[ZA] Problemy z zapowietrzaniem układu zasilania
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 lis 2016, 06:57
- Imię: Witek
- Lokalizacja: LBL (Biłgoraj)
- Auto: Zafira 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Zafirkę kupiłem 3 tygodnie temu. Od razu wymieniłem olej i filtry, w tym paliwa.
Do dzisiaj nie zdarzyło się nic takiego, ale też dzisiaj pierwszy raz wyjeżdżałem podjazdem tyłem pod górę i w połowie podjazdu mi zgasł. Podjazd nie jest stromy, ale wyraźnie prowadzi pod górę.
Filtr paliwa wymieniali mi w warsztacie specjalizującym się w dieslach, ale może coś z filtrem popsuli? Tylko co?
dzięki za przeniesienie.
Do dzisiaj nie zdarzyło się nic takiego, ale też dzisiaj pierwszy raz wyjeżdżałem podjazdem tyłem pod górę i w połowie podjazdu mi zgasł. Podjazd nie jest stromy, ale wyraźnie prowadzi pod górę.
Filtr paliwa wymieniali mi w warsztacie specjalizującym się w dieslach, ale może coś z filtrem popsuli? Tylko co?
dzięki za przeniesienie.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2016, 19:39 przez witniz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 lis 2016, 06:57
- Imię: Witek
- Lokalizacja: LBL (Biłgoraj)
- Auto: Zafira 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
Nie wiem, nie znam się. Ale jak włączę sam zapłon, to nic mi nie pompuje.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2016, 21:09 przez witniz, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie , w Zafirkach A dieslach jest tego typu problem , że tam nie ma w baku pompki która po przekręceniu kluczyka pompuje paliwo do filtra paliwa i wytwarza wstepnie odpowiednie ciśnienie . Tam jest jedynie pompa wtryskowa , która zasyca paliwo z baku i jeśli po drodze mamy jakies nieszczelności to wtedy zaczynają sie problemy . Przy wymianie wkładu filtra paliwa trzeba pamietac o tym by zalać do pełna tenże filtr tak by nie było powietrza w układzie. W ZB nie ma tego problemu , sam wymieniałem wkład filtra paliwa, przekreciłem kluczyk kilka razy i dopompowałem paliwo i nie było problemu z zapowietrzeniem.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Tutaj nie ma logiki. Jak są nieszczelności to auto ma problem z doprowadzaniem paliwa gdy tył jest w dole a nie w górze. Chyba że masz nieszczelność gdzieś przy samym baku - wtedy mogło jakoś zassać powietrze przy króćcach nad bakiemwitniz pisze: Do dzisiaj nie zdarzyło się nic takiego, ale też dzisiaj pierwszy raz wyjeżdżałem podjazdem tyłem pod górę i w połowie podjazdu mi zgasł. Podjazd nie jest stromy, ale wyraźnie prowadzi pod górę.
Filtr paliwa wymieniali mi w warsztacie specjalizującym się w dieslach, ale może coś z filtrem popsuli? Tylko co?
Janusz
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Mogę cie tylko pocieszyć że możliwe jest pęknięcie (sparciały) wężyka z przelewów który wchodzi do pompy lub innego na przelewach lub pękł filtr paliwa, ale to najbardziej optymistyczna wersja.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2016, 21:14 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 lis 2016, 06:57
- Imię: Witek
- Lokalizacja: LBL (Biłgoraj)
- Auto: Zafira 2.0 DTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
+Dzisiaj wróciłem z delegacji i od razu do mechanika podjechałem. Zafira przysypana śniegiem stoi nie ruszana!! Ale przy mnie podpiął komputer - żadnych błędów Więc chyba dobrze? - jutro się zajmie - podobno podłączy baniaczek z ropą bezpośrednio do pompy. Jeżeli odpali to zajmie się rurkami i filtrem.
edit:
Po otworzeniu filtra paliwa okazało się że jest pusty. Po zalaniu ropą odpalił i chodzi już ze 2 godziny. Sprawdzone zostaly wszystkie przewody i są dobre. Ale ja w bajki nie wierzę. Gdzie szukać nieszczelności?
edit:
Po otworzeniu filtra paliwa okazało się że jest pusty. Po zalaniu ropą odpalił i chodzi już ze 2 godziny. Sprawdzone zostaly wszystkie przewody i są dobre. Ale ja w bajki nie wierzę. Gdzie szukać nieszczelności?
Ostatnio zmieniony 08 gru 2016, 13:03 przez witniz, łącznie zmieniany 1 raz.
A u mnie wygląda to tak. Jak postoi nie dłużej niż 8 godzin, to odpala bez problemu i jeździ. Ale jak tak ze 12 godzin, to odpala i gaśnie, i jest problem z odpaleniem. Jak jest pełny zbiornik paliwa to jest znacznie lepiej, jak stoi przodem w dół to też jest lepiej. Mam założony filtr paliwa od Golfa, trawersy na pewno dobre. Mam pozakładane zaworki zwrotne na zasilaniu i na powrocie. Może ktoś, coś podpowie o co chodzi. Czy to może być wina zapchanego smoka w zbiorniku?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Test na parafine przejdzie zimą .Todek pisze: Mam założony filtr paliwa od Golfa
Po co i co one mają dać skoro dalej się zapowietrza,zdemontuj to w cholere bo tylko opór stawiają dla pompy nic po za tym.Todek pisze: Mam pozakładane zaworki zwrotne na zasilaniu i na powrocie.
I powoli dochodzimy do sprawności pompy że błędów nie ma to nie znaczy że pompa dobra.Todek pisze:Czy to może być wina zapchanego smoka w zbiorniku?
Ale to zostawmy na koniec po prostu zapomnij o tym.
Bo?.Todek pisze: trawersy na pewno dobre.
Jak to sprawdziłeś?.
A wyjście z trawersów szczelne,wężyki nie popękane,trójniki nie popękane?.
Zrób ten test i zdaj relacje.
Miejsca możliwe do zapowietrzania na pompie.
Można pod ciśnieniem podać paliwo do filtra paliwa i obserwować gdzie ono wycieka i mamy wtedy miejsce zapowietrzania bo nasza pompa ssie paliwo z baku pisze ssie.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2017, 19:06 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.