wymiana filtra oleju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
jacek28

wymiana filtra oleju

#1 Post autor: jacek28 »

spotkał sie ktos z takim oto problemem- dzis wymieniłem olej i chcialem wymienic filtr oleju ale..... nie mogłem go odkrecic na tyle zassało ze zaczołem wykrecac całą obudowe z bloku,wiec odpuściłem,ale co teraz wlałem świeży olej ze starym filtrem :(
pomyslałem ze pojade moze do ASO niech onj sie męczą :> tylko ile u nich moze kosztowac wymiana filtra i znów oleju :/
a moze ma ktos jakis sposób ????

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: MieHor »

W ASO nie dawno mieli (może jeszcze mają) jakąś promocję na wymianę oleju i miało to kosztować w całości ok. 190,0 zł

Hector

#3 Post autor: Hector »

jacek28, masz wkręcany filtr czysam wkład?

jacek28

#4 Post autor: jacek28 »

Hector pisze:jacek28, masz wkręcany filtr czysam wkład?
wkład filtra,ale własnie nie moge odkrecic obudowy (dekielka) zeby go umieścic we własciwym miejscu,odkreca sie cała puszka :/

Hector

#5 Post autor: Hector »

może spróbuj popukać w korpus filtra, może coś pomoże.
Jeśli chodzi o serwis i problem z wymianą oleju to weżmy pod uwagę, że jeśli podczas naprawy/wymiany wystąpi jakaś komplikacja to koszt naprawy + części płaci właściciel a nie serwis.
Oczywiście wszystko zależy od podejścia ale na ogół jak coś nie idzie to informuje się klienta o problemie i pojawia się pytanie czy ryzykujemy lub odpuszczamy

kicaj

#6 Post autor: kicaj »

Hector pisze:że jeśli podczas naprawy/wymiany wystąpi jakaś komplikacja to koszt naprawy + części płaci właściciel a nie serwis.
no wlasnie tego nie rozumiem - podejmuje sie danej naprawy ze wszystkimi tego skutkami, to tak jakby kupowac u was w salonie nowe auto z gwarancja, pod warunkiem ze nic sie w nim nie zepsuje, bo jesli tak to wtedy kupujacy na wlasny koszt naprawia...

Hector

#7 Post autor: Hector »

kicaj pisze:
Hector pisze:że jeśli podczas naprawy/wymiany wystąpi jakaś komplikacja to koszt naprawy + części płaci właściciel a nie serwis.
no wlasnie tego nie rozumiem - podejmuje sie danej naprawy ze wszystkimi tego skutkami, to tak jakby kupowac u was w salonie nowe auto z gwarancja, pod warunkiem ze nic sie w nim nie zepsuje, bo jesli tak to wtedy kupujacy na wlasny koszt naprawia...
No właśnie nie do końca. Mówimy tu o przypadkach, gdy uszkodzenia lub umiemożliwienia naprawy wynikają z zużyciem eksploatacyjnym samochodu- oczywiście mowa tu o samochodzie po okresie gwarancji. Pewnych rzeczy się nie przeskoczy a w serwisach pracują "tylko" ludzie którzy mają wiedze nt danej marki i informacje
techniczne wszelkich napraw- to wszystko. Właśnie w ten sposób serwisy bronią się przed ludźmi, którzy chcą przycwaniakować i naprawić sobie silnik za cenę np. wymiany oleju.
Patrząc w ten sposób to nic tylko kupować stare grzmoty najlepiej tak z 20 lat, które ledwo kręci i jeździć do serwisu na wymiane oleju :mrgreen: .

Z samochodami na gwarancji jest zupełnie inna sytuacja a to nie jest dobry temat na wyjaśnianie.

jacek28

#8 Post autor: jacek28 »

Hector pisze:którzy chcą przycwaniakować i naprawić sobie silnik za cenę np. wymiany oleju.
no tak :(
własnie pomyslalem o ASO ze jak przy wymianie filtra oleju zepsują obudowe to chyba nie jest moja wina czy samochodu tylko fachowca ale cóż moze Hector, masz racje

to rozumiem gdybym pojechał wymienic np.świece i goscie by np.ukrecili gwint co sie zdaża to za cały zabieg z głowicą tez by zapłacił klijent- szok :!:

Hector

#9 Post autor: Hector »

jacek28 pisze:
Hector pisze:którzy chcą przycwaniakować i naprawić sobie silnik za cenę np. wymiany oleju.
no tak :(
własnie pomyslalem o ASO ze jak przy wymianie filtra oleju zepsują obudowe to chyba nie jest moja wina czy samochodu tylko fachowca ale cóż moze Hector, masz racje

to rozumiem gdybym pojechał wymienic np.świece i goscie by np.ukrecili gwint co sie zdaża to za cały zabieg z głowicą tez by zapłacił klijent- szok :!:
powyżej podałem skrajną sytuację która może się zdarzyć. Z reguły jest tak jak napisałem wyżej, przy napotkaniu problemów związanych z naprawą klient jest poinformowany o ryzyku uszkodzenia.

jacek28, jeśli nie uda Ci się wyjąć filtra w normalny sposób to chyba pozostanie demontaż całej obudowy lub spóbuj odkręcić na zimny i na gorącym silniku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”