Gwizdanie w tłumiku
Moderator: Sebu$
Gwizdanie w tłumiku
Witam mam taki problem,przy większych obrotach tak ok 2000 słyszę gwizdanie z tylnego tłumika.Sprawdzałem nigdzie nie ma dziury.Z przodu przy silniku nic nie słychać,więc turbinę wykluczyłem.Moc w porządku.Z początku było też na wolnych obrotach po odpaleniu,potem ucichło jak się zagrzał.Czy to może być związane z katalizatorem ?Szukałem ale na forum nic o tym nie znalazłem.Proszę o rade.
Co do gwizdania w tłumiku (końcowym) to jest tylko jeden sposób... przyzwyczaić się Jedne rasowo pomrukują, a inne pogwizdują... kiedyś wszystkie polonezy tak miały. Zadanie podstawowe tłumika końcowego - zmniejszyć hałas, odprowadzać spaliny poza obręb nadwozia, spełnia Jeśli tak to cieszyć się z jazdy
PS. A jeśli wcześniej nie gwizdał, a teraz gwiżdże, to powoli trzeba odkładać kasę na nowy tłumik, ponieważ tłumiki wypalają się również od wewnątrz (nawet jeżeli zewnętrzna puszka jest ok) czas robi swoje.
PS. A jeśli wcześniej nie gwizdał, a teraz gwiżdże, to powoli trzeba odkładać kasę na nowy tłumik, ponieważ tłumiki wypalają się również od wewnątrz (nawet jeżeli zewnętrzna puszka jest ok) czas robi swoje.
Tłumik wymieniłem ,nie jest oryginalny ale objawy były na starym przed wymianą.A i jeszcze jedna sprawa,wymieniłem czujnik oleju bo już na wolnych błyskała kontrolka i był cały zaolejony,ale gwizdanie było od jakiegoś czasu przed wymianą.boogoo pisze:A tłumik masz oryginalny?
[ Dodano: Nie Lis 14, 2010 14:22 ]
Jeździłem na starym tłumiku i nie było gwizdania a potem się pojawił.Tłumik wymieniłem i dalej to samoyach pisze:Co do gwizdania w tłumiku (końcowym) to jest tylko jeden sposób... przyzwyczaić się Jedne rasowo pomrukują, a inne pogwizdują... kiedyś wszystkie polonezy tak miały. Zadanie podstawowe tłumika końcowego - zmniejszyć hałas, odprowadzać spaliny poza obręb nadwozia, spełnia Jeśli tak to cieszyć się z jazdy
PS. A jeśli wcześniej nie gwizdał, a teraz gwiżdże, to powoli trzeba odkładać kasę na nowy tłumik, ponieważ tłumiki wypalają się również od wewnątrz (nawet jeżeli zewnętrzna puszka jest ok) czas robi swoje.
Witam chyba się wyjaśniło wszystko,nagrałem filmik z odgłosu tłumika i chyba to jednak będzie turbina niestety Z przodu przy silniku w ogóle nie słychać tylko z tyłu.Zwróćcie uwagę pod koniec filmu jak pracuję turbina(silnik zimny)Proszę o komentarze,może się komuś przydać.http://www.youtube.com/watch?v=RBpNeByWS04
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Mo słychać na turbine ale by należało jeszcze podpiąć pod kompa i sprawdzić doładowanie turbiny bo ona wtedy gwizda jak uszczerbią sie łopatki turbiny wtedy wałek jest już nie wyważony i może narobić szkód i to nie małych.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 3cd4d0b77e
Możesz za pomocą słuchawek lekarskich obsłuchać turbinke tylko potrzebny jest pomocnik do gazowania.Bo jest też możliwe że producent tego nowego tłumika źle skonstruował wewnątrz wejście i wylot i wtedy powstaje normalny gwizdek często występuje w tanich podróbkach w których brak wytłumienia wewnętrznego,starczy popukać po tłumikach i zaraz słychać gdzie jest a gdzie niema wytłumienia.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 3cd4d0b77e
Możesz za pomocą słuchawek lekarskich obsłuchać turbinke tylko potrzebny jest pomocnik do gazowania.Bo jest też możliwe że producent tego nowego tłumika źle skonstruował wewnątrz wejście i wylot i wtedy powstaje normalny gwizdek często występuje w tanich podróbkach w których brak wytłumienia wewnętrznego,starczy popukać po tłumikach i zaraz słychać gdzie jest a gdzie niema wytłumienia.
Dzięki za zainteresowanie bez mech. się nie obejdzie zobaczę co powie,jak będę coś wiedział to dam znać.Dziadek13 pisze:Mo słychać na turbine ale by należało jeszcze podpiąć pod kompa i sprawdzić doładowanie turbiny bo ona wtedy gwizda jak uszczerbią sie łopatki turbiny wtedy wałek jest już nie wyważony i może narobić szkód i to nie małych.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 3cd4d0b77e
Możesz za pomocą słuchawek lekarskich obsłuchać turbinke tylko potrzebny jest pomocnik do gazowania.Bo jest też możliwe że producent tego nowego tłumika źle skonstruował wewnątrz wejście i wylot i wtedy powstaje normalny gwizdek często występuje w tanich podróbkach w których brak wytłumienia wewnętrznego,starczy popukać po tłumikach i zaraz słychać gdzie jest a gdzie niema wytłumienia.
Tak silnik jak spod igły w ogóle nie kopci w mieście pali 7 w korkach ale w lecie jak silnik dogrzany.radziko pisze:Faktycznie świszcze, ale wylot tłumika to masz czyściutki u mnie czarno
[ Dodano: Pon Lis 22, 2010 17:35 ]
Wszystko jasne mech.stwierdził że to na pewno nie turbina,ciśnienie daje ok i wszystko w porządku.Gwizda tłumik coś tam w srodku się wypaliło i robi się zawirowanie powietrza.boogoo pisze:Kurde,to wygląda na turbinę-zacierającą się na łożysku.Najpierw myślałem,że uszczelka na kolektorze wydechowym,ale ten koniec może wskazywać na kręcącą się jeszcze turbinkę po wyłączeniu silnika....A sprawdź jeszcze sobie luz na ośce zaraz za przepływką-podłużny i poprzeczny....