC
Ale może pomóc wymiana sondy. Tak czy siak raczej nie obędzie się bez wizyty w dobrym serwisie...grego pisze: No tak, ale jeśli na benzynie też występuje ten problem tylko słabiej? Co da regulacja instalacji LPG?
Silniki w Zafirach są już całkiem nowoczesne i (niestety) napakowane elektroniką, dlatego czasami wystarczy aby padł czujnik temperatury i już mamy problem.