Zafira 1,8i 16V - wymiana wydechu - rura pod katalizatorem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
darkkony

Zafira 1,8i 16V - wymiana wydechu - rura pod katalizatorem

#1 Post autor: darkkony »

Witam

Na poczatek chcialem sie przedstawic. Mam na imie Pawel i mieszkam w Danii. Wlasnie kupilismy z zona Opel Zafira 1.8 16V Sport z 2001 roku. Na pierwszy rzut oka (mam nadzieje ze na drugi i trzeci tez...) super autko, ma przejechane tylko 108 tys. km. Jest w nim barzo duzo miejsca zwlaszcza ze w naszej siedzenia z tylu sa wymontowane na stale. Jest to zwiazane z jedna z opcji rejestraci samochodu w Danii. Na auto "ciezarowe", bez siedzen z tylu - podatek przy zakupie jest duzo nizszy.

Do prac poczatkowych mamy oczywsicie do wyimany olej i filtry. W najblizszym czasie chcialbym zamontowac podlokietnik i moze mechanizm do elektrycznego podnoszenia szyb - ale watek na ten temat chyba mi gdzies mignal jak szukalem po forum wiec zajrze tam przy okacji.

Chcialem sie skupic na tytulowej czesci wydechu. Plecionka na tej rurze pod katalizatorem jest popekana i autko dosc mocno dudni podczas jazdy. Dlatego kupilem dzisiaj ta rure i uszczelke.

Ogolnie rzecz biorac nie znam sie na naprawianiu samochodow, poza jakas zmiana kola albo czyszczeniem dywanikow :-D Ale poniewaz dunscy mechanicy kasuja kolosalne sumy za naprawe samochodow, a ja dysponuje kanalem w garazu - postanowilem przelamac lody i zrobic to sam :)

I tutaj chcialem sie ew. podpytac, czy wymiana tej rury to jakas filozofia, czy bulka z maslem? Czy trzeba na cokolwiek zwrocic szczegolna uwage podczas wymiany tej rury?

Bede wdzieczny jesli ktos kto ma doswiadczenie napisze ew. jakies uwagi jesli takowe sa.

Pozdrawiam
Pawel

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#2 Post autor: firek »

A obejme łączącą tą rurę z I tłumikiem kupiłeś, bo raczej wątpię że uda się rozkręcić bez urwania śrub. No i oczuwiście zaopatrz sie w gumowy młotek i duzo cierpliwosci. Chociaż jak sobie przypominam to połączenie tej rury i tłumika dosyć sporo zachodzi na siebie i chyba bedziesz musiał cały wydech rozebrać aby zapewnić sobie odpowiednią ilość miejsca aby zbić wydech z tej rury.

darkkony

#3 Post autor: darkkony »

Tak obejme kupilem, mlotek gumowy tez mam. Urwanie srub i rozmontowanie calego ukladu brzmi dosyc ciekawie. W moim widzeniu to jest tak: odkrecic sruby, zdjac rure, zalozyc nowa rure, przykrecic sruby, gotowe :-) w weekend bede z tym walczyl.

zendoka46

#4 Post autor: zendoka46 »

Poradził sobie kolega z ta rurą ,srodkowy wydech czy koncowy.Bez problemowa wymiana,oczywicie potrzebna obejma na srodkowy kpl,plus sruby i ewentualnie uszczelka druciana na koncowy,oraz kanał.Życze powodzenia

darkkony

#5 Post autor: darkkony »

No i po wymianie - udala sie prawie bezproblemowo.
Zlamala sie tylko jedna z trzech srub pod katalizatorem i trzeba bylo rozwiercic.

Rozmonotowanie calego wydechu nie bylo wcale konieczne.

@ zedonka46 - wymienialem tylko ta rure, ktora jest zaraz za katalizatorem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”